• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

TACK FÖR TIPSET JIMMIE

Laurel-and-Hardy-Pie-Fight

KajsaLisa: Ja nu har du korrekturläst, finns det någon chans att få boken utgiven hos ditt förlag:

Förläggaren: Det är absolut inget fel på utkastet, sex är ju populärt också, men okända författare säljer inte. Så vi måste nog tacka nej.

KajsaLisa: Men jag kan signera den.

Förläggaren : Men hur menar du då? En okänd författare som signerar sin egen okända bok, vem skulle bry sig ?

KajsaLisa: Men jag köper en tårta.

Förläggaren: Tror du media kommer bara för du bjuder på tårta?

KajsaLisa: Nej, givetvis inte men jag har pratat med brorsan och han har lovat att dyka upp. Sen skriker han: ”Jag hatar tantsnusk här har du din äckliga kärring” och kastar den i ansiktet på mig.

Förläggaren: Det ligger något i vad du säger, media  älskar sånt här.

KajsaLisa: Jag kan utveckla det.

Förläggaren: Hur då ?

KajsaLisa: Jag skriver en debattartikel på kultursidorna att det fria ordet gäller alla, även dom som skriver tantsnusk, att jag är väldigt kritisk mot polisen och att det lika väl kunde varit ett skjutvapen.

Förläggaren: Vi kör på det, du kommer att bli känd på en gång. Självklart skall vi ge ut boken.

KajsaLisa: Då är det bara en sak kvar, skall vi köra Prinsess eller Schwarzwald ?

Tänk, det är inte klokt att en arg tant och en rasist kan inspirera en, nu fick jag lust att skriva igen.

KajsaLisa:

8 svar

  1. Haha, ja det kommer nu att bli en massa tårtbakande framöver tror jag😉

  2. Äntligen! Det inlägget har jag väntat på i några dagar nu! Schwarzwald, skämtar du, alldeles för dyr. Ja det är ju en Prinsesstårta också såklart. Något som har några dagar på nacken, är surt eller har hunnit bli lite grönt och doftar mögel passar nog bättre;-)

  3. Många tårtor blir det…😉

  4. Hahaha, jag tror Jimmie är kanonglad för den arga tanten! Han var säkert dessutom dödstrött att behöva sitta och komma ihåg hur han stavar sitt namn… Hon kanske till och med var anlitad av honom för att han skulle kunna slippa undan och sen kunna sitta i intervjuer och stoltsera med att han inte blev rädd, bara överraskad…

    Ett tips till dig, jag tror en prinsesstårta är mjukare mot ansiktet än en vass Schwarzwald, så köp prinsess!

Kommentera

