• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

PARTIKELFYSIK, JAG HAR HITTAT DEN MÖRKA MATERIAN

Varför var det inte någon som sa något ?

Jag hade ingen aning om att man kunde få Nobelpris för att man hittade partiklar.

Nu vann Francois Enlert  och Peter Higgs för att dom hade hittat Higgspartikeln, men det är ju bara en partikel, jag har jättemånga partiklar hemma.

Titta själva.

DSC_1824

Dom här partiklarna som finns på mitt vardagsrumsbord innehåller rester av fredagsmys, nattfika efter kvällsskift och frukost framför morgonTVn  om någon av dom här partiklarna är en Higgs har jag inte utforskat än.

Men eftersom dom redan fått pris för sin partikel har jag bestämt mig för att vinna nästa år istället. Det stora frågan för fysikerna nu hörde jag, var att utforska mörk materia ute i rymden.

Fan vad dom skall krångla till det.

När dom letade rätt på Higgspartikeln började dom med att leta efter spår av den. Jag har hittat spår av mörk materia på mina köksluckor.

DSC_1827

Spåret ledde till min superdesignade kaffebryggare som Ferdinand Porsche hittat på, undrar just om bilarna också läcker mörk materia ?

Se själva, kaffebryggarens filter är full av mörk materia och jag är så jävla trött på att den svämmar över. Nu har jag köpt ny kökslucka på IKEA så jag skickar in den gamla ihop med den där förbannade kaffebryggaren., till Nobelkommiten Dom kan få disktrasan med partiklar också.

DSC_1832

Som ni märker så är jag i städtagen nu (vilket är väldigt ovanligt ). Nu skall jag slå på dammsugaren.

Öhhh…. partikelacceleratorn menar jag givetvis.

KajsaLisa

8 svar

  1. Hihi, ser ut som hemma hos mej;)

  2. Hahaha! När du är klar hos dig kan du fortsätta hos mig;-) Precis som du städar jag bara när det börjar bli snuskigt – ungefär som hos dig alltså;-)
    Kaffepartiklarna har vi dock rationaliserat bort med en Nespressomaskin, för i kapslarna som alla har glada färger ser man ju inte skiten – jag menarcpartiklarna;-)

  3. Ha ha! Verkligheten kommer ikapp 🙂 Men vad kul att få blogga redan nu med en vinnarna ev det priset… Allt som har med ordet: damm före är jag allergisk emot… Ja ta som dammsuga, dammtrasa eller damma stora mattor… Nu var det en sanning med modifikation, för damma mattor kommer jag inte undan 😉

  4. Kanske ska ta en partikelspaning här hemma jag oxå, det finns fynd att göra!

Kommentera

