• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

LUGNET FÖRE STORMEN IGEN

Nej, den här helgen har jag varit lat och inte tagit några bilder, men jag krystar in en i alla fall på Marits helgbild.

Jag har faktiskt tittat på TV och då vet man hur det slutar, kreativiteten bara liksom rinner ur en. Det blev bara en bild på en rondell till trissen. Rätt häftig apparat den där som hänger på väggen, man trycker bara på en knapp och sen kommer det en massa rörliga bilder. Men hur TV 4 får in alla kastruller i den har jag inte räknat ut än, det kanske är ett stort hål i väggen bakom den där platta saken, får kolla det vid tillfälle.

Tror faktiskt jag skall titta på TV någon gång nästa år också.

Hur som helst så kollade jag finalen i SVT på Alla tiders hits. Blev riktigt förvånad ett underhållningsprogram där riktiga artister istället för fjortisar utvalda av Laila Bagge. En av mina favoriter Nicke Borg var med och körde Winnerbäck med den där tjejen klimp eller vad hon nu heter. Men låten Om du lämnar mig nu, vann inte utan kom på delad andraplats.

Men eftersom  jag var så duktig att jag kollade på Nicke Borg i helgen, lägger jag ut en bild på honom jag fotat på en helg, dock inte den här.

IMG_2603 (kopia)Det är faktiskt lite synd att svenska rockmusiker aldrig får göra det som dom är bra på i TV, typ Joakim Cans ( Hammerfall) och Ralf Gyllenhammar (Mustash) hamnar i körslaget och sen Nicke Borg i det här programmet även om han var bra.

Lägger in en video med honom när han är som bäst.

Sen varför jag valde samma titel som förra helgbilden. I morgon tänkte jag fota Klass 1, SMHI har bara klasstvåvarnat för södra Sverige, men jag har inte testat min nya kamera och regnskydd under en höststorm än, så det kanske räcker. Kan bli häftiga bilder på Klass 1 också i morgon kväll om SMHI håller vad dom lovar.

Jovisst tar jag SMHIs varningar om störningar i viktiga samhällsfunktioner och elavbrott på allvar.

Jag skall ladda kamerabatteriet nu på en gång.

KajsaLisa

18 svar

  1. TV är ett underligt medium – det finns en hel del man är glad över att inte behöva titta på😉
    Önskar dig en bra start på en ny vecka🙂 Hoppas du får fantastiskt stormbilder – men glöm inte vara rädd om dig!
    http://provtyckningar.blogspot.se/

  2. Ja det är en tråkig effekt av tv-tittande att man tappar kreativitet.. som när man fastnar på facebook ungefär🙂
    Min egen helgbild var faktiskt också från en annan helg haha.. har inte rört kameran senaste dagarna, har väl tittat för mycket på tv…

  3. Jag håller på och laddar mitt kamerabatteri så att jag är redo om det blir busväder! Har knappt tittat på TV i helgen, det fanns så mycket annat som lockade!
    Ha det bra!

  4. Tv:n kan vara livsfarlig. Tycker som du gällande artister, de ska inte göra alltmöjligt utan presentera det de är bra på, bestämma sig, inte bara synas.
    Din rockbild är snygg ivarjefall.
    /Kiki

  5. Nu kände jag inte igen ett enda namn av alla artister du nämnde. Det kan bero på att jag precis som du inte tittar på tv – undantag sport och enstaka engelska deckarserier.
    Vad gäller stormvarningen då tycker jag att du slänger dig på ett flygplan och tar dig till Göteborg för att få bra bilde. Klass 3 varning och alla har ombetts vid lunch att ta sig hem. Vid närmare eftertanke så landar nog flygplanet i Malmö eller Jönköping, så du går fortsätta med tåg för att få dina scoops;-)

  6. Haha bra låt du gissade på dock, den hade jag inte hör innan!🙂

    vi har klass 3 varning, väntar bara på strömmen skall dö

  7. Känner igen mig lite där när det gäller det där Tv-tittandet. Försöker hålla mig mest till nyheter som Al jazeera News men många kvällar blir det med SVT Play. Har sett ett par avsnitt av Alla tiders hits. Kunde inte riktigt med programledarna av nån skum orsak😕 Borde säkert veta vem Nicke Borg är men vet inte vem Nicke Borg är😉 Tror jag börjar mossa till mig lite här på Malta. Ska det bli storm däruppe i norden nu. Fy sjutton.. ska du ut och fota eländet måste du nog hålla hårt i hatten😉 … och kameran förstås. Starka vindar är något jag INTE gillar. Här på Malta kan det blåsa som attan vilket känns väldigt tydligt häruppe på sjätte våningen med våra stora fönsterväggar som skakar och värre skakar jag… Hejsvejs vad långrandig jag blev. Nu ska jag kolla in andras helgbilder🙂

  8. Har jag nu hamnat i skräpposten igen;-) Eller så är du tagit flyget till Helsingborg för att få några riktigt bra bilder;-) Men du kunde ha först lyft upp mig från ”soppåsen”;-)

  9. På TV brukar jag titta på sånna där hockeytävlingar, men nu ligger mitt lag snart under isen, så det har gjort sig själv… Däremot förra helgen såg jag på något som kallas idol, ja ute i en sommarstuga, vänner på Facebook var inte sen att kommentera: Har du ingen annan kanal och varför? Jag hoppas att Bob Marleys låt vinner😉 Ladda alla batterier för nu kommer stormen😉 Köp stearins ljus också😉

Kommentera

