• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

OM JAG VORE JIMMIE ÅKESSON

Tanken slog mig idag, vad skulle jag göra ifall jag var Jimmie Åkesson ?

1345998_520_292

Förutsättningarna för att vara Jimmie Åkesson är ju knappast dom lättaste.

Jag leder alltså ett parti fullt av islamofober och rasister. Samtidigt som jag försöker fixa till en snygg fasad utåt ,så går ledande politiker ut på stan och bråkar med järnrör, en av riksdagsmännen har hand om finansieringen av en rasistisk sajt och andra partimedlemmar i landet skämmer ut sig för fullt.

Okej, jag har en plats i riksdagen lyckats få en rasistisk kärna att rösta in mig, sen har jag en massa väljare som missnöjesröstar på mig troligtvis.

Men som Jimmie Åkesson vill jag ju så gärna gå vidare, partiet skall ju växa. Nu vet jag, jag skriver en bok, talar om för alla att jag skall signera den så jag får dit journalister. Sen tar jag på mig en kostym som jag inte är så rädd om och betalar en 60-årig tant som drar en tårta i ansiktet på mig. Det finns ingenting som är så effektivt som martyrskap och folk som tycker synd om en.

Inte en enda svensk ledarsida skulle kunna skriva något ont om mig då.

Nej, jag påstår inte att Jimmie Åkesson har gjort så här och om jag nu var Jimmie Åkesson skulle jag inte betalat någon 60-årig tant för det heller.

Det finns ju idioter som ställer upp och gör sånt frivilligt.

Och det är det som är så jävla tragiskt.

KajsaLisa

6 svar

  1. Onödig reklam, håller med…’
    Missade du spökvandringen eller Cornelis?? Cornelis har såna små träffar en gång i månaden så det var inte den stora;)

  2. Men fick inte den stackarn en tårta i fejjan igår???!!!
    Undrar om tårtan var gammal, för inte köper jag en färsk variant för 300 spänn för den killen;-)

  3. Vem vet? Hans partikamrater kanske betalade damen för det. Inget är ju utrett ännu och svensk polis lär väl knappast utredda detta närmare heller. De är ju snart kända för sin inkompetens och lathet…

Kommentera

