• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

JESUS BARA GLASSAR

Nu har ett mirakel skett.

Jesus har uppenbarat sig i mjukglass.

Nej, det är inte alls konstigt, enligt någon gammal halvstarrig predikant så kan Jesus manifestera sig på alla möjliga sätt, även i mjukglass. Plötsligt fanns hans ansikte bara där i glassen.

Kolla själva

Länk

DSC_0728Glassbil jag såg i London, men Jesus syntes inte till.

Klart man blir nyfiken, naturligtvis sprang jag och köpte en mjukglass. Jovisst stämde det, Jesus fanns där först blev jag alldeles stum, sen blev jag rätt irriterad, det var ju jag som betalt glassen, så jag spände ögonen i honom.

”Vad fan gör du i min mjukglass?”

”Uppenbarar mig,” blev svaret.

Nu blev jag faktiskt förbannad. ”Du” sa jag, ” För tvåtusen år sedan botade du sjuka, utspisade hungriga människor med fiskar, sa ifrån mot orättvisor. Nu gömmer du dig i en glass, varför ?

”Gott, sen är det många fler som äter glass idag än går i kyrkan.”

Jag blev rasande. ”Ja men herregud, hela världen är ju helt fuckad, krig, växthuseffekt och fattigdom.  Här hemma ligger våra gamla och dör av vanvård i det vi kallar  privat åldringsvård, dessutom snurrar Björklund till skolan så snart fixar inte ungarna ens att läsa om dig i bibeln. Var gör du åt det,  kryper in i en glass.

”Jag har gett alla människor ett fritt val” påpekade han näsvist.

”Vaddå val” skrek jag och tänkte på barnen som ligger skadeskjutna i någon fallfärdig byggnad i Syrien.

”Tja karamellströssel eller chokladflarn”

Jag började inse att dom där tvåtusen åren uppe i himlen inte påverkat honom i någon empatisk riktning tvärt om, så jag sa åt honom: ” Jag skiter i din puckade attityd, nu äter jag upp dig. ”

”Men du kan inte äta upp Herrens son”

”Ha ha, det kan jag visst, för du har gett mig ett val.”

Nu började han inse att det kanske inte var så intelligent att uppenbara sig i mjukglass.  Han frågade försynt om han inte kunde få tänka över situationen en stund i min frys och det fick han, efter att han lovat att ge fan i morsans nybakade kanelbullar som låg där. Öppnade dörren på frysen för en stund sedan och han var riktigt ångerfull, det var faktiskt provokativt att uppenbara sig i mjukglass med tanke på hur världen ser ut. Därför gav han ett löfte.

I fortsättningen kommer han bara att uppenbara sig i kall havregrynsgröt med sur mjölk.

Snacka om asket liksom.

KajsaLisa

4 svar

  1. Asg:-)))))
    Bra att du bor i Stockholm för du skulle inte bli glad om du var Jönköpingsbo kan jag ju säga!
    På stadens Systembolag uppenbarar han sig nämligen som vinflaska!!!! Ganska logiskt om man tänker på hans trolleri;-)

    Ps. Det är vitt vin vi pratar om här. Åsså det helt logiskt, för alla vet väl att man inte dricker rödtjut till fisk;-) Ds

  2. Ha ha! Du blev lite religiös efter lite ”M – isslyckande” 🙂

Kommentera

