• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

JAHA, NU SPÅRADE DOM UR IGEN

Stackars SJ har fått problem igen.

default_title

Facksmil SVT

LÄNK

SJs ordförande Jan Sundling har fått dubbla ersättningar. Dels har han fått 500.000/ år för deltidsjobb i regeringskansliet. Sen ytterligare 600.000 i arvoden från statliga styrelser bland annat som ordförande i SJ. Shit vad han är duktig som dessutom bara jobbar  två till tre dagar i veckan och är pensionär resten av tiden.

Nu råkar det vara så att reglerna säger att man inte skall ha arvoden från styrelser i statliga bolag när man sitter i regeringskansliet.

Så det blev visst lite fel här.

Men det är ju självklart att det går att rätta till. Man har kommit fram till att felet ligger både hos regeringen och och Jan Sundling själv. Därför har man delat på ansvaret. Regeringen har ställt upp på att inte kräva tillbaka pengarna och Jan Sundling har i sin tur lovat att behålla dom.

Ni ser själva vad smidigt man kan lösa saker om alla är lite medgörliga.

Måste säga att det var en himla tur att han inte var sjuk eller arbetslös, så han hade fått för mycket i A-kassa eller sjukersättning.

Jag menar, man kan ju inte slarva runt med skattebetalarnas pengar hur som helst, speciellt när dom inte ens räcker till att underhålla järnvägen.

KajsaLisa

6 svar

  1. ”Det fanns inte i min sinnevärld att något var fel”

    I den sinnevärden kommer tågen alltid fram i tid.

  2. Men, nu bleb jag arg här på kvällskvisten. De som har, de får alltid behålla, men de som inte har, de får betala tillbaka tills det blöder…

  3. Å jag som trodde att du skulle blogga om the Royal Baby Boy som inte har ett namn än;-)
    Stort, stort tack för din långa och intressanta kommentar om fotografering. Just nu lägger jag ju upp oredigerade bilder tagna med iPhonen. Bloggar t o m med den, kan du tänka dig;-)
    Men när jag kommer hem ska jag läsa och tar in allt du har skrivit.
    Å du, den sneda vinkeln är faktiskt min egen ”uppfinning”. Det är fler ”riktiga” fotobloggare som har tagit över faktiskt. Ja inte tagit över kanske, men försökt sig på samma sak;-)
    Precis som du har jag mitt eget stuk å det ska vi vara stolta över;-)

    • Hmmm, passar det inte att klämma fram honom när jag är där så jag kan få in det i min Londonserie, så får det vara 🙂
      Kolla runt lite på kameror, fotografering blir bara mer spännande ju djupare man tränger in i det.

Kommentera

