• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

NU TORSDAGSGILLAR JAG OCKSÅ

Eftersom jag känner mig lite ringrostig på bloggeriet efter nästan två veckors frånvaro, lägger jag in en fotoutmaning idag, . Hittade Torsdagsutmaningen hos Freja och bilder från min Londontripp har jag i överflöd. Sen var ju utmaningen enkel.

I LIKE

Eller är den så enkelt egentligen ?

Facebook-Like-Button

Sen Facebook dök upp så har det ju gått inflation i gillande, vi gillar ju till höger och vänster nu för tiden. Det finns ju en risk att gillandet blir urvattnat. Nu tänkte jag driva själva gillandet lite längre, vi säger så här:

Om man är riktigt säker på att man verkligen vrålgillar så borde det ju vara något som man normalt rycker på axlarna åt. Vissa saker som ådriga underarmar på rätt person och Indian Pale Ale är ju jättelätt att gilla. Men om vi ser det så här, om någon skulle lyckas laga fiskbullar så jag tyckte det var gott, då kan man snacka om att gilla något. Detta är naturligtvis omöjligt, så istället lägger jag ut en bildserie på ………………………..

Delores Delight

Årets trend bland gatuartisterna i Covent Garden var att hänga fritt svävande i luften som guldfärgade statyer. Den första var skithäftig men den tionde blev rätt tjatig. Jag jagade med kameran i högsta hugg, efter någon som jonglerade med påslagna motorsågar eller något annat suspekt. Då hittade jag henne  i sin fantastiska röda klänning. Lättsmällt 40-talsjazz är knappast min musiksmak, men jag bara stod där och smälte.

DSC_0699 (kopia)

Hon både ägde torget och utstrålade en fantastisk ödmjukhet på en gång, om det fanns någon kille där som inte blev blixt kär i henne, var det säkert något fel på honom. Själv kom jag lagom till sista låten så jag hann aldrig byta sexuell läggning.

Det händer sällan, men ibland  när jag skall fota okända så funderar jag på om jag verkligen tagit kortet. Deras utstrålning och charm bara far in genom objektivet och träffar sensorn som ett knytnävsslag, själv råkar jag bara trycka på knappen.

DSC_0700 (kopia)Det finns ett youtubeklipp med henne, men det gör henne inte rättvisa. Det är ett år gammalt och hon måste hårdtränat på det här hela vintern.

DSC_0701 (kopia)

Visst var det här vackrare att titta på än fiskbullar 🙂

Oj, det blev visst lite fel här, får uppdatera !

Hon hette inte inte Debroah Delight (som det stod i inlägget från början ) utan Delores Delight, nu skramlade det till ordentligt på tuben. Egentligen är hon  burlesksångerska här kommer ett smakprov.

Nu hittade jag hennes hemsida deloresdelght.com 

Hon skall få dom här bilderna av mig 🙂

KajsaLisa

18 svar

  1. Vilken fin klänning hon har på sig! =)

    Sv: Tack så jättemycket! =)
    Den där frågan du hade om redigering kan jag inte riktigt svara på.. Det jag brukar göra för att få ett rättvist resultat är att jag lägger på ett filter.. Image -> Adjustment -> Photo filter (photoshop) Kika på det och se om det var vad du sökte =)

    • Visst är klänningen fantastisk. Jag har faktiskt funderat på att skaffa ett gråfilter men nu blev det ny kamera, nytt stativ och väderskydd på en gång. Får ta det nästa lön 🙂

  2. Jo det var precis det jag tänkte burlesk när jag fick se henne. Jag hade sett henne någonstans tidigare.

  3. Så läckert! Och fantastiska bilder. Och om någon skulle laga fiskbullar så att jag tyckte om dem skulle jag tro att de drogat mig… Jag har inte ätit fiskbullar sen ja fick det i skolmatsalen på gymnasiet…

  4. Glömde ju tacka för länken!

  5. Kul att du ”lajkar” du med… vilken pärla du hittat på gatan, gillar verkligen hennes stil. Hade inte tackat nej till varken klänningen eller en tripp till London. Hade detta varit Facebook så hade jag klickat på gilla-knappen 😉

  6. Bilderna är enastående, några av de bästa du någonsin tagit!!! Måste vara londonluften o h avsaknaden av både regn och vänta på ett SL-drivit fordon. Hoppas tjejen använder sig av dina foton i sin egen marknadsföring!!!

    Ps. Jag vågar fortfarande vägra FB, å det är jag mäkta stolt över;-) Ds.

    • Vem vet, kanske sol 30 grader varmt och folk som fick värmeslag på perrongen när tunnelbanan var försenad (hände faktiskt ). Äsch, egentligen så är det nog som jag skrev, hon gjorde 90 procent av jobbet åt mig och det skall jag ödmjukt ge henne cred för.

  7. Du har verkligen lyckats återge hennes utstrålning 🙂 Väldigt bra foton!
    http://provtyckningar.blogspot.se/

  8. Det här gillar jag skarpt! Vet du – jag gillar det mesta om det är rätt person som spelar eller sjunger. Allt från opera till viss hårdrock! GILLAR!

  9. Betydligt vackrare än fiskbullar också 😉

Kommentera

