• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

HÄRLIGA HÖST ELLER EARBLASTING AUTUMN

Veckans fototrisstema är härliga höst, kunde inte bli bättre. Helena vill se färger och ljus i höstbilderna. Passar utmärkt, det blir inte arkivet idag ( som jag brukar fuska med ) utan purfärska shots bara några timmar gamla, min höst började nämligen idag. Visst är det en underbar årstid med sina klara färger, det fina ljuset och känslan av att krypa in i en varm mysig stickad kof……

h_stl_v1

Kofta? Äsch en varm mysig Rockklubb menar jag givetvis 🙂

Hösten är rockklubbarnas årstid, banden kommer in från sommarens leriga rockfestivaler för att mysa med publiken. Måste nog fixa fler kylskåpsmagneter för att hålla kvar alla konsertbiljetter på kylskåpsdörren. När den första snön faller kommer mina hörselben att ligga och skramla inne vid lillhjärnan ungefär. Höstens första klubbkonsert var på Klubben i Fryshuset Spelningen med Sister Sin och Shotgun Messiah går kanske inte att få rättvis med tre bilder.

Därför skall jag vara orättvis.

Alla tre bilder är på Sister Sins sångerska Liv Jagrell. Eftersom jag kom fram till att jag var feminist efter att jag läst Lady Dahmers blogg, för att jag var rödhårig, så kvoterar jag in henne. Den här bloggen och även trissarna kommer nog att fyllas med långhåriga grabbar med gitarrer i November, så det är inte mer en rätt. Killarna i bandet finns ju med på dom videos som får hänga med.

Har vi i det här landet en av världens grymmaste rockchicks så klart hon ska få breda ut sig.

IMG_3583 (kopia)Har jagat det här bandet som troligtvis är Sveriges mest underskattade rockband rätt länge. Sist missade jag dom på klubben i London som jag skrev om i förra inlägget, med ett par dagar. Men fördelen med att Laila Bagge lagt beslag på TV4 med sina idolkids och Christer Björkman har monopol på på SVT med sina Eurovisionstjärnor, medan duktiga rockmusiker förpassas till körslaget, är att det är lätt att få biljetter och att man kan stå så här och hänga på kravallstaketet med kameran. Den här låten inledde dom med.

IMG_3552 (kopia)Fullt ös medvetslös i över en timma, varken publiken eller bandet verkade gilla att dom bara var förband, det tog liksom aldrig slut. Sånt här röj var det hela tiden som i den här videon, en Motorhead cover hon gör tillsammans med Doro Pesch

IMG_3582 (kopia)

Men nu kom jag från det här med hösttema, höstens ljus verkar vara blått, höstens färg svart, i läder givetvis och höstens hår svart långt och lite över allt liksom. Precis som hösten var förra året på rockklubbarna. Nu har hon röjt runt i en timma utan att det märks på henne ett dugg, men hon jobbar tydligen som personlig tränare och pilatesinstruktör på riksdagshuset när hon inte turnerar.  Hon är väldigt svårfångad på bild, far runt hela tiden och blir oftast suddig. Kanske borde tänka på hjärtat..

Hörselbenen flyttade sig bara lite grann och jag tror kylskåpsmagneterna räcker till dom resterande spelningarna.

KajsaLisa

48 svar

  1. Rockklubbar är ett okänt område för mig men jag gillar dina bilder i lite ovanliga höstfärger!
    Ha en skön söndag!

  2. Det verkar vara en häftig dam, väl värd att få utrymme så som du skriver. Sen måste jag erkänna att jag inte kände till henne.
    Annorlunda triss som vanligt, snyggt, får ju lära mig lite också!

  3. Vilken härlig tolkning! =) Fina bilder på det också! Musiken föll faktiskt mig i smaken! =)

  4. Kors vilka härliga bilder! Så läckert blå!
    Svar: Vi har inte så mycket höst som det ser ut. Jag fick leta lite innan jag hittade hösten fula tryne.
    Du kan kolla hur det ser ut utanför mitt köksfönster idag.

    http://www.veiken.se/2013/09/22/hosten-utanfor-mitt-fonster/

    Lite annorlunda,va? 😉

  5. Att möta hösten med raka rör och ös till bäng låter inte helt fel;-) läckra bilder.
    http://ingemix.bloggplatsen.se/2013/09/21/10207577-fototriss/

  6. Läckra blåsvarta bilder och härlig musik som bonus till din fina triss! Men visst använder du väl musikerproppar på konserterna så att du inte får Hyperacusis (ljudöverkänslighet) som jag! Eller tinnitus…

  7. Ha, underbar triss! Hösten är ju som sagt så mycket mer än bara gula löv. 🙂

  8. Hörligt att se något annat än svampar och blad. Super bra tolkning.

  9. Annorlunda tolkning av hösten! Kul att vi har olika infallsvinklar på temat!

  10. Lite ovanlig höstfärg – men tryck finns i bilderna – – kvinnotryck!

  11. Det bästa med dig är att man vet att det inte blir de vanliga fototrissmotiven. Inte heller den musik jag till vardags lyssnar på och det är jävligt skönt 🙂

  12. Tolkningen av temat är absolut KANOOOON!!! Håller helt och hållet med Tony (Fotobrus) – du är ett säkert kort för efterlängtade och annorlunda tolkningar.
    Detta sagt av en som inte delar din musiksmak, men det skrev jag ju redan igår;-)
    Toppen triss!!!

