• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

M SOM I MILLENIUMBRIDGE

Natten går över i Söndag. Vi kunde ju trissa hela sommaren på M och nu släpper jag söndagens fototriss Inte pliktskyldigt utanför att jag känner för det.bild-4.

Millenniebron i London, har ju tidigare varit med i bloggen med bilder från Mars (länk). I förra veckan så återvände jag dit, kände mig inte färdig med den. Platser kan ruva på en hemlighet, dom kan verka oansenliga vid första intrycket men ruva på en perfekt bildvinkel med det perfekta ljuset det gäller bara att hitta det, ofta känner man det på sig, någonting i helhetsintrycket säger det. Man får leta en stund ibland hittar man det inte, men gör man det så uppnår man det bästa med att fota. Men ibland har det dykt upp på en bild av en ren slump också.

DSC_0817 (kopia)Milleniebron bär på ett oändligt antal hemligheter, speciellt i mörker, men förutsättningarna kan skifta. Förra gången hade jag min gamla Nikon D40. Temperatur runt strax över nollan, ett duggregn blandat med iskorn och halv storm. Utrustningen bestod av Hunterstövlar, fleecetröja och regnrock för att härda ut. Men jag lärde mig  att uppskatta himlen, som förvandlades till bajsbrun och jag fick en snygg triss på bron bredvid en fin inbäddning där isregnet gjorde ljuspunkterna mer diffusa.

Länk

Den här gången, utrustad med ny kamera och ett enbent stativ, en perfekt molnfri natthimmel som skulle ge den där skiftningen mellan blått och svart ……..

Trodde jag

Det fanns en anledning till att jag hade bron för mig själv förra gången. Av hundratusentals presumtiva fotografer i  8 miljonersstaden London, var jag den enda som var tillräckligt knäpp att ge mig ut på en blåsig bro över Themsen i skitvädret. Nu var det turistinvasion mitt i natten i t-shirtvämen. Halva Tokyo var där, utspätt med lite italienare, Milanos förorter ungefär. Men som förra gången fick jag gilla läget, nu handlade det inte om att klä sig rätt, nu handlade det om tålamod. Lika lite som jag kan bestämma vädret i London, så kan jag kräva att ha en bro över Themsen för mig själv mitt i natten när det är över 20 grader varmt.

Hur som helst, jag och Milleniumbron fick en fantastisk natt tillsammans och ett underbart svalkande väder efter att jag på dagen åkt tunnelbana i 30 graders värme.

Nu letar vi hemligheter.

DSC_0970 (kopia)Hemligt perspektiv

DSC_0957 (kopia)Hemliga detaljer

DSC_0939 (kopia)En hemlig utsikt

Naturligtvis är inget hemligt, det finns ju där framför våra ögon, ifall vi tar oss tid att titta ordentligt. Klicka gärna upp dom i full storlek.

Hittade ingen video på broar, men man kan lugnt påstå att Milleniumbridge i London är en estetisk perfektion.

Den här konstiga blandningen av Marlyn Manson och E-type samt mycket annat kommer jag att återkomma till i min nya Londonserie som jag startar upp nästa vecka. I min nästa triss kommer jag att omge mig med ännu fler själar men dom kommer inte att göra något väsen av sig hoppas jag 🙂

Men vad är egentligen en massa betong och stålrör jämfört med Londonbilderna i förra inlägget.

Länk

KajsaLisa

18 svar

  1. Maffitigt, magnifikt, mäktigt! Mycket bra!

  2. Fantastiska bilder, vlken häftig bro!
    Jo, jag trissar också vidare den här veckan 😀

    AX

  3. det var otroligt vackert, den blå färgen gillar jag och så kvällsbelysningen där i bakgrunden, supervackert
    kramar

  4. Du är duktig med kameran! SÅÅÅ läckra bilder. Det är ju lika mycket folk på Milleniumbron som på Karlsbron i Prag.

  5. Det var verkligt hemligt värre. En riktigt hemlig bro med andra ord…

  6. Jeeeeeze vilka bilder!!!! Du har förevigat den perfekta skönheten, speciellt i tvåan!!!!!
    Åsså är det ju kombon också – din suveräna text till. Bilderbokförfattare next kanske

    • Tack, nu satte du griller i huvudet på mig, men om du åker till London så testa själv bron är helt magisk i mörkret. Men jag hargjort samma sak med Tower Bridge också. Men det spar jag nog till själva serien.

  7. Åh! Härliga bilder! =)

    Jo jag hade tänkt att få till en triss på M =) Motor blir det säkerligen också =)

  8. Så läckra bilder, tur du hade tålamodet!

  9. Du tycks ha fattat en speciell kärlek till den där bron. En riktigt snygg triss fick du till nu också. Även jag har lagt in en tredje M-triss. Ha en fortsatt fin sommar.

Kommentera

