• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

KAJSALISA ÅTER I LONDON DEL 14

KajsaLisa goes elektro.

DSC_0470

Efter frukost på hotellet så har jag gett mig av till den ultramoderna Waterloo Station.

DSC_0467

Som ni ser har man tänkt på säkerheten här. Allt känns high tech men ändå så har man tänkt på det traditionella med dom runda formerna. Gillar den här stationen.

DSC_0477

Upp till jordytan igen.

DSC_0506

Den här delen av London gillar jag, tröttnar man på pulsen i City kan man åka hit, man befinner sig fortfarande i innerstaden, men det är mycket lugnare. Rundar man brandstationen som nu mera är pub kommer man ner hit. Waterloo Station är de som syns i bakgrunden.

DSC_0507

Då passerar man den här bokhandeln som är värd ett besök, stort urval, både på romaner och udda faktaböcker, verkar vara någon form av outlet dessutom billigt. Är du ute efter Hemmingway och dom inte har det kan du trösta dig på den kubanska baren en bit ned på gatan. Fortsätter man ner så har man affärsgatan Lower Marsch med marknad affärer och restauranger. Dessutom en lugnare stämning än inne i City.

DSC_0501

Själv slår jag mig ner i parken tvärs över gatan, till parken Waterloo Green för lunch och studerar mina inköp. Syrrans gubbe och grabb skall givetvis ha ut något av resan. Köpte ett stationshus till deras modelljärnväg och en liten bil. Ett perfekt ställe att luncha på köpte en köttpaj och en dricka i en liten affär, tyvärr så är gräsmattan rätt söndertorkad.

DSC_0509

Kunde inte låta bli att slinka in på den före detta brandstationen och ta en öl.

DSC_0527

Nu blir det lite flumma runt, innan kvällens rockkonsert. Passar på att ta lite fler tunnelbanebilder. Ibland är tunnlarna så långa mellan dom olika linjerna att man undrar om det verkligen är samma station. Men det blir bra djup i bilderna.

DSC_0519

Sen kan man ju alltid lyssna på en tunnelbanegitarrist.

DSC_1732

Så var det färdigflummat, uppe på hotellrummet för att byta om för kvällens klubbesök i Camden. Camobyxor och Backyard Babieslinne med dödskalle. Vilken tur att jag inte tog det linnet utan ett svart neutralt till camosarna när jag skulle in på finkrogen första kvällen.

IMG_3294

Ett byte till Nothern Line vid Tottenham Court Road några minuter senare står jag utanför The Underworld mitt emot Camdens tunnelbanestation.

IMG_3298

En sommarklädd rockpublik och över 25 grader varmt, annat än när jag var här i Mars, då det regnade och var svinkallt.

IMG_3299

Trots att klubben bara rymmer 500 personer har den haft fint främmande som The Offspring, Foo Fighters och  Slash men skit i detaljerna, nu öppnar baren en  pint Guinness  som vanlig.

IMG_3333

Fösta bandet en tjej som sjunger och en kille på synth

IMG_3304

heath-ledger-the-jokerNär Heat Ledger spelade Jokern i Batman the dark knight, träffade  han tydligen  den gamla tyska punkikonen Nina Hagen och fick ihop det med henne.

Sen verkar det som dom fick  en dotter ihop,

Shit vad hon vuxit upp snabbt!

IMG_3340

Nästa band, Kommand+Control, Det är elektrokväll här ikväll, kanske inte min grej riktigt, men jag väntar på en speciell artist jag är nyfiken på. Fördelen med sådana här ställen är att man kan ta en öl, bli kissnödig och ändå se något när man kommer tillbaka.

IMG_3375

Mötte den här skumma killen på vägen in på toa, Om det var herr och damsida glömde jag kolla.

IMG_3370

Så här skall en rock and rolltoa se ut inget blankt kakel och signerat skurlista här inte. Det är nog ingen fara, jag tror knappast någon här  bryr sig vilket kön som pissar var.

