• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

TITTA VAD JAG KAN

STOCKHOLM

#Blogg100

(97)

Vi testar en till i kursiv rosa

STOCKHOLM

Stående text med sex obegripliga pluppar.

”`STOCKHOLM”`

Nu undrar väl alla vad det här handlar om. Jo det är så här att kommunerna i Sverige köper nya  loggor för hur mycket pengar som helst. Stockholm betalade 4 miljoner för sin nya.

Här är den gamla.

StockholmStadFyra miljoner skattekronor senare.

Stockholms-stad_logotyp_svart_CMYK

Ingen fara, den finns i färg också. Min kunde dom fått för en tusenlapp.

Tänkte att det sista av mina alternativ är nog det bästa. I Karlstad fick man betala 150000 extra för att skicka med information om vad den lilla fluglorten på loggan betydde.

Länk

Nej, länk är ingen logga, man skall trycka på den för att läsa om det här på Aftonbladet. Men mitt förslag till Stockholm i blått med sex fluglortar för en tusenlapp måste ju betraktas som ett fynd. Kan dessutom upplysa om att dom betyder absolut ingenting så nu sparade ni 150.000 på det också.

Okej, visst hade det varit ännu billigare att låta barnen på dagis kladda ihop något. Men jag tror inte det skulle fungerat.

Kommunens ansträngda budget räcker kanske inte till kritor.

KajsaLisa

8 svar

  1. Man kan ju tycka att fyra miljoner borde ha räckt till att ha gjort snubben lite gladare. Han ser ju så bekymrad ut. Det gjorde han i och för sig redan innan faceliftet.
    😉

  2. Än har jag inte sett Norrtäljes nya logga, men den kommer väl. Norrtälje vill nog inte heller ligga efter. Skall bli kul och se vad de vill ha för logga på denna kommun nu…

  3. Bästa kommunsloganen är fortfarande ”When in Europe, don’t miss Skurup”. Jag tror dom fick den så gott som gratis.

  4. Du köper min logga så köper jag din? Eller… Men så länge ingen ifrågasätter något så blir det så!

Kommentera

