• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

HUR MAN ÄN GÖR BLIR DET ALDRIG BRA

Visst är det typiskt man kan aldrig lita på forskare, nu går vi mot en ny istid tydligen. Raggsockor och skyhöga elräkningar, bara att vänja sig liksom.

Förut så skulle Arktis smälta bort, alla isbjörnar skulle dö ut och vi skulle drunkna i allt smältvatten. Men nu växer isen igen och vi går mot en global nedkylning enllgt en forskare.

Kolla själva.

LÄNK AFTONBLADET.

img_0909

Såhär såg det ut när jag skulle till jobbet i eftermiddags, men det var bara ett lokalt snöoväder som smällte bort när det klarnade upp och blev 20 grader varmt igen.

Där stod jag i vinterjacka vid bussen och skämdes. Jag är ju också skyldig till den nya globala nedkylningen. Här har jag sprungit runt och betett mig som värsta miljömuppen och släppt ut på tok för lite växthusgaser. Grannen kom sladdande i sin Jeep Cherokee, en värstingsuv på ett par ton med toppluvan nerdragen och blängde på mig. Jävla miljöbov tänkte han säkert. Typisk sån där kollektivresenär, släpper väl knappt ut en fjärt koldioxid. Hittills har det varit billigt att vara miljövän, bara att köpa ett SL-kort eller cykla, men nu har jag släppt ut så lite växthusgaser så det blir kallt istället. Jag måste alltså skaffa en stor törstig bil för en halv mille. Allt liv i korallreven är hotat, fiskarna där är inte vana vid att man gör hål i isen och pimplar, så dom är inte på sin vakt alls  och blir uppätna.

Har lite grillkol hemma, får väl sätta på grillen i morgon, kol funkar ju i Ruhrområdet i Tyskland att skita ned med, så då bidrar ju jag också till att värma upp den här svinkalla planeten.

Lovar att hälla på en hel flaska tändvätska så det ryker ordentligt.

KajsaLisa

8 svar

  1. Jag tror att betoningen i ditt inlägg ska ligga på EN forskare, eller om de nu var två…De måste ju kläcka ur sig lite exceptionella slutsatser nu och då för att få behålla sitt forskningsanslag… de är säkert köpta av oljeindustrin tror jag, konspirationsteoretiker som jag är. Kan man få forskningsanslag för konspirationsteorier förresten?

    • Säkert, gå in på Stockholms Universitets hemsida och länken till Konspirationteoretiska institutet. Dom har just fått anslag för att undersöka om Palme mördade Kennedy, eller var det tvärt om.

  2. Ja så kan man ju också se det!
    Nu har jag då verkligen inte märkt nåt av den globala uppvärmningen på senare år här I Sverige, tvärtom. Men nu när det uppenbarligen väntas en nu istid har vi haft den bästa sommaren på många år. Det går åt rätt håll iaf om du frågar mig;-)

  3. ”Forskarna menar att ett tecken på ett kallare klimat är att istäcket i Arktis har ökat med 60 procent jämfört med samma period förra året”.

    Jätteseriösa forskare som grundar sina slutsatser på att jämföra ett år med det föregående, när det handlar om en så gigantisk process som det globala klimatet.

    • Jo jag tror fortfarande på den globala uppvärmningen, problemet är att sådana här rapporter skapar en legitimitet för att fortsätta förstöra miljön, det är därför jag driver med det.
      Det är ju bara en enskild rapport blandmånga andra dessutom bygger den på ett år.

  4. alltid lika stora rubriker, antingen åt ena eller andra hållet, till sist vet man ju inte vad man egentligen ska tro på, det är allra bäst att tänka själv och strunta i alla stora rubriker

Kommentera

