• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

THE CASE OF VERONIKA LARSSON

Har ni missat veckans ickenyhet ?

Veronika Larsson finns inte.

Så alla ni som inte visste att det existerade någon Veronika Larsson hade rätt hela tiden, jag med.

dsc548

Vem är tjejen på bilden, Veronika Larsson eller Tiffany Olsson eller ….

Svaret finns längst ner i inlägget.

Men vi tar det här från början. Tidningen Metro har rotat i det svårlösta fallet Veronika Larsson. Någon har alltså kallat sig Veronika Larsson och varit väldigt aktiv på sociala medier med egen hemsida och Twitter. Nu har inte Veronika Larsson varit så snäll för hon har lagt ut bilder på sig själv, men eftersom hon inte existerar så föreställer bilderna Tiffany Olsson som inte alls uppskattar att vara Veronika Larsson.

LÄNK OM VERONIKA METRO

Vad är det nu som är så intressant med detta då ? Ärligt talat vet jag inte, men tydligen är det en stor nyhet som Metro basunerat ut. I dagens Metro kunde man läsa om att hon är spårlöst försvunnen och bilden på hennes hemsida som föreställer Tiffany Olsson, är ersatt med Pippi Långstrump. Veronika Larsson har i alla fall humor, men när jag läste det här så kom jag faktiskt på en sak. Den stora skillnaden mellan mig och Veronika Larsson är att jag inte påstår att att jag är Tiffanny Olsson eller någon annan tjej. Sen lägger jag ut väldigt lite och diskreta bilder på mig själv.

Dels tänkte jag nu bevisa att det verkligen är jag på bilderna, dels tänkte jag diskutera lite kring sådana här fenomen.

Lägger ut några bilder på mig själv från det här inlägget där jag är med fyra gånger.

dsc_0554Dels måste jag hitta en bloggare att sno bilden av som efter flera timmars körning mot Småland äter en kebab i en korvmoj. Blondinbella och dom andra dricker ju bara vitt vin och äter mat med tungvrickarnamn.

dsc_05561Okej, svart nagellack använder många, men ingen annan bloggare än jag lägger ut en bild där jag står under ett paraply i mörker och ösregn  och försöker tyda en plaskvåt karta på motorhuven.

dsc_0560Dessutom är så här jävla klantig och står för det.

dsc_0689-1

Det hjälpte inte ens att jag försökte vrida ur kartan, sen hade jag en mobiltelefon från stenåldern, utan internet, blev osams med tanten som bodde i bilens GPS och fan vad det trycker på när man kört vilse. Med ficklampa i munnen så jag inte kissade i stövlarna och kamera utan stativ att gnugga sig mot. Inte ens Kissie hade lagt ut den här bilden på sig själv.

Problemet är att inte Metro kan hitta Veronika Larsson, trots sin grävande journalistik. Nu har tydligen även den Engelska tidningen The Gardian varit inkopplad på fallet. Apropå England så tänkte jag ta upp en annan sak, det är inte bara elakt att lägga ut bilder på någon annan det skadar även kreativiteten.

dsc_0221

Vi kan ta det här inlägget, där jag själv är i London och åker vilse i Tunnelbanan i både tid och rum. Som inte det vore nog så stiger min farsa på i början på 70-talet. 22 år gammal och försöker ragga upp mig. Tänk om tjejen jag  skulle sno bilder av envisas med att outfitta sig i sin nya Canadian Goosejacka, inlägget som är från en sommarresa skulle ju tappa all trovärdighet.

Personligen tycker jag folk som inte finns är rätt roliga. förr var dom vanligare på nätet. Som den fantastiska Björnen The Bjorn Identity och senare Björnnästet, han var ute och söp med klimatgrisen som snodde alla tjejer av honom. Den stackars föräldralösa Östermalmstjejen Black Ascot som bodde med sin faster och sina 700 klänningar i en lägenhet. Hon snortade kokain tills hon hoppade ut genom fönstret och tog livet av sig. Då avslöjade Metro att hon var fejk, vilket många normalt funtade människor redan misstänkt, eftersom hon skrev sitt sista inlägg efter att hon tagit livet av sig.

DSC_0750Så här ser jag ut i London

Men nuförtiden så är det väldigt viktigt att man talar om vem man är på nätet, sen Facebook kom. Klart man skall ha civilcurage, tänk vilket mod att gå ut på fejan och berätta att man åt köttbullar till middag. Det är lönesamtal nästa vecka och den nya chefen kanske är vegan. Det viktigaste är faktiskt att man finns, alla är upprörda av att Veronika Larsson inte finns, ingen frågar om hon har något intressant att säga.

Men på Facebook gäller andra regler, har du barn gör följande experiment.

Gå in och skriv, checkade in på dagis, just lämnat ungarna. Det genererar hur många likes som helst. Varför, är folk oroade för att du lämnade ungarna hemma för du inte ville avbryta när dom lekte med knapparna till spishällen och hade så kul? Äsch, till morgonfikat går du in när alla satt sig och säger med hög röst :

”I morse lämnade jag ungarna på dagis”

Vad blir svaret?

”Jaha och vaddå?”

Nu skall jag gör något riktigt modigt.

Men jag har faktiskt bestämt mig för att visa mig i bloggen!

En helt vanlig rödhårig tjej.

Eftersom partiet ligger under fyra procent så börjar medlemmarna bli förbannade. Nu får du fan fokusera anser dom.

”Du kan ju inte vara både Partiledare, Näringsminister, Veronika Larsson och KajsaLisa, du måste för i helvete börja jobba, det är val om ett år.”

Därför har jag bestämt mig för att lägga ned Veronika Larsson.

Nu försvinner jag och sopar igen alla spår efter mig, i alla fall tills i morgon.nydragare-1 2

Hej då alla metrojournalister, catch me if you can.

KajsaLisa och Veronika Larsson

Just det, svaret på första bilden finns under den här länken.

Länk

8 svar

  1. Neeeeej, Kajsa-Lisa, snälla, var Kajsa-Lisa och inte Annie Lööööööööv!

  2. Kan väl säga som så att jag inte ens (riktigt) vet vad du pratar om. Åsså tappade jag tråden någonstans. Men det gjorde du nog också – tappade tråden alltså;-)

  3. Ja inte behöver man läsa böcker heller! När din roliga blogg finns! Helt underbar natt/ morgon nyheter 🙂 Tur att man prenumererar så man inte missar något 😉

  4. Vad har Annie Lööf med det här att göra? Är inte hon i Gambia som Veronica Larsson? Äsch! Helt lost. Hänger inte med.

    • Annie Lööv har inget med det att göra alls, men jag älskar att driva med henne, sen klarnar det lite om man trycker på länken längst ned. Jag kanske skrev bort mig lite här också. Det är inte lätt att tolka en ickenyhet.

Kommentera

