• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

FAN TA DIG GREIDER

Nej, egentligen har jag inget problem med Reinfeldt, Lööf, Björklund eller ens .den där Hägglund………..

I vardagslivet kanske jag har det, men inte i bloggen. Men så har vi den där förbannade Göran Greider

Han stalkar mig.

DSC_2149 (kopia)Ha ha, jag såg honom han såg inte mig 🙂

Upptäckte det någon gång i tidernas begynnelse på Metro där han har en krönika. Meddetsamma jag tyckte något tyckte han likadant, så han var skittråkig att läsa. ungefär som jag skulle gå in i min blogg och tänka.

Aha tycker jag så, det håller jag fullständigt med mig om.

Alltså läsa sin parallella åsiktsmaskin är ju rena sömnpillret, men det värsta av allt är ….

När han hinner tycka före mig.

Som igår, jag var helt inne i slöjdebatten men så hade jag sett att Aftonbladet hade ett namnupprop mot femte jobbskatteavdraget. Det här engagerade mig, vården skolan, ja allt vi gemensamt byggt upp håller på att ramla ihop. Vi kan inte slimma och spara på allt längre, dom anställda går  på knäna redan. Vad händer när det sjätte jobbskatteavdraget kommer, slår man ihop skolan och sjukvården med resterna av försvaret och sen privatiseras det och konkar.

Nej sorry, du har ingenstans att vända dig längre, John Baursamhället har just upphört, men du kommer att få ett sjunde jobbskatteavdrag.

Jag klickade på artikeln, såg en stor grå okammad kalufs, ovanpå en rutig skjorta. Naturligtvis var det Greider som stod där och ropade Halleluja  (LÄNK).

Det skulle ju jag ha gjort.

Precis som vanlig alltså, han har i alla fall inte börjat skriva sexnoveller, men det skulle inte förvåna mig om han dyker upp i fototriss på Söndag, det blir väl något Dalapoem med fädbodar.

NEJ VAD FAN HÄNDER !!!!!!!!!!!

Det här skrev inte jag

sy224082

GÖRAN GREIDER I LONDON DEL 1

I veckans Londonavsnitt skall jag ta er med till rockens bardom.

IMG_3270 (kopia)

”Utanför den här butiken år 1964 stod fem unga grabbar med Mick och Keith i spetsen, det var på den gamla goda Swinging Londontiden långt innan Thatcher krossade den brittiska arbetarklassen ……………..”

file_9_1

Nej Greider, mitt nästa Londoninlägg ger du fan i, annars droppar jag en sexnovell i din Metrokrönika !!!

Nu lugnade han ner sig, nu skall jag skriva på i uppropet mot femte jobbskatteavdraget.

LÄNK

Efter det skall jag skälla ut herr Greider, sen skall han och jag tillsammans skälla ut Löfven för han svävar på målet angående jobbskatteavdrag kontra välfärd (LÄNK )

Tillsammans är vi trots allt starka.

KAJSALISA

images-14”Och så jag naturligtvis,”

”Kajsa hälsa dina läsare från mig också.”

(Suck) ”Jaja, jag hälsar från Greider också. Nu sticker vi och klämmer åt Löfven.”

”MEN BLOGGEN GER DU FAN I, FÖRSTÅTT !” 😦

10 svar

  1. 🙂 hälsa tillbaka till Greider också 🙂 eller jag vet inte förresten 🙂
    kram

  2. Nu känner jag varken till Greider eller det där jobbavdraget, men jag måste verkligen ge dig en komplimang! Du följer verkligen med i ”samhället”. Önskade att jag hade 10 procent av ditt intresse där.
    Åsså ytterligare en komplimang: bilden på puben och figuren framför är kanoon, speciellt killens ansiktsuttryck!

  3. Hmm… jag undrar vem som är Stalkern i det här sammanhanget?! Hmmm…..

  4. Hahaha, älskar det här inlägget! Och skrev raskt på uppropet! Lyssnade på ett föredrag med Greider en gång, och höll med honom om allt…

  5. Misstänker att han dyker upp här på fototrissen 😉

Kommentera

