• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

DEN HÄR MANNEN HAR EN SKRUV LÖS

Sorry Iggy, du är brädad.

Okej, jag har sett en himla massa hårdrocksband, hårdrock är inte bara musik utan också ett skådespel. Jag trodda jag sett allt, som gitarrister som headbangar koreografiskt i synk, (Deathstars), eller dom som blir halshuggna av sin egen dotter på scen (Alice Cooper), eller Greenday som skjuter turne t-shirts på publiken. Men inget slår Iggy Pop som verkar lida av någon form av  TurboADHD

Trodde jag tills i Onsdags kväll.

IMG_3881

Jag och min kompis den ensamstående headbangande tvåbarnsmorsan och metalblondinen Linda, var på Tyrol och tlttade på det australiensiska band som är mer ACDC än vad ACDC själva någonsin kommer att bli.Totalt tidlös hårdrock som låter likadant som på 70-talet och aldrig kommer att låta annorlunda.

Airbourne.

IMG_3835

Och deras sångare Joel O’Keeffe, vi hade som vanligt lyckats ta oss fram till kravallstaketet, för att Linda skulle kunna bli kär och jag få lite bra bilder. Jag lovar, jag har sett det i verkligheten, han har samma galna blick som 2 minuter in i videon under.

IMG_3863

KajsaLisa: Shit vilken Marshallvägg, det här kommer att låta.

Linda: Grymt

KajsaLisa: Tryck in dom här, jag köpte åt dig också.

Linda: Haha, hörselproppar, skall du samla vuxenpoäng.

KajsaLisa: Larva dig inte, vill du kunna hjälpa dina ungar med läxorna några år till, eller skall du lära dom teckenspråk, du kommer väl ihåg hur vi kände i öronen efter Sister Sin.

Linda: Okej då, men jag tycker det är så trevligt när vi småpratar under konserten.

KajsaLisa: Småskriker menar du, vi får skrika högre.

Sen skakade golvet som någon kört ett godståg genom lokalen.

Linda föll på en gång för den galne mannen, själv blev jag bara småintresserad och försökte undvika motljus,

IMG_3928

Linda: Shit vilken snubbe, känns så himla potent liksom, backstage efter konserten, har du några förslag ?

KajsaLisa: Ha ha, glöm det

Linda: Äsch, man måste ju satsa, ungarna är inte hemma.

KajsaLisa: Tur att du kör piller, han verkar inte vara den typen som har gummi i plånboken.

Linda: Hörselproppar och gummi du tänker på allt. Vart tog han vägen förresten

KAJSA VÄND DIG OM FÖR FAN FOTA!

IMG_3855

Linda: Fick du honom ?

KajsaLisa: Japp men han blev lite suddig.

Linda: Släng hit kameran, han är uppe på scen igen, skall testa att fota honom.

IMG_3842 (kopia)

Linda: Titta vad snyggt, fick ju med dig nere i hörnet.

KajsaLisa: Går att beskära

Linda: Men titta du har ju filmning på den, headbanga lite nu, skitsnyggt med en röd rufsig färgklick nere i hörnet.

KajsaLisa: Lägg av nu, den har skittaskig batterikapacitet, skall räcka hela konserten.

Linda: Vad fan tog han vägen nu då

KAJSA VÄND DIG OM, DÄR UPPE, FOTA FÖR FAN !!!!!!!!!!!!!!!

IMG_3956

Först upp på axlarna på en roddare, sen ut bland publiken och dra ett gitarrsolo, upp på scen igen, sen tillbaka ut bland publiken längst bak uppe på balkongen. Nu stod vi plötsligt längst bak i publiken, men jag har ringat in honom med rött. Trodde jag sett det mesta när jag såg Iggy spela gitarr med gitarren låren och jeansen nere på knävecken, utan kalsonger givetvis. Men den här videon under slår allt. Den här mannen har minst en skruv lös där uppe. Det här gitarrsolot är rent livsfarligt och det han gör efter ännu värre. Tydligen har dom hotat i Tyskland att porta honom på rockfestivaler ifall han gör om det.

IMG_3927

Tillbaka på scenen lägger in en video med lite mer scenljus så man känner stämningen.

Sen en låt om billigt vin och fallna kvinnor.

IMG_3910

Linda: Vad gör han nu då hörde han sa något om Motorhead

KajsaLisa: Ser du vinflaskan, det är deras märke, Motorhead har ju eget vin

IMG_3911

KajsaLisa: Det är någon typ av hyllning

IMG_3912

Linda: Snacka om hyllning, han drog i sig halva flaskan på under en halv minut.

Den här låten.

IMG_3962

Det började bli rätt svettigt, så han tog fram en ölburk och slog i pannan tills den sprack och kylde ned publiken med.

IMG_3926

Dags för extranummer, sen förberedde han den sista låten Running Wild med att dra upp volymen ännu högre på stärkarna.

IMG_3917

Nu blev det ännu värre röj på scenen hur det nu kunde vara möjligt. Videon under är från en rockfestival som är lite större. Nu hade han inga jättehögtalare att hoppa mellan, men ni kan ju tänka er ljudet inomhus två meter från scenen.

Linda: Nu snabbt iväg till garderoben och hämta ut våra australiensiska oljerockar så han känner sig hemma, sen smiter vi in backstage.

KajsaLisa: (Suck) har du tänkt på att längst fram vid scenen är längst från garderoben.

Det tog över en halvtimma att ta sig till garderoben, så Joel O’Keeffe hann sätta sig i säkerhet.

Även om mannen är komplett galen finns det ju gränser för vad man kan utsätta honom för.

KajsaLisa

6 svar

  1. Ööööhhhhhh – tur att jag gillar killar med långt hår… och toppenbra bilder… och långt rött och lockigt hår;-)

    • Själv tycker jag den första med håret i ansiktet är bland dom bästa jag fått till. Sen är inte mitt hår lockigt, det blir sådär när det blir svettigt 🙂 Det var rätt varmt där inne.

  2. 🙂 nog verkar han vara galen alltid 🙂
    kramen

  3. Hahaha., älskar det här! Jag som inte längre går på konserter, har blivit gammal och bekväm, du får vara min ställföreträdare. Då får jag allt enkelt och smidigt serverat för mig hemma i soffan!

Kommentera

