• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

JAG ÄR OCKSÅ KRINGRESANDE

Nu känner jag mig faktiskt kränkt.

Ja men herregud kolla själva, polisen i Lund mobbar mig. Skall ge några exempel på mina reseberättelser

KajsaLisa i Thailand

DSC_0239 (kopia)

KajsaLisa i London

DSC_0224 (kopia)KajsaLisa i Senegal

DSC_0583 (kopia)

KajsaLisa i Goa

DSC_0906 (kopia)

KajsaLisa i Dublin

DSC_1658 (kopia) 2

Nej, jag är inte Rom, men registret heter faktiskt Register för kringresande och nog fan har jag rest runt. Hela min blogg dräller ju av reseberättelser, dom där romska 2-åringarna i Lund hur långt har dom åkt egentligen ? Fram och tillbaka till dagis och kanske över sundet. Sen från BB för två år sen givetvis men vad är det att komma med?

Det är ju inte mer än gångavstånd.

Nej jag är bara en enkel småbloggare, jag vet det, men jag begär inte att få lika många läsare som Blondinbella utan bara att få slippa bli etniskt diskriminerad för att jag inte är Rom.

Som bloggare är det ju alltid kul att stå på gästlistor så man får dricka billigt mosserande vin, käka wraps till och mingla lite. Polisen i Lund kommer aldrig att ringa mig, fast jag har så mycket att berätta om okända platser. Istället tar dom dit en romsk tvååring som jollrar om att han sett en katt springa över gatan på vägen till dagis.

Fan, det är ju värre än all smörja folk uppdaterar på Facebook, men polisen i Lund kanske gillar det.

Äsch, jag skiter i poliserna i Lund, vill dom ha det så här så får dom väl ha det. Om det nu inte är så att man måste bo i Lund för att få vara med på deras listor.

Okej, nästa inlägg kommer att släppas från Lund, hör ni det alla poliser.

Sen gillar jag snittar också.

KajsaLisa

6 svar

  1. 🙂 ja åk du ner till Lund och gör ett inlägg på plats 🙂
    lycka till 🙂
    kramar

  2. Hahaha, klockrent! Hörde en polis på radion som försökte släta över registret med att ”det inte handlade om romer, utan om brottslingar som rörde på sig…”. Då undrar jag två saker (förutom din emminenta analys om 2-åringar). vilka brottslingar finns det som INTE rör på sig? Innebär inte all brottslighet att du i vissa lägen bör vara ganska lätt på fötterna? Och det fanns ju döda med i registren, hur pass mycket kan de röra på sig när de begår brott???? Vilken smörja!

  3. 1. Det heter inte dagis längre – det heter förskolean;-)
    2. Lund ligger i Skåne, vilket borde förklara en hel del. Å de fick ju t o m hjälpa polisen i Stockholm när de behövde uppgifter. Bara en så’n sak, tänk dig – att leka med de stora liksom.
    3. Boka biljett – jag vill se ett live reportage;-)

Kommentera

