• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

KAJSALISA ÅTER I LONDON DEL 15

My revenge.

DSC_0922

Lade in den här bilden i ett tidigare Londoninlägg, men nu skall jag berätta sanningen om bilden. På min väg från tunnelbanan bakom St Pauls till bron, träffade jag den här trevliga tyska tjejen och vi lekte med våra kameror en stund i Julinatten. Jag var klädd ungefär på samma sätt. jämför med texten och bilden under.

img_3074Gör aldrig som jag gjorde i Mars, gå ut på Milleniumbridge och fota mitt i natten i halv storm, snöblaskishagel ( en vädertyp som bara existerar i London, har aldrig upplevt det någon annanstans )

Hade jag inte haft regnrock, fleeecetröja, gummistövlar med sockor, handskar  min grymma irländska tweedkeps under huvan och grundat med protein och kolhydrater i form av en Biff Carbonade och diverse belgiska ölsorter på Belgo Centraal i Covent Garden innan så hade jag troligtvis fått dubbelsidig lunginflammation och efter att jag avlidit blåst ut i Themsen. Lägger in ett självporträtt från den dagen när snöblasket fortfarande var mjukt och inte som spik som blåste runt och jag inhandlat fleecetröjan för att bli lite plufsigare.

Efter att jag kämpat mot vädrets makter i en timma så fick jag griller i huvudet och bestämde mig för en del saker som nästan ruinerade mig. Ja jag skulle hit igen och fota under andra förhållanden och med helt annan utrustning, vilket resulterade i följande utgifter.

  • Ny resa under semestern i Juli, cirka 6000 kronor.
  • Ny kamera, en Nikon D7100 12000 kronor.
  • Nytt enbent stativ, cirka 300 kronor.
  • Nytt regnskydd till kameran eftersom jag inte efter en timma hade så stort förtroende för vädret när jag skall fota Millenniebron mitt i natten cirka 600 kronor.

Det hade alltså blivit billigare att gå ut på bron klädd som hon på bilden, fått dubbelsidig lunginflammation, avlidit och flutit bort i Themsen.

Men jag ångrar inget.

DSC_0342Körde samma uppladdning den här gången på samma ställe, så här såg det ut när jag lämnade restaurangen då, snön har blivit vatten och luften full av piskande iskorn. Från ett extremväder till ett annat nu var det fortfarande över 25 grader varmt och jag hade en alldeles för tjock t-shirt. London, det skall ju vara 10 grader, fukt och dimma året om ju.

Äsch, bara fördomar.

Nu skulle jag få min upprättelse som nattlig streetfotograf med en mörkblå molnfri natthimmel, visserligen så blev jag nöjd med en del bilder i Mars, men nu skulle det bli kanonbilder.

Trodde jag.

 (Tycker du bilderna är små så klicka på dom så blir dom i skärmstorlek.)

Nej vädret slog inte om, men när jag kom nedanför St Pauls kryllade det av japaner i Londonnatten.

DSC_0932Samt italienare, förra gången gällde att klä på sig men då hade jag bron för mig själv. Nu handlade det om att ha tålamod och social kompetens. Efter att jag sagt åt alla italienare och japaner att stå still så dom inte blev suddiga tog jag den här bilden.

DSC_0938

Sen var det bara att ta kölapp och tillslut så var det min tur att gå ut på bron och fota. Nej, nu överdriver jag, men det var mycket folk ute på den. Tog samma vy förra gången och då var den här strandpromenaden folktom. lägger ut en länk ifall någon vill jämföra.

KAJSALISA ÅTER I LONDON DEL 9

DSC_0945Det som syns mitt i bilden i bakgrunden är Towerbridge.

DSC_0957 (kopia)Varför välja mellan brodetaljer och utsikt när man kan få med bägge.

DSC_0970 (kopia)Försökte få en så folktom bild som möjligt över bron. Blev rätt nöjd med dom här suddiga människorna i alla fall.

DSC_0951Men när jag ändå stod här kom jag att tänka på en sak.

DSC_0980Nästa gång, få sen nu inga människor som blir suddiga., är man här en vecka borde man kunna pricka in en fin natt.

  • Ny resa i Mars, cirka 6000 kronor.
  • Ny ………..

Fan får jag aldrig nog eller…………

KajsaLisa

6 svar

  1. Den sista bilden är cool med räcket (eller vad det är för något) i perspektiv. Jag har också en Nikon. En D300s. Bra kamera.

    • Dom gör bra kameror, det som jag fotat underifrån är inte räcket utan några stänger av något slag som troligtvis håller ihop bron, skall lägga ut bilder i dagsljus på den sen.

  2. Jag är nog otroligt glad att du inte blev till en blå och uppsvälld kropp i Themsen, för då hade jag inte fått se din bästa bildserie ever:-)
    Kanooooon säger jag bara! Till en rimlig kostnad dessutom jämfört om du hade valt att åka till USA eller Dubaj till exempel. Men det är klart, jag går ju gratis på din visning här så;-)

    • Tror faktiskt det skulle fungera på Västerbron också, skall testa någon gång. Men tänk om jag hade ramlat i och legat där uppsvälld, då hade jag synts i mitt nästa Londoninlägg som handlar om Themsen. Jag vill ju inte vara med på bild i bloggen.

  3. Jag har ju sagt att stativbärare kan få lånas 😉 Jäkla fina bilder serru! Avundsjuk på riktigt 🙂 Snyggt fångade Themsen bilder! Bra jobbat!

    • Tack, men får jag ned en stativbärare i ryggsäcken :). Men testa det är själv, ett enbent stativ kostar inte så mycket och en bro med vatten och en stad i närheten borde ju gå att frambringa. Dessutom är det lättre än man tror.

Kommentera

