• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

HOT ROCKCHICKS IN CERISE

EN ROCKFESTIVAL FÖR ROSA BANDET.

Veckans fototriss handlar om Rosa bandetkampanjen, jag kör samma sak som förra året, gör en rockfestival av det, men skall göra det lite svårare. Eftersom bröstcancer nästan bara drabbar kvinnor, så bestämde jag mig för att festivalartisterna bara skulle vara kvinnor. Dessutom skulle det vara ceriserosa i bilderna och musiken skulle vara liveupptagningar. I den första sitter färgen i håret och i dom två andra i scenljuset. Sen var det youtubeklippen som var skitsvårt. Antingen var det distade gitarrer, rundgång och annat oljud eftersom det mesta på tuben är filmat med mobilkameror. Eller också var det bra ljud och dålig bild. Det mesta var både dynga i bild och ljud, men jag hittade två bra kompromisser som är någorlunda se och hörvärda.

Sen en annan sak, jag länkade inlägget till feministbloggaren Lady Dahmer, du efterlyste exempel på starka kvinnor som du kunde fylla en vägg med hemma.

rosa_banner2

Okej Dahmer, ja jag vet, det är är varken Fredrika Bremer eller Emmeline Pankhurst .Men det är tre starka yrkeskvinnor som utvecklar sin talang med integritet och som ingen snålvattendreglande skivbolagsdirektör fixar att göra små söta trendiga popprinsessor av. Vilket tyvärr drabbar många duktiga tjejer i den här branschen. Jag tror dom här bilderna blir skitsnygga på din vägg. Du får sno dom av mig och hänga dom i ickekommersiellt syfte. Det enda jag begär av dig är att du i gengäld sätter in minst 100 kronor på Rosa Bandetkampanjen länk längre ned i inlägget.

Detta gäller naturligtvis alla som läser det här, nu kör vi.

BEKI I LOADED 44

DSC_1658 (kopia) 3

Beki kommer du troligtvis aldrig att stöta på även om du springer på rockkonserter, Loaded 44 är ett punkband från östra England som är totalt okänt, däremot är dom grymt bra speciellt sångerskan. Bilden som är tagen på rockklubben Fibber Magees i Dublin. Det här är det vansinnigaste stället som jag besökt för att lyssna på musik, hade inte en överårig punkrockare i en skivaffär bjudit in mig samma dag, hade jag och min kompis Linda aldrig hittat det.

Loaded 44 var förband till ett lokalt kultband, anarkistpunkbandet Paranoid Visions med en sångaren Deco. Jag kom som tur var precis in när Beki började sjunga, efter att jag varit ute på klubbens ”uteservering”. En bakgård där som såg ut som man skulle ha tömt en massa alkiskvartar på möbler och sen bara tippat ut allt. Jag satt och drack Guinness i en röd galonsoffa med revor, medan jag lyssnade på skvalet från bakom ryggen från Deco  när han stod stupfull  och  pissade på väggen. Javisst bakgården var full med gäster men ingen brydde sig.

Beki var däremot skitgrym och imponerade på oss. När hon var klar gick hon och satte sig vid bordet, där dom andra lokala rockstjärnorna satt och fortsatte på sin öl. Jag gick fram och frågade om jag kunde köpa bandets CD. Hon nickade, lyfte upp en enorm handväska, först grävde hon runt i den, sen gav hon upp och vände  upp och ner på den, bordet fylldes av smink, bindor, plånbok, mobiltelefon   och allt annat man kan ha i en handväska. ”Here” sa hon och sken upp ”a new one wrapped in plastic, eight euro”. Sen skyfflade hon ner allt i väskan igen med underarmen.

Just det, kanske lika bra att berätta ifall någon får för sig att besöka klubben. Den finns inte med i någon guidebook men så här skrev man om området.

Området är känt för sin höga narkotikarelaterade brottslighet och turister bör inte gå in där ens på dagtid, men det finns och andra sidan ingen turist som besöker det om man inte gått vilse.

Inte visste jag det när jag ramlade ut därfrån klockan två på natten stupfull med systemkameran över axeln 🙂

LIV I SISTER SIN

IMG_3567 (kopia)

Det här bandet har varit med tidigare och är ett av mina svenska favoritband . Liv bor i Stockholm där hon även jobbar som personlig tränare och pilatesinstruktör på riksdagshuset. Resten av bandet är från Göteborg. Hon har en väldigt stark röst som hon och bandet tokturnerar med runt världen, däremot rätt okända, spelar mest på klubbar och på festivaler. Hon lär visst ha en tyst dag i veckan hörde jag ett rykte om, för att spara rösten. Dessutom är hon väldigt svårfotograferad, enorm energi och hon rör sig hela tiden.

