• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

RINGHALS ROCKAR FETT

Ja jag lovar att sluta trissa efter det här inlägget, skall ju till London snart, men när jag kommer hem så kanske jag släpper en fototriss på temat M igen.

Dagens triss blir M som i måttfullhet.

bild-4

Nu skall jag vara måttfull, den här trissen på tre bilder handlar egentligen om Strålskyddsmyndigheten som har en fotograf anställd. Fast han har lön vad han än gör, så anlitade man en reklambyrå att fota Ringhals Forsmark och Oskarshamn.

KOSTNAD 70.000 KRONOR !

Kolla länken

Jag hade tagit bilderna gratis.

Ja, jag förstår precis, det känns väl mycket mer näringlivshippt att ta in offerter från privata näringslivet istället för att gå ned till den där killen som redan har lön och säga åt honom att han skall åka runt och fota dom där fula betongfyrkanterna nästa vecka. Men dom tänkte väl att ingen vet ju egentligen hur vackert ett kärnkraftverk kan bli.

Men vill ni ha bra reklam för kärnkraften så anlita mig istället, dels är jag billigare och jag lovar att vara mer kreativ, nej, Ringhals i motljus är väl inget att komma med, en fyrkant med en solnedgång bakom, tycker jag inte räcker

Jag menar riktig kreativitet nu kör vi.

Power in Box

IMG_2870

Okej, det här är en gammal bild, men håll med om att kartongen påminner om ett kärnkraftverk till formen. Jag fotar Oskarshamn snett uppifrån, sen photoshoppar vi till den där gråa betongytan. Tänk er själva vilken bra reklam .

Vårt avfall har en underbar bouquet, lagrat i bergrum i tusentals år.

Jack Danielsflaskan behöver inte vara med, men jag kan ta en som betalning, mycket billigare.

Ringhals rockar fett

IMG_2687 (kopia)

Vi ställer upp Sabbaton framför Ringhals med blixt och dunder, sen åker Strålskyddsmyndighetens chef ner till Sweden Rock och berättar på scenen om all energi dom levererar till Marshallstärkarna. Eftersom festivalområdet är rätt platt där nere i Blekinge så kan ni ju hota med att bygga vindkraftverk på platsen om kärnkraften läggs ned.

Dessutom spelar Sabbaton Powermetal lyssna själva.

Nu går det åt helvete.

DSC_1575 (kopia) 2

Tänk er att vi byter ut Christ Church Dublin mot Oskarshamn på bilden, hotfulla moln i bakgrunden snart smäll …… Nej förresten, jag säljer den bilden till miljöpartiet.

Hallå alla miljöpartister nere i Almedalen, vill ni köpa Storm över Forsmark för 70.000.

Ja jag vet, måttfullhet. Men jag skall ju leva jag också.

KajsaLisa

10 svar

  1. 70 lök för ett fotouppdrag..? Inte illa.

  2. Du har riktigt fått upp trissfarten nu. 🙂

  3. […] sjukförsäkring – så vill LO ha det, Sofia Miriamsdotter – En natt med Dawit, Kajsa-Lisa, Röda Malmö, […]

  4. Då ser man. Jag har fått några bilder publicerade både som omslagsbilder på fackböcker och inne i tidningar. Å vet du vad: jag blev så himla glad över att förlaget där jag jobbar ville ha mina bilder att jag bara tackade och bugade. Men det är klart jag tjänar j mera än 70 000 spänn också (NOT);-)

  5. Hahaha, kanonbra trissat!

Kommentera