IMG_3378

Aha, artisterna pissar också på samma toa. killen var med i nästa grupp. Surgyn det går snabbt mellan grupperna, inga soundcheck, bara byta program i Appledatorn.Shit, det här blir bara mer och mer utflippat och underligare, men vilket röj i publiken. Det här är helsjukt, som ett synthband från 80-talet som tankat amfetamin eller något sånt.

SO AT LAST

IMG_3437 (kopia)

Daniel Graves eller Aesthetic Perfekton som han kallar sig. När han kör live så består även Aestetic Perfektion av Tim van Horn på trummor och Elliot Berlin på synt.

Så här låter han, från hans senaste CD.

Anledningen till att jag upptäckte den här snubben var att jag kollade upp spellistan på klubben för veckan jag skulle vara här, sen in på tuben och gosh det här ville jag se. Musiken är någon underlig blandning av E-Type, Pet Shop Boys och Marlyn Manson. Kollar man Wikipedia så sysslar han med EBM ( Elektric Body Music ) och Aggrotech vilket man inte blir så mycket klokare av.

IMG_3468 (kopia)

Okej, tänk dig följande, du står längst fram vid en scen som är på cirka tio kvadrat med en trummis sittande med ryggen emot dig, som jobbar så han stänker svett över dig. En galen rödhårig syntare, som är sminkad så hans ansikte får konturerna av en Scream-mask, hängande som en apa i ett avloppsrör i taket, vridande på knapparna på synten med benen uppe på stativet. Sen sångaren i hatt fluga och väst med en svart hand målad över ansiktet. Det är varmt, trångt och hela publiken goes bananas.

Shit, jag kommer aldrig mer att gå på Globen och se rockstjärnor på storbildsskärm.

Tyvärr är bilden mörk, men det är ett avloppsrör han hänger i.

IMG_3464 (kopia)

Det som gör det här speciellt är att han ersatt  det normala rätt klena rytmljudet som sådana här band brukar ha med en trummis som är rent grym, det blir liksom tyngre ljud, sen hans speciella röst.

IMG_3424Tror dom här Rebecka och Fiona borde lyssna lite på den här mannen, dom kunde gott låta lite farligare. Som extranummer körde han en cover på She drives me crasy och den här videon som är inspelad under konserten. Ljudet är skräp, men man får en uppfattning om den härliga stämningen på den här klubben. I slutet ser man när trummisen skakar hand med mig, men jag syns inte Står precis under bilden

IMG_3456Bandet tackar för sig och jag hinner med sista tuben från Camden, avslutar med en video som säkert handlar om klubben The Underworld, med tanke på titeln. Köpte en CD med den låten och en t-shirt givetvis. Dessutom är videon  lika suspekt som den här kvällen ungefär.

Tål du inte se blod så titta inte.

Bestämde på tunnelbanan hem att nästa dag i London fick nog bli lite lugnare, med tanke på London Walks,som jag berättade om i förra inlägget i serien, så kanske jag skall göra en egen med ett eget tema. Släpper väl nästa inlägg i den här serien om en vecka ungefär. Jag får se hur mycket som kommer emellan.

KajsaLisa

6 svar

  1. Tack igen för denna cola rundtur i London! Musiken säger mig inte så värst mycket eller ja, jag har nog stannat kvar vid Bruce, David och några till;-)
    Gillar speciellt dina bilder från tuben. Sådana ser man väldigt sällan, men jag tycker de är riktigt spännande. Min lilla Sony klarar bara inte av sådana avstånd, men det gör ju du och din kamera:-)

    • Tycker du skall satsa på en lite bättre så småningom, så mycket som du fotar.Däremot tunnelbilden var jättesvår att få till, lite ljus liten bländaröppning för att få djup i bilden och folk rörde på sig. Fototrissen jag just släppte är däremot tagen med lillkameran.

  2. Åhhh, precis så ska det vara på konsert. Ösigt, svettigt och nära! Och jag har en sån Backyard Babies, fast en T-shirt, men den får aldrig gå på konsert, den får bara gå till jobbet, det var länge sedan jag var på rock-klubb…

Kommentera

