• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

DAGS FÖR SOMMARMAT

Det händer inte så mycket just nu, det är lika mycket nyhetstorka lika mycket som sommartorka. Min gräsmatta som jag beskrivit i min presentation att den ser ut som en djungel på framsidan och en öken på baksidan, börjar nu likna en öken på bägge sidor.

Men jag har löst problemet, nej jag vattnar inte utan mer miljövänligt. Jag döljer den med en filt och lägger mig själv ovanpå. Då utnyttjar jag solenergin också.

Men nu har jag lagat lite sommarmat.

DSC_1566

Jag är egentligen jätteduktig på mat, bäst är jag på Rikskuponger. Men jag gillar färska råvaror och rikskuponger är väldigt svårt att få tag på mitt under semestern. Så det fick bli sill. Tyvärr glömde jag min gräddfil med gräslök som jag klippt alldeles själv i köket. Men jag lägger ut recept på den senare.

Det jag egentligen tänkte berätta om i det här inlägget är ölen. Nils Oscar är ett bryggeri som startade på Kungsholmen i Stockholm. ligger numera i Nyköping. Sorterna dom gör är lite dyrare och är mer ett gourmetöl. Ibland så är jag lite fundersam till att skriva om öl i bloggen. Vi kan njuta av det, bli påverkade, man kan skildra en dråplighet som blir rätt kul. Men alkohol har ju två ansikten, det finns ju elände och beroende kopplat till det också, träffat dom  har fått sina liv slagna i spillror på grund av ädla drycker.

Därför är det så kul att skriva just om det här ölet, Nils Oscars bordsöl. Det har en kraftig smak som inte påminner ett dugg om lättöl, men innehåller bara 2,7% alkohol. Bjuder ni ut folk till en sommarstuga eller någonstans man måste ta bilen ifrån, så är det perfekt att bjuda på till grillat eller någon annan mat. Jag köpte det på ICA, tyvärr är det lite dyrt 17 kronor flaskan, men jag köper hellre det än en chokladkaka.

Jag skall avsluta en här sommarkvällen riktigt somrigt, med att lägga sju sorters sill under huvudkudden.

Sen drömmer jag att jag har sex med en snygg hunk och luktar fisk.

KajsaLisa

6 svar

  1. Jag dricker varken öl eller äter sill, ändå frestas jag av ditt inlägg 😉

  2. Det började bra med Guinness, som maken men inte jag gillar:/)
    Sill är ok, bara den är inte är så förbaskat söt. Här inPolen har dom din egen form av sill som du skulle älska – med dina äventyrsgener;-)

  3. Du skriver underbart… har sagt det förr, men det tål att upprepas=)

Kommentera