SHARON I WITHIN TEMPTATION

IMG_0138 (kopia) 2

Okej, nu blandar jag äpplen och päron, nej jag menar inte att det ena skulle vara bättre än det andra, men frukt smakar olika. Man får en speciell myskänsla när man står nära på klubbspelningar men stora band som det här har större publik större arenor, mer ljud mer ljus och mer av allt, men man missar just närheten. Within Temptation är Hollands största rockband och Sharon Del Adel är skolad operasångerska. Allt här sker med stora resurser, videon är perfekt klicka på fyrkanten i längst höger ut under videon så går den upp i helskärmsläge sen är det bara att njuta av perfektionismen. Man kommer tillbaka hit genom att trycka ESC på tangetbordet.

SÅ EN BONUSBILD

DECO I PARANOID VISIONS

DSC_1679 (kopia)

Okej, han kanske inte passar in i sammanhanget här, men eftersom han är så underbart ceriserosa i ansiktet och jag upptäckte att Fibber Magees inte är ett ställe där man spelade Rock and Roll,utan att Fibber Magees är Rock and Roll så får han också vara med. Han var så packad att när han lutade sig mot mikrofonstativet så höll han på att tippa över och ramla av scenen, men sjunga kunde han och bandet levererade.

Sen var det Rosa Bandetlänken som ligger här.

LÄNK

Få se nu, om jag lägger hundra kronor, Liv och Sharon lika mycket, Lady Dachmer vill ha bilderna och sen …………….. (suck) 😦

Beki sluta att rota i den där förbannade handväskan !

Töm ut skiten och sälj den där CDn så får jag åtta euro av dig också.

Sen har vi Deco som slocknat och ligger och snarkar bakom Marschalstärkaren

Plånboken sticker upp ur bakfickan han har nog inget mot att jag kollar i den 🙂

KajsaLisa

42 svar

  1. Nu fick jag en ny favorit 😉 Beki i Loaded 44 gav riktigt skönt gung 🙂 Fina/trevliga nästan 40 minuter du bjuder på 😉

  2. Alltid lika spännande att titta in till din triss! Inte blev jag besviken den här gången heller 🙂 Gillar!
    http://provtyckningar.blogspot.se/

  3. Du är så himla duktig på att få bra bilder på folk som är på scen med varierande ljus och som skuttar omkring. IMPAD!
    Hahaha! Det var väl tur att du fick reda på vilket ställe du var inne på EFTER du hade varit där! 🙂

  4. En härlig rosa triss!
    Ha en bra dag!

  5. Coola rockbilder på coola rockdamer!

  6. Musik i kubik och det rosa kom också med. Jag gillar scenbilderna men artisterna är okända för mig 🙂

  7. Hahaaa… du får till alla trissar lika bra, och jag har ju förstått att musik betyder en hel del för dig… jag avundas dom som kan så mycket om en specifik sak… skulle inte funka för mig. *Applåderar*

  8. Här var det fullt rosa ös:-) bra lösning på temat
    http://ingemix.bloggplatsen.se/2013/10/19/10276967-fototriss/

  9. Du kan det där med att fånga folk på scen, en bedrift jag inte lyckats med ännu… mina bilder blir bara som en misslyckad syra-tripp 😛

  10. Spännande triss med coola rosa musiker! Snyggt jobbat!

  11. Anade nog att din rosa vinkling skulle bli åtminstone bli cerise. Nu blev den t o m bättre än så! Bra gjort. Åsså verkar du ha samma tendens som jag att hamna på ”förbjudna” ställen där man trivs hur bra som helst:-)

  12. Spännande triss du gjort 🙂

  13. Grymt inlägg! Beki en ny favo. Alla dina tre kvinnor är ju super. Sen blir det lite för mycket film för mig, så jag går tillbaka ett par gånger o kollar i omgångar. Är ju helt ute nu förtiden, förr var jag på som satan, men nu är jag dåligt påläst!

  14. Typisk Kajsalisa-triss! Skönt att känna sig ”hemma” på din sida. Gillar din tolkning och självklart bör alla bidra till cancerfonden!

  15. Ja, där har du ännu en gång fått till en annorlunda och personlig triss. Bra jobbat.

  16. Härligt rosa rockande 🙂

    Men visst kan du variera nyanser av svart, med lite fantasi så mörkgrått till svart går att skapa fram extra nyanser 🙂

  17. Scenkonst och naturkonst med rosa prägel!!
    Snyggt.

  18. En alldeles perfekt tolkning till temat, ett nöje som alltid!

  19. Suveränt att Du la in en länk till Rosa bandet. Nu får vi hoppas att många sätter in pengar där…

Kommentera

