• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

VAR DET NÅGON SOM SÅG RABATTKUPONGERNA I BREVLÅDAN?

IMG_3664

Idag råkade jag gå in på COOP, dom hade extraerbjudande på Clerasil mjällshampo, 54 kronor för två flaskor, nappade på det, man skall ju inte skapa någon snöstorm än, det är ju bara sista September. Kollade för säkerhets skull i kassan, jo det gällde mig också fast jag inte hade medlemskortet med mig, nej jag har faktiskt ett, men det ligger alltid hemma. Annat var det på Willys förra veckan, då kollade jag också men det blev no no, jag var inte medlem så då blev mjällshampot kvar i kassan. Nej, det här inlägget år ingen reklam för COOP utan handlar om betydligt allvarligare saker. Men föreningslivet är verkligen komplicerat nu för tiden.

Man är tydligen medlem överallt, det går liksom inte att hålla ordning på alla medlemsskap, shit vad kompisar man måste ha.

Det bara pågår hela tiden

  • Köp 2 flaskor mjällshampo, 54 kronor veckan ut- COOP.
  • Köttfärs svensk, 49:90 erbjudandet gäller under vecka 40– ICA
  • Missa inte vår medlemskväll, fynda din höstgarderob med 20% rabatt den 7de oktober 19.00-21.00 – Åhlens.

ELLER ………

  • Lås in en försvarslös 15-årig tjej och våldta henne utan straff, erbjudandet gäller till den 1 Juli 2013- Hovrätten.

I väntan på den nya höstlagstiftningen reade hovrätten ut den gamla, nej naturligtvis kan man inte jämföra mjällshampo och våldtäkt men dom högavlönade juristerna verkar inte begripa det, trots en lång akademisk utbildning. Ingen av dom hade tagit en Fol-kand, alltså en examen i folkvett.  Det här är så jävla dumt att jag har svårt att tolka det på något annat sätt. Kolla själva.

LÄNK

Var det någon som såg rabattkupongerna i brevlådan i somras, jag missade dom.

Just det om någon kille som läser det här inbillar sig att det här beteendet är manligt, så kan jag bra upplysa om en sak. Visserligen är uppklarningsprocenten väldigt låg på sådana här brott, men åker du dit för det, så kommer du att få tillbringa en lång tid i den absolut mest extrema machomiljö du kan tänka dig, bakom galler. Herarkin där är stenhård och  du kommer att ha ungefär lika låg social status som pedofilerna, bland dina manliga medfångar. Gå inte in och duscha utan vakt, för risken är att du inte är ensam och råkar halka, så du landar med tänderna före i duschblandaren och den är hård. Efter det så kanske du får ett uppfriskande bad i pissrännan.

Då hjälper inte ens två flaskor Clerasil mjällshampo för 54 kronor på COOP.

Lyssna på den här texten istället.  🙂

KajsaLisa

8 svar

  1. Tänkte lägga en liten kommentar här.

    Du har fel, har jobbat på avdelningar för sexbrott. Dom har egna avdelningar för att dom ska slippa sånt, på dessa avdelningar är det ofta mycket ”lugnare” eftersom dom flesta intagna inte har någon annan kriminalitet som är vanligt på vanliga avdelningar. Även om det inte är så ”macho” där heller. Men som sagt det är lugnare. Så vet inte riktigt vart du har fått dessa antaganden du skriver om i din tex.

    • Ärligt talat så var jag lite ovarsam med sanningen. Jag vet också att det ligger till på det viset, men jag tänkte som så att det skärs ju ned överallt och det kan väl bli tokfel inom kriminalvården som överallt annars.
      Ville egentligen skrämmas lite och mana till eftertanke. Allt snack kring det här kan sända ut fel signaler, dels domen att dom inte visste sen det vanliga snacket om att det nästan ligger i generna hos män. Killar som våldtar anser jag att hissen inte går enda upp på och den här debatten kan nästan tolkas som att män inte är ansvariga för sina handlingar.
      Ifall någon som faller lätt för grupptryck läser detta kanske han tänker till. Dels att det inte är manligt att våldta, dels på att det kan leda till konsekvenser.
      Nu får jag inte lika mycket läsare på inlägget efter ett par dagar så då kan jag svara på din kommentar. Hoppas att du tittar in och läser den.