    • Tack, det var inte lätt att få ihop det här. Jag hade bestämt innan jag åkte, att bilderna jag tog skulle ut i trissen och passa temat. Sen skulle jag fundera ut det samtidigt som jag fotade och basen höll på att blåsa ut mig därifrån. Sen hem på natten, småfull med 120 bilder från konserten som skulle gås igenom, hitta tre, beskära och fixa en text till klockan fyra på morgonen var jag klar. Men kul hade jag 🙂

  13. Härlig tolkning! Och precis så vill jag ha det på konsert, stå längst fram och fullständigt ös. Arenaspelningar är inget för mig…

  14. Ha ha! Läste första raderna o tänkte att något inte stämde… kändes inte som dina ord. Men sen förstod jag ironin 🙂 Underbar triss med fina bilder!

  15. Visst kanske det finns viss mysfaktor med hösten. Själv har jag köpt en skinnjacka sommar ser fram emot att ta på mig. Grejen är att det fortfarande är för varmt ute för att ha den på mig.

  16. Svart och blått är ju färger som passar året om, men nog piggar de upp hösten ordentligt! Läckra bilder du bjuder på!
    Vad gäller arenaspelningar så står jag gärna längst fram då också. Storbildsskärm är inget att ha.

  17. Gillar tolkningen! Och resten! Funderar som bäst vad som är höst för mig. Såg att det var många höstlöv och äpplen bland bidragen, så något annat får det bli. Dina foton får mig att känna att jag måste tillbaka till gymmet snarast.

    Om att stänga ned bloggen ibland. Jag får för mig att jag inte skall blogga, då stänger jag ned. Vet att en del i min närhet smyger omkring i bloggen och har åsikter men aldrig ger sig till känna. Det retar mig ibland. Om man nu tittar in i bloggen regelbundet är man uppenbarlig intresserad. Jag skulle hellre ta en negativ kommentar än ingen alls. Så ibland börjar jag fundera på varför jag bloggar egentligen. Hittills har jag dock inte kunnat hålla mig borta från bloggandet längre än någon månad 😉 Till syvende och sidst är det ändå främst för sig själv man bloggar tror jag.

    • Ha ha, fick samma känsla som dig när jag såg henne, måste komma igång med gymmet i veckan. Kollade bilderna efteråt på henne och det mesta blev suddigt, var med om samma sak när jag fotade Iggy Pop. Den här tjejen är otroligt vältränad, det gympass hon körde på scen tror jag inte många fixar.
      Sen, jag förstår vad du menar, nyfikna människor med för mycket fritid, det är därför jag är rätt anonym och kan skriva det jag känner för.
      Det där varför man bloggar är ju en rätt kul fråga att ställa sig. Själv använder jag inte facebook, tycker det är tråkigt och ytligt, det mesta som skrivs där är rätt ointressant. Själv gillar jag att jobba med bilder och fototrissarna är ett sätt att ha lite venesage varje Söndag, häng på du med.
      Egentligen började jag med det här för att utveckla mitt skrivande, har författardrömmar.

  18. Ja, det är en skön upplevelse i höstrusket att få komma inomhus och ha en bra musikalisk upplevelse. Har själv några biljetter i beredskap, bland annat till Nick Cave. Snygga bilder.

  19. Man kan alltid lita på dig 🙂 det där är höstmys på hög nivå. Cool tjej!

  20. Gillar dina konsertbilder, det är action och neon all-in 🙂

  21. Hej
    Har tittat på videosnuttarna om Sister Sin. Synd att hon och hennes kille blev skjutna i slutet.
    Tror att det vore bättre för hälsan om de istället för vapen och rån hade haft en annan hobby.

    Så här hösttid skulle de kunnat gå ut i skogen för att plocka svamp och fotografera.

    Snygga bilder i alla fall.
    Ha det gott!
    Tore

    • Ha ha, tänkte inte på det men det är ju höst i slutet på videon, närbild på löv och annat. Tänk om dom avslutat videon med att plocka trattisar, då hade dom kunnat gå hem, gjort en god macka och levt lyckliga i alla sina dagar, istället för att bli skjutna.

  22. Jag är för gammal för rockklubbar, men OK. Allt är tillåtet när det gäller att visa sin höst.

    Sv: Att jag visade den första bilden berodde på att jag var förvånad att våra blommor var så livskraftiga trots hösten.

    Gilla

  23. Njae… Jag sitter nog vid en vedspis, några öl nån whiskey och drömmer… Eller kanske i en badbalja… än att ge mig ut på rockklubb 🙂 Musiken tar man på sommaren 😉 Men för den skull har du inte dåliga bilder, och musiken är bra 🙂

  24. En läcker och kul tolkning, helt klart en rolig höst framför dig. Läckra bilder med fina färger trots att de inte går i orange, rött och grönt.

Kommentera

