• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

ÄSCH, JAG SKALL JU ÄNDÅ BARA HEM

Jaha, då var in Londonvecka slut för den här gången, jag har gjort något jag aldrig gjort i London tidigare. Smörjt in armar och ansikte med solskydd och hällt i mig den ena mineralvattenflaskan efter den andra. Sol och temperaturer kring 30-strecket i en vecka, i London det är ju fan inte klokt!

IMG_3486

Naturligtvis hamnar jag vid motorn som vanligt. På planet från Dublin för ett år sedan satt motorn längst bak, men nog fan hamnade jag där i alla fall. Kanske det är meningen att jag alltid skall fota den, när  jag startar upp bloggen efter semestern.

Jag har faktiskt blivit flygmotorexpert

Ja ja, skratta bara, det är inget konstigt med det, jag har kikat in i en sån där tunna och bakom ekerhjulet är det tomt. Det går väldigt snabbt att bli expert på tomma plåttunnor med ekerhjul i, det finns knappt något att bli expert på. Så nu förstår ni varför jag är expert. Dom här lågprisbolagen köper ju nya plan hela tiden, det är så här dom har råd. Det sitter väl något jävla gummiband i ändan av startbanan, som dom spänner och tjong så är man iväg.

Jag flyger alltid lågpris, även om jag vet att SAS har gamla flygplan med riktiga motorer. Den enda som skulle kunna få mig att flyga businessclass, är för att få fråga kostymnissen bredvid om inte flygvärdinnan skall börja sälja skraplotter snart och applådera när vi landar. Däremot får det inte vara för mycket lågpris så det blir otäckt, som Ryan Air, dom köper säkert icke godkända gummisnoddar, som är piratkopierade i Kina. Men nu undrar ni säkert, var hittar man piloter som ställer upp på detta ?

Svaret är enkelt, det finns inga piloter

Dom har anställt billiga rumäner, satt på dom en blå dubbelknäppt kavaj med metallknappar och skärmmössa. Sen går dom genom gaten med en liten väska och ser viktiga ut. Två rumäner kan serva upp till tio lågprisbolag, för att hålla oss lugna. Däremot har man anställt en expert som kan sikta så planen inte försvinner.

Nästa generation flygplan kommer att sakna vingar.

IMG_3491

Dom monterar bara upp ett par vingar vid gaten som planet kör in emellan, så vi känner oss trygga när vi går på. Men kommer vi inte att bli rädda när vi kollar ut genom fönstren ?

Vaddå fönster ?

Men tänk er själva, inte bryr vi oss om att besättningarna pressas allt hårdare, att flygplan måste nödlanda för att dom har tankat för lite bränsle, eller tar ut extra avgifter för handbagage. Vad fan skall vi med fönster, vingar piloter eller motorer till. Vi tänker väl bara.

Äsch, jag skall ju ändå bara hem.

Men hände det inget spännande på hemresan? Klart det gjorde, men det spar jag till slutet på min nya Londonserie som jag startar snart.

KajsaLisa

4 svar

  1. Du jag tror flygbolaget satte dig vid den där tunnan, jo det är en rätt viktig detalj under flygningen 😉 För börjar det ramla ur skruvar och muttrar kan de zooma in från KajsaLisas blogg direkt och beställa reservdelar vad som flyger ur motorn, Stopp tiden blir därmed kortare vid uppehållet = snabbare underhåll som spar pengar 😉 Så skicka nu en faktura så klart 😉 Kul att du är tillbaka 🙂

  2. Hahahaha, nu vågar jag inte flyga mer, jag kommer att oroa mig så för att de har billiga gummiband!

    Och för tre år sedan tågluffade vi i Storbritannien och hade packat både regnkläder och värmeunderställ. Det var 25-30 grader tre veckor i sträck, och de två ynka gånger det regnade (ett knappt kännbart duggregn tidigt på morgonen) blev vi överlyckliga över att det gick att andas en kort stund…. Det är en MYT att det regnar så mycket där!

Kommentera