      • Hej igen, ok. ja tyckte bara det lät så absurt. Jag tycker inte heller om våldtäktsmän och pedofiler, men känner att jag måste tro på systemet och att dom är värda en till chans, annars är ju alternativet bara att avrätta dom.

        Tror det är fel sätt att skrämma på, för det första är det ju inte sant och för det andra är det ju så primitivt obehagligt med denna pöbelmentalitet, speciellt när det är så unga människor och så svårt att bevisa vem som gjort vad och hur.

        Dessutom är jag övertygad om att om en våldtäktsman överlever all daglig misshandel och förnedring för att ha slarvat med kondom lr vad det nu kan vara kommer han vara mer hatisk när han kommer ut.

      • Visst var det lite fult att göra så, men jag undrar fortfarande om debatten inte skickar ut lite fel signaler. Det här med manlighet kontra våldtäkt är en sak vi måste tvätta bort, tror det ligger rätt mycket grupptryck i det som hände.
        För övrigt så är det väl med våldtäkt som med allt annat, det finns ju alltid en enkel lösning på alla problem men den är alltid tokfel. I det här fallet kändes det som solklart, men tolkningen gick i otakt med folks rättsmedvetande. Det här är säkert oerhört komplext och att bara diskutera könsmaktsordning leder ingenstans anser jag. Dels behöver det här diskuteras mycket mer redan i skolan, vad är rätt och fel och det skulle underlätta att fler anmälde. Sen behöver man nog se över hur polisen hanterar det här, för det är ju en krishantering. Finns det kvinnliga läkare tillhands som kan undersöka, idag finns det ju otroliga hjälpmedel som DNAanalys och annat. Men teknik är en sak och ett chockat offer är ett annat.

  2. Bland dessa supermachos på vanliga avdelningar har även dom flesta någon gång tex åkt dit på kvinnofrid eller liknande så tro verkligen inte på vad nån badboy du är förtjust i säger.

    Långa straff är det ju inte heller, om dessa killar åkt dit så hade dom fått rejäla rabatter och nog inte spenderat mer en högtst ett år på sluten anstalt, hehe så sucks to be kvinna antar jag.

    Sedan måste ju även alltid ett brott bevisas, och det är bara extrema feminister som tror det är ”manligt” att våldta.

    • Jag har inga som helst förtroende för våldsamma badboys :), visst kan det vara så att även dom har en bakgrund när det gäller sånt här. Men en våldsam attityd och rätt tillfälle så…
      Naturligtvis så är nog anledningen mer att det är våldsamheten som utlöser misshandel än någon patos för rättvisa. När det gäller din andra kommentar och vissa bitar av den här så finns det en anledning till att jag skrev det här sista i inlägget. Vill tyvärr inte svara på dom bitarna just nu, men titta gärna in om ett par dagar så kommer jag att svara mer utförligt och lägga ut din andra kommentar. Kul att du delade upp det, det passade perfekt. Förklarar varför senare.

  3. 1. Oj vad du läser reklamen – och lever som du lär;-) Å Willys ogillar jag skarpt. Å jag vet inte ens riktigt varför.
    2. Ifjol blev en kollegas dotter våldtagen. Hon var spiknykter men killen (det var ”bara” en) förstod inte ordet ”nej”. Tillsammans med sin pappa anmälde de våldtäkten hos polisen, angav killen namns m.m.
    Det var tjejen som fick ”försvara” sig ang. klädsel, spetstrosor, utmanande urringning etc. etc. Ord mot ord – tjejen orkade inte med rättegång.
    Å sex killar mot en tjej – ja, då förstår du ju själv hur det hade gått även med den nya lagen.
    Det är alltid tjejerna som ifrågasätts, tyvärr aldrig killar/män.
    Det kan jag konstatera utan att vra det minsta feminist…

    • Nej jag läser inte alls reklamen, det här var bara slumpen. När man hör just dom anklagelserna i rätten angående klädseln så undrar man ju. Vi brukar ju vara rätt snabba att fördöma slöjor och annat. Skulle vilja höra dom där klassiska orden från alla Advokatserier på TV. Objection your honor …. Sustanied.
      Kan konstatera det utan att kalla mig feminist, precis som dom flesta normalt funtade människor.

Kommentera

