• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

TITTA VEM FLYGER ?

Jaha, var det dags för nästa yrkesgrupp att bli av med jobbet.

300px-JAS_Gripen

Nästa JAS skall bli förarlöst.

LÄNK

Stackars piloter, dom går från

JAS 39 Gripen

Till

FAS 3 nu sitter vi i skiten

Hoppas dom har fallskärm.

Men vi har inget val, vi måste hänga med i den globala konkurrensen, Kina krigar mycket billigare än vad vi gör. Själv fick jag 500 kronor rabatt på min Londonresa i sommar när jag bokade platsen längst fram.

Nej jag menar inte Businessclass, utan den i cockpiten naturligtvis.

Men då måste jag ställa upp att att hälsa alla välkomna, berätta vilken tid vi är framme, vilken höjd vi flyger på och hur kallt det är utanför ( Varför gör man det egentligen, vill man gå ut på vingen och röka, kan man ju kalla på flygvärdinnan och fråga om man behöver ta på sig jackan ).

IMG_0500

No no

Men jag får inte ta in mer än en miniatyrvodka och blanda Bloody Marymix med, folk i kabinen kan bli nervösa om man sluddrar.

Sen har jag inget emot att ni applåderar när vi landar, jag vet att det är charternördigt, men jag uppskattar faktiskt det.

KajsaLisa

8 svar

  1. Hahaha! Piloterna kan ju lära sig att använda radiostyrningen av de förarlösa planen, då slipper de Fas 3 iaf;-)

  2. Hahaha! Lovely!

  3. Mycket bra och roligt!

  4. […] Länkar: Martin Mobergs Betraktelser Monica Sundbergs Blog jobbar inte nu Gretas Svammen Kajsalisas Blog […]

Kommentera

