• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

VÄRLDENS MEST JÄMSTÄLLDA BLOGG

Kikade in hos Lady Dahmer igår, en bra kul och vass blogg jag kan rekommendera. Hon tog upp fördomen om att alla feminister har foträta skor och är rödhåriga.

LÄNK

Van fan då, det är faktiskt så att vissa av oss feminister blonderar sitt röda hår för dom har taskig självkänsla, men under väteperoxiden är vi lika rödhåriga allihop. Dessutom äger jag ett par ecco som jag älskar och har dämpsulor i mina Hunterstövlar, det skulle ni som struttar runt i rosa fleecestrumpor med Hunterlogga testa istället. Bara flöt runt och mös i vattenpölarna idag. Inga kokta fötter och tåbira här inte.

Men nu till mitt liv som rödhårig feminist  ( va finns det andra hårfärger ? )

Within_Temptation_-_The_UnforgivingEn bild på mig som skjutjärnsfeminist.

Jag är nämligen bloggosfärens mest framgångsrika feminist, dom andra feministerna har bara en massa åsikter medan jag driver …….. lyssna nu kommer det ………..

Världens mest jämställda blogg.

Nu är det faktiskt så att jag vetat det hela tiden, men tack vare Fototriss-Helena som jag hackade lite på i förra inlägget  (eftersom jag  blev avundsjuk när inte gick vidare i förra veckans fototrisstävling ), så finns det nu bevis för detta.

Kolla själva

(Ligger man på WordPress så finns det en massa kul statistikfunktioner, bland annat hur många som klickat på inlägget. Dom som gått direkt in och läst ligger under Homepage.

DSC_1724 (kopia)

Syns det dåligt så klicka på bilden så blir den större. Eftersom Fototriss-Helena lägger ut väldigt jämställda uppgifter och säkert också är rödhårig, så blir ju resultatet i världens mest jämställda blogg helt jämställt. 132 läsare har klickat på länken till min Manbarhetstriss och 132 läsare har klickat på länken till min Kvinnlighetstriss.

Nej, det är inte manipulerat och jag har inte kvoterat mina läsare heller.

Det är resultatet av åratal av hårt jämställdhetsarbete.

Och att jag är rödhårig givetvis.

KajsaLisa

12 svar

  1. Hahaha! Så du är OCKSÅ rödhårig OCH feminist. Då ska du kolla in den här bloggen: http://frejareddevil.wordpress.com/. Jag är råttfärgad – utan hjälpmedel åt nå’t håll;-)

    Vet du – jag är ju lite (=mycket) trög. Har faktiskt aldrig förknippat röd hårfärg med feminism. Inte Hunter stövlar heller för den delen och absolut inte rosa fleecestrumpor. Hatar rosa och hatar fleece i alla dess former. Å ja har också några par ecco skor. Finns inga bättre förutom mina Icebugs som jag ”leker med” på is och snö som du njuter av dina Hunters när det regnar.
    Men som feminist har du verkligen en jämställd blogg. Inte ens det har jag tänkt på att en feminist kan vara jämställd – om än bara genom hennes blogg;-)
    Du är härlig” Å din kommentar idag ska jag visa upp för chefen imorgon – han kommer att vara dubbelvikt, precis som jag när jag läste den!
    Kan också säga att jag tvivlar (fördom) på om en svensk kille hade gjort ett så fantastiskt jobb som Asshar idag. Han tog t o m av sig skorna och satte på flipflops innan han steg in genom dörren. Han städade också efter sig på golvet, vilket inte heller ingick i hans jobb.
    Ibland blir man bara så otroligt glad, vilket jag blev idag. Han påminde om mig själv faktiskt – nej, jag skämtar inte. När jag har gjort ett bra layout jobb känner jag faktiskt också en otrolig yrkesstolthet. Det borde vi nog alla göra oavsett yrke.

    • Freja känner jag till, går in där nästan dagligen. Visst har man kul på jobbet också, men han såg så lycklig ut. Ecco gör helt suveräna skor. Dom rankas högt också när det gäller fair trade och miljö. Ett företag som bryr sig om hur deras produkter tillverkas blir nog bättre när det gäller kvallite. En sak som däremot förvånar mig är att man stöter på mycket mer rödhåriga människor i bloggosfären än i verkligheten. Sitter vi alla inne och bloggar jämnt ?

    • Tack Beate, du marknadsför mig bra!

  2. Hahaha, jag är rödhårig, orakad och har mest sneakers och ecco… Inga stövlar dock och definitivt inget rosa, och garderoben innehåller en hel del stiletter oxå, men de kommer allt för sällan till användning…

  3. Klart du är rödhårig – det är ju alla feminister. Precis som att alla äldre kvinnliga konstnärer också är det. Precis som att alla vegetarianer är magra och ser sjuka ut.

    Så ja. Fördomar? Who – me?

  4. Mycket snack om håret !!! Om man inte har något då 😉
    När jag var snäll och liten fick jag lära mig en sång: Nu sätter vi oss i båten och tar varan i han…
    Dessa ord har följt mig genom hela livet, så nu sätter jag mig alltid ned och tänker: Sitt lugnt i båten Åke 🙂

Kommentera

