• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

NU BLIR DET REKLAM

Eftersom jag ikväll skall på konsert med Papa Roach, headbanga skallen i bitar och inte hinner skriva så mycket lägger jag in lite reklam under videon.

Först fick vi telefon och kunde kommunicera med alla på avstånd.

DSC_2175

Sen fick vi Internet och mail så vi kunde skriva till alla också.

DSC_2176

Efter det fick vi facebook och Instagram och kunde berätta för hela världen vad vi sysslade med.

DSC_2178

MEN NU ÅR 2013 KAN VI KOMMUNICERA PÅ RIKTIGT !!!!!

DSC_2181

Fast det har du kunnat hela tiden, om du orkar slita dig från datorn och gå ut och träffa riktiga människor.

Nu sticker jag och trängs med riktiga människor bakom kravallstaketet, vi hörs.

KajsaLisa

14 svar

  1. Riktiga människor är överskattat…

  2. Hahaha! Har du FB????!!!! Trodde du var lika strong som jag och vågade vägra FB, men icke!
    Å det där glaset på din konsol innehåller väl inte bara vatten hoppas jag;-)
    Kul arrangemang av alla logotyper där!

    Have a great time!

  3. 🙂 bra inlägg, jag tror många har missat det där sista, tråkigt nog
    FB har jag slutat med för längesedan
    Sv: mm, det ska mjölkas där det går att mjölka
    kramar

  4. Stopp stopp stopp nu, nu kör du statts folkets första kommunikationer!!! Det finns något som heter: Vårdkasar. Det är så gammal kommunikation att det här äppelskruttet inte klarar stavningen ens… Så nu min trevliga bloggare slå på Wikipedia för info🙂 Var bandet bra? Jag antar att du sitter och redigerar nu i stridens hetta🙂 För om 1 timme och 45 minuter släpper Helena ett nytt tema😉 Sova får vi göra då vi blir gammal nog😉 Och du! Jag ska ut och se människor om 6 timmar, nämligen gladiatorerna som spelas in här i Sundsvall. En kvinnlig arbetskollega deltar vettu som utmanare😉 Reportage får tyvärr inte släppas före tv…

  5. Hi hi, inte så tokigt att träffa ”riktiga människor” ibland=))
    Matten har kommit llångt, jag inte riktigt lika långt ännu;)

  6. Jobbar man mestadels hemifrån kan man nästan inbilla sig att man har kollegor att byta tankar med vid fikat och lunchen, på FB och instagram. Det som är bra med FB- och instavänner är att man bara stänger ned när man inte orkar ta in mer av vad de har att komma med utan att man uppfattas som elak😉

    • Kan lugnt hålla med om att du har en poäng här, sen beror det ju på hur man använder tekniken och till vad. Men min upptäckt är att många släpper ur sig saker som dom aldrig skulle göra i den reella världen. Tänk dig att du sitter vid fikabordet på jobbet någon kommer in och hojtar igår checkade jag in på ICA, GILLAR !!! skriker alla tillbaka. Nej det händer aldrig. Ny teknik skapar möjligheter och FB är ju ett verktyg bland många andra. Tyvärr är det nog så att aldrig i världshistorien har så många haft så lite att säga, till så många samtidigt🙂

      • Hahaha! Det skulle ju vara roligt att testa, bara för att se reaktionerna😉 Men jag håller med dig, det är mycket meningslöst som skrivs på FB. Och det tar ju massor av tid för många, istället för att leva det liv som faktiskt pågår, och vara närvarande. Jag var motståndare länge, men övertalades/övertygades när jag hade eget företag (webshop). Då var FB ett sätt att marknadsföra företaget. Det som är negativt för mig är att jag egentligen är så social, men arbetar hemma. FB drar när det blir för trist ensam, och tar onödig tid från saker som faktiskt betyder något. Det är extremt lätt att fastna i de små korta notiserna på FB istället för att t.ex. läsa en bok som någon lagt ned arbete på och som ger enormt mycket mer. Samtidigt har jag faktiskt fått ganska många nya vänner som jag även träffar irl tack vare FB. Jag har stängt ned FB fyra gånger… och startat upp igen någon månad senare😉

      • Då använder du ju i alla fall FB som ett verktyg och har hittat din nisch i det. Själv skulle jag nog inte fixa att jobba hemifrån alls, om inte drömmen att bli författare uppfylls givetvis. Men om man väntar ett par år så beteendet verkligen satt sig, då skall jag störta in i fikarummet och alla sätter tummen i vädret, kommer säkert att fungera🙂

Kommentera

