• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

HAR DOM KNYCKT LÖSGODIS AV ARISKA BARN PÅ DAGIS ELLER

Polisen i Lund har ett olagligt register över Romer i Sverige avslöjade DN idag.

LÄNK

rfkoll

”Goddag det var från polisen, körkortet tack.”

”Här.”

”Jaha, Taikon, men herregud människa ni kör ju runt oregistrerat.”

”Men den är skattad och besiktigad, det måste vara något fel.”

”Jag menar inte bilen, jag menar dej.”

Polisen har alltså olagligt lagt upp ett register över Romer där även barn på två år finns med, sen har det här legat öppet utan inloggning. Men tanke på titeln på inlägget så undrar jag vad fan man skall med det till, skall man jobba med barn på dagis så vill man ibland att personen skall visa upp ett utdrag ur polisens belastningsregister, skall ungarna också göra det ?

Fast det är klart, helt säker kan man ju aldrig vara.

Okej, det kommer nu att skrivas en massa om rasism, likheter med Tyskland och judarna m.m. Kan bara säga att jag håller fullständigt med om detta men jag tänkte ta upp det här ur ett annat perspektiv.

Det här är alltså samma polis som skall fånga bovar, ni vet dom som inte dyker upp när du haft inbrott, som avskriver ärendet veckan efter och ständigt har brist på resurser. Medan media kommer att försöka reda ut vem som är ansvarig vill jag ha svar på följande frågor.

  1. Vem fan kom på den här idiotiska iden? 
  2. Hur mycket tid och personal lades ned på att sätta ihop det ?
  3. Hur många timmar har enskilda poliser suttit och tittat i det här meninglösa registret på arbetstid som legat full öppet ?
  4. Hur många bovar har man fångat tack vare det.

41003_1417611

Troligtvis lika många som poliserna Kling och Klang i Pippi Långstrump fångade, inga alls.

Men jag kan tipsa på en bra bortförklaring.

Säg att ni ville hjälpa romerna med att starta släktforskning. Vill dom gå vidare bakåt några generationer, så finns det säkert något gammalt arkiv i Uppsala, som det rasbiologiska institutet lämnade efter sig på 20-talet.

Tycker det ligger ungefär på samma nivå som det här, en kombination av rasism och slöseri med skattemedel.

KajsaLisa

10 svar

  1. Jag skulle vilja veta vilka register av samma art som jag är med i!
    Jag är Vallon på både mammas och pappas sida, skit samma att jag är uppblandad lite då och då, men DUBBELT! Jisses, det är något något för sysslolösa poliser att sätta tänderna i! 😉

    • Det finns säkert ett vallonregister också, samt ett Göteborgsregister i Stockholm och ett Stockholmsregister i Göteborg. Det gäller att vara försiktig, man kan aldrig lita på utsocknes 🙂

  2. Romerna tillhör de fem minoritsfolkgrupper som finns i Sverige. Mig vetande är samerna också en sådan grupp. Dags att registrera dom också då eller…
    Ibland undrar man vad myndigheterna håller på med… Grrrrrrrrr

  3. Jag undrar också hur mycket tid och pengar som har slösats på detta register och säkerligen en massa andra lika olagliga register som finns lite varstans. Säkert finns det ett register på oss som är infödda och har bott länge i samma kommun och föräldrar som också kommer från samma ort hos dessa myndigheter. De älskar ju att registrera medborgarna…

  4. Institutionaliserad rasism, det trodde jag var utdött, men det lever och frodas för fullt… Som om romer inte fått nog av det… Jag blir förstummad…

  5. båda mina föräldrar kommer från Finland, jag var finsk medborgare till 11 års ålder, så nu undrar jag,
    är jag också med i något slags register???
    det här är ju helt enkelt inte klokt
    kramar

Kommentera

