• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

SCRIBO ERGO SUM

Frans_Hals_-_Portret_van_René_Descartes

Sorry Descartes, Cognito Ergo Sum känns lite gammalt vi har internet nu, det räcker inte med att tänka för att finnas. Man måste synas hela tiden annars finns man inte.

Jaha, tråkmåndag igen.

Vad skall jag skriva om idag då ? Kommer inte på något alls, men nu har jag inte skrivit något här på ett och ett halvt dygn. Blogg-Ågren sitter på minaxel och väser i mitt öra,

Skriiiiiiiiv

Säger bara vilken himla tur att man inte kör Twitter

Shit, tjejen har inte uppdaterat på 20 minuter, lever hon, har det hänt något skall vi ringa 112.

Okej, jag lever, men det var länge sen sist eller …..

SCRIBO ERGO SUM

Eller, ”Jag skriver alltså finns jag.” ( översatt med googlelatin ).

Sådär, nu har jag fyllt på med textmassa som är mer än maxwitter på 140 tecken. Men det kanske borde handla om något också. Jag kan ju skriva om vad jag gjorde i helgen, förutom jobbade vilket jag inte tänkte skriva om. Jag har shoppat loss lite inför hösten. Nej, tyvärr har jag inga bilder på färgglada Patagoniatröjor som ligger hopskrynklade på en obäddad säg, satt hemma framför datorn och köpte inga kläder alls.

Jag har köpt lite konsertbiljetter, började med en sen tog det liksom bara fart. Istället för att trakassera mina stackars läsare med den vanliga textmassan jag häver ur mig, så kan jag ju trakassera dom med min dåliga musiksmak. Köpa biljetter på nätet är rätt praktiskt, om man inte skall se  megastjärnor typ Springsteen eller Maiden som tar slut på två minuter.

Vi börjar med Londonsemestern i Juli.

IMG_3069

Måste hit igen.

Jag föll totalt för rockklubben Underwourld i Camden. bokade in det här bandet. Den här videon är lite suspekt så känsliga lyssnare varnas.

Kollat bandet lite på Tuben, det verkar vara  lite blandning mellan Manson och Pet Shop Boys. Industrimusik egentligen och jag är rätt nyfiken på vad det drar för publik. Lokalen är liten och rymmer bara 500 personer så det lär bli rätt häftiga bilder.

Sen har vi November

IMG_3150Så här såg det ut sist jag skulle se dom, långnäsa. Men mangakidsen kommer tillbaka i November. Skall vara där tidigt och stå på balkongen och fota dom inne på klubben.

Den här videon är brutalt bra och riktigt normal ifall man jämför med den förra.

Men nu till den stora grejen i November.

Bara förbandet, Five Finger Deathpunch

Sen huvudbandet Avenged Sevenfold

Har fixat sittplats nära scenen för att slippa alla huvuden. Hoppas lillkameran når fram, för systemkameran lär jag knappast bli insläppt med. Det här känns i alla fall som en bra början för höstens bildinlägg. Sen har jag mer på gång.

Så där, nu har jag uppdaterat alltså finns jag.

I alla fall tills i morgon.

KajsaLisa

4 svar

  1. Lite jobbigt det här att man aldrig är mer än sitt senaste inlägg. Sen har man inte haft tid att uppdatera på ett par dagar och då har man alltså inte existerat, trots att man kanske haft häcken full upp över öronen som andra utan minsta diskussion kan bekräfta, verifiera och intyga.

    Men det är lugnt, det är bara att köra några gamla inlägg i repris, det är ändå bara samma gamla skåpmat som upprepas gång på gång, år ut och år in, i den intrikata såpan som kallas livet och som många deltar i vare sig de vill eller ej.

    • Visst är det ett helvete att vara åsiktsmaskin 7 dagar i veckan, så jag gör så ibland när jag hittar något aktuellt att länka till. Sen har jag mina påskrepriser som räcker hela påsken och jag kör varje år. mitt påskaftonepos ligger under fliken mina hjärnsläpp i fall du vill kolla. Tror du förstår vilket det är på titeln.

  2. Alltså du finns i allra högsta grad, Ingen tvekan alls om det! Det är nog bara jag och min hjärna som ibland har lite svårt att följa det du kriver. Du är så himla rapp ”i pennan” (det är en komplimang) att min gamla hjärna inte riktigt hänger med. Det gäller föregående inlägg också. Bilderna från London var ”mums”, det insåg min hjärna. Jag lovar!

    Å i det här inläget fastnar jag på twitter. På mitt jobb främjas twittrandet. Vi fick t o m utbildning i det. Jaha.
    Su och jag är då alldeles för långrandiga 😉 för att någonsin kunna använda oss av twitter. Herregud – 140 tecken – give me a break;-

    • Tack, man kan ju se Twitter som en utmaning att skriva något bra eller kul men man skall hinna med också.Stortwittrarna verkar ofta vara mediamänniskor som använder mediet för att synas i en överetablerad bransch, jobbar man på freelandsbasis så måste man synas. Tyvärr är väl kvaliteten på det lite ojämn.

Kommentera

