• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

KISS OCH BAJSHUMOR GÅR ALLTID HEM

I Fredags köpte jag ett gasmaskliknande regnskydd till min nya kamera, om någon minns det inlägget, sen släpade jag runt på det i solskenet inne i stan.

DSC_0088

Naturligtvis har jag varit nyfiken på hur det fungerar, meningen med inköpet var att jag skulle kunna fota när det regnar utan att gömma mig under en markis, jag skulle ha full frihet att välja bildvinklar och inte behöva tänka på att kameran blev blöt.

I dag så verkade det perfekt väder, det skulle börja spöregna lagom tills jag skulle gå hem från jobbet, så då skulle jag ha eftermiddagen på mig att testa. Räknade med att ta i alla fall 50 bilder, kanske hoppa av bussen vid några stationer, kreativiteten skulle flöda.  Packade ned regnrock till kameran och mig själv, såg till att batteriet var fulladdat och gick till bussen i morse.

En halvtimme innan eftermiddagspasset skulle komma, tittade en tjej på avdelningen ut och skrek

”NEEEEJ”

”JAAAAA”

Skrek jag

Alla tittade underligt först på mig sen på fönstret som det forsade ned utanför.

I omklädningsrummet så förklarade jag vad jag höll på med medan jag kapslade in kameran och mig själv, mina jobbarkompisar som är vana vid mina konstiga kreativa infall ruskade på huvudet åt mig.

DSC_0113

När jag kom ut så droppade det bara lite, jag satte mig besviken på en parkbänk, visserligen kunde jag ju fota i alla fall med det här underliga skyddet, men det var ju inte lika kul ifall det inte hade någon funktion. Tänkte på mina jobbarkompisar som slapp åka hem dyngsura, det kändes lite bättre. Men jag kände ändå att jag laddat en massa kreativ energi som måste ut.

Nu kom jag på ett annat experiment.

Moderna regnkläder andas ju, dom släpper ut fukt innefrån så man inte blir blöt av svett, men vattnet utifrån kommer inte in. Jag hade i min iver att komma ut och fota inte gått på toa i omklädningsrummet. nu tryckte blåsan på ordentligt. Kan killarna kan vi tjejer också, det är bara att ta i .

Titta, det fungerar ju, trodde bara killar fixade det, men vi tjejer kan ju också. Shit vad jag siktar bra.

DSC_0107

Tyckte ni det där var äckligt ?

Ja men vad fan skulle jag göra av det här misslyckade inlägget, plåta världens tråkigaste fontän kanske ? Det var bara att klafsa i och ta en bild. Vad gör man inte för konsten. Nej, det är ingen fara jag blev inte blöt, hade stövlar.

DSC_0108

Sen vet jag att kiss och bajshumor går alltid hem.

Kollade SMHI, det verkar som mina fotografiska experiment fortsätter i morgon.

KajsaLisa

10 svar

  1. OJJJJJ VAD SKOJ!!!! Underbart 🙂 Lycka till nu förväntar vi får se vart gränsen går 😉 LÄCKERT!!!!

  2. Var tvungen att kolla igen! HUR bra som helst, kör så tyglarna håller 😉

  3. Du bor i Stockholm, tyvärr. Hade du bott i Täby vid klockan 16:45 så hade din kondom runt kameran fått full användning. Jag lovar. Å du hade inte blivit blöt p g a sin klädsel.
    Förresten – bor du eller jobbar du på ett gym???!! I så fall säger jag upp bekantskapen med dig – nej skojar bara;-) Minns ju lukten från omklädningsrummen när jag spelade fotboll, men gym är liksom inte min grej:-)

    • Det var nog det som kom upp till dig när jag var i omklädningsrummet. När det gäller gym så finns det fortfarande människor som använder samma kläder flera gånger utan att tvätta dom och dessutom inte duschar, men dom är som tur är inte så många 🙂

  4. ”Moderna regnkläder andas ju, dom släpper ut fukt innefrån så man inte blir blöt av svett, men vattnet utifrån kommer inte in.”

    Hmm, vad händer om man tar på dem ut-och-in.
    Drunkar man då?

  5. hahaha – visst måste man testa 🙂 eller hur, men nu undrar jag, hur går det med objektivet? skyddet går väl inte över objektivet
    kramar

Kommentera

