• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

LITE NATIONALDAGSPYSSEL OCH ÅKA MADDEBUSS

Jaha, då var det Sveriges nationaldag igen.

Bor man i Stockholm skall man tydligen åka in till Skansen och titta på Kungen.

Varför det ?

Det är väl inget kul med att stå där med tusentals andra och trängas för att se på kungen. Jag vill träffa kungligheter på riktigt om jag nu skall fira nationaldag.

Så här gör man.

IMG_3216

Man tar sitt SL-kort

IMG_3217

Sen sen tejpar man ett kors.

IMG_3218

Som man målar gult

IMG_3219

Sen fick jag äntligen användning för mina sushipinnar jag berättade om, titta vad fint.

Men nu åker jag inte till Skansen, utan in till stan och ställer mig i kollektivkörfältet och viftar med den.

maddePolisen haffade Prinsessan Madelenie för att hon körde i kollektivkörfältet, enligt hovet så har hon tillstånd att göra det. Den som utfärdade det tillståndet vill tydligen inte vara med på bilden. Det är ingen bilskola som vill skylta som kunglig hovleverantör heller (Facksmil Aftonbladet ).

Jag ställer mig  i kollektivkörfältet och viftar med min SL-kortsflagga, efter en stund kommer Madde vinglande medan hon pratar i mobilen. Eftersom hon får köra där så måste hon räknas som buss, så hon stannar alltså och tar upp mig.

Nej det är inget underligt alls, det händer mycket konstigare saker i Stockholms kollektivtrafik.

Men även om han verkar ödmjuk och mysig så tar han allt för givet och det är ju hur osexigt som helst. Vi tjejer har faktiskt egen vilja. Nu tar jag Maddebussen istället, tar med en termos kaffe och köper några nationaldagsbakelser med svensk flagga i marsipan. Så vi kan sitta och mumsa när vi åker runt i hennes SUV.

Men Madde du får stoppa undan mobilen och sluta vingla, det vore ju synd om jag spillde kaffe på skinnsätena.

KajsaLisa

8 svar

  1. hahaha – du är rolig du : fast flaggan blev fin ju
    en del tror att de kan bära sig åt hur som helst bara för att de tror att de är speciella
    Sv: tack 🙂
    kramar

  2. Du var en av de få som firade Nationadag igår. Duktigt firande dessutom…

  3. Hahaha! Du vet väl att även taxibilar får använda kollektivkörfältet. Hade det inte varit mera ståndsmässigt att ta Maddetaxi;-)
    Å den där fina Access-flaggan kan du ju vifta med imorgon också, för självklart ska du fökja kortegen – typ framför tvn på kvällen i en sammanfattning;-)

    • Tyvärr har jag redan byggt tillbaka den för tunnelbaneåkning. Sen tycker jag maddebuss är bättre än maddetaxi. Det här blir säkert en tradition i traditionen och då får fler plats.

  4. Vore verkligen synd på sätena 🙂

Kommentera

