• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

HJÄLP OSS JIMMIE, DINA KOMPISAR HOTAR OSS.

Nu har Jimmie fått problem, här har han gått runt och lekt helylle i flera månader med sin nolltollerans mot rasism. Hans partis åsikter om invandrare har tonats ned, sen får han en tårta i ansiktet så det nästan blir synd om honom.

1345998_520_292

Men här är det inom politiken, ena dagen  går det upp och den andra dagen ned, nu har han fått problem med partiets förflutna. Det har dykt upp gamla närradioinspelningar där partiets vice ordförande Jonas (nu lägger du av) Åkerlund uttrycker rasistiska åsikter som att invandrare är parasiter. Sen börjar ett gammalt debattinlägg från Aftonbladet som Jimmie själv skrivit 2009 upp i medierna.

LÄNK

Nu börjar det här bli riktigt snurrigt. I debattartikeln påstår han att islam är det största hotet mot Sverige sedan andra världskriget. Hur menar han nu egentligen? Om jag förstår det här rätt så hade vi större hot än islam då, men det som hotade oss var tyska rasister om jag minns historielektionerna rätt.

Alltså är dom SDare som rensats ut för att dom är rasister och dom högre upp i partihierarkin typ Jonas Åkerlund som fortfarande får vara med, ett större hot mot Sverige än islam.

Men för att snurra till det här ännu mer så lägger jag in ett citat från vad Aftonbladet själva skrev ovanför Jimmies debattinlägg den 19/10 2009.

I dag publicerar Aftonbladet en debattartikel av Sverigedemokraternas Jimmie Åkesson (bilden). D en kan enligt höga jurister uttrycka hets mot folkgrupp men chefredaktör Jan Helin har ändå valt att publicera artikeln. Jimmie Åkessons text är viktig eftersom den mycket tydligt visar på vilka värdegrunder det parti som är på väg in i Sveriges riksdag vilar.

Jovisst, jag anser också att debattinlägget är rasistiskt, men det innebär ju att eftersom Jimmie tydligen anser att rasism är ett större hot mot Sverige än islam, så varnar han alltså för sig själv.

Tack Jimmie Åkesson äntligen var vi överens om något i alla fall.

KajsaLisa

6 svar

  1. Önskade att jag hade ditt politiska intresse, men jag bryr mig inte. Eller jo, klart jag bryr mig och jag ogillar SD big time… men engagemanget saknas helt enkelt hos mig. Sorry.

    PS. Å om han inte vore SD och bara 1,65 m i strumplästen så skulle jag tycka att han är ganska snygg faktiskt;-) DS.

  2. Jag bestämde mig när jag startade min blogg att aldrig ta upp något om politik. Nu menar inte jag att du gör något fel. Du gör det bra som opponerar dig eller låt mig tycka bry sig. För ditt agerande är bra mycket bättre än att kasta tårta. INGEN politiker ska behöva känna sig otrygg på sin arbetsplats vilket än parti den tillhör. Vi har två klara besked vad som kan hända, och vi behöver inte gå långt tillbaka i tiden…

  3. Hahaha, jag ser hur Jimmie sliter sitt hår, att det aldrig kan bli rätt… Fast det är ju svårt att få till det rätt för den som alltid har fel…

Kommentera

