• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

EVIL CHURCH

Temat i veckans fototriss är kyrkor.

#Blogg100

(96)

Ni skall nu få följa med på en ytterst farlig expedition i London som jag genomförde i Mars. Hemma är vi ju vana vid att kyrkor står därute i landskapet och bara ser så där småputtenuttiga ut. Men annat är det i Storbritannien, dom anglosaxiska kyrkorna är inte att leka med.

Man måste vara oerhört försiktig, väcker man en anglosaxisk kyrka mitt i natten, kan den lätt bli uppretad och slita den stackars kyrkobesökaren i stycken. Mot tusentals ton av sten har man inte en chans.

storkyrkan+triss

Westminister Abbey  i London är känd är att vara aggressiv, men det är ingenting mot St Pauls, den ondaste kyrkan i hela öriket. Jag står nu bakom den sista avspärrningen som skall skydda allmänheten. Bakom den här går man på egen risk efter mörkrets inbrott, har svårt att tro att en här skall skydda en ifall kyrkan går till anfall. Man måste vara tyst bakom den här gränsen och inte göra några snabba rörelser som kan reta upp den.

DSC_0409

SHIT, GLÖMDE SLÅ AV BLIXTEN !!!

DSC_0415

Nej, det otäcka lampan i bestens käft tändes, jag väckte den, med sina fyra jättelika huggtänder kommer den rusande mot mig, hela marken skakar, hinner ta ett kort sen måste jag fly.

DSC_0371

Sökte skydd ute på Millenniebron, St Pauls lyckades inte pressa sig mellan huskropparna och den här gångbron är för liten för kyrkans tyngd, så den kommer inte åt mig. Men vilken upplevelse, bron skakar av kyrkans aggressiva stampande på andra sidan och den hysteriska klockringningen skär i öronen. Här snackar vi turistattraktion.

Säger bara  Madame Tussads och London Eye släng er i väggen.

Men när jag kom hem till Stockholm igen och fick lite distans till det hela, så började jag fundera på om det verkligen gick till så här, eller var det jag som snöat in på gamla tecknade Monthy Pythonfilmer.

Eller var det alla pubbesök kanske, jag tog en vit vecka för säkerhets skull.

KajsaLisa

66 svar

  1. Hmmm… blev inte ett dugg rädd 😉 Lite för bekant med ett speciellt gäng kanske ..
    Bra trissat!
    http://provtyckningar.blogspot.se/

  2. Fin triss och kul beskrivet!

  3. Härliga, snygga och läckra bilder!
    Gillar din text också 😀
    Ha en fin och bra söndag!

  4. Det var ju i alla fall skönt att du klarade dig oskadd från det äventyret. 🙂

  5. Snyggt trissat! Gillar den svartvita, det är något speciellt med den!

  6. Fint tolkat! Den sista blir min favorit!

    Ha en skön söndag!

  7. En rolig och kreativ triss – gillas!
    Väldigt fina foton också.
    //jonna d

  8. En rolig triss på kyrkotemat! Jag följer gärna med till London igen om du ska ut på fler äventyr!

  9. Snygg triss!

  10. Underbart rolig triss! härliga bilder också 🙂
    AX

  11. Det är ju fel tema för dig! Det borde heta ”Kyrkan anfaller” Bilderna gillar jag, även om man måste ”lägga benen på ryggen” 😉
    Svar: Jag är så satans trött när klockan är 00.00, så det måste gå fort! Kan kanske bero på frukten. Dom flytande druvorna alltså 🙂

  12. Snygga bilder med spännande text 🙂

  13. Härlig triss du fick ihop med både ord och bild 🙂
    Skulle vara skitskoj och befinna sig i London med dig 🙂

    • När jag tog dom här bilderna var det nog tur att jag var ensam, höll på och lekte med kameran nere vid milleniebron och kunde nog knäckt vem som helst med mina nörderier. Jag tror det var det hemskaste väder jag fotat i någon gång. Köpte en extra fleecejacka att ha under, det var ett duggregn som förvandlats till små iskorn dessutom blåste det svinkallt ute på bron.

  14. Det finns mycket fint att kika på i England! Bra trissat! 🙂

  15. Du är ju för rolig 🙂 Tack för den skräckvandringen

  16. Nja kanske inte gick till riktigt så, men roligt skrivet och fina foton! London är verkligen underbart!

  17. Aggresiva kyrkor. Coolt! Monthy Python tillhörde mina absoluta favoriter som barn. Älskar deras underbara verk.

    • Deras humor är tidlös på något sätt, älskar Terry Giliams tecknade filmsnuttar. Där kan man snacka om kreativitet, signalerna i hjärnan tar helt andra vägar än dom brukar.

  18. Spännande äventyr med läskiga kyrkor i London. Fina bilder illustrerar kampen men det är texten som fascinerar mig mest!

  19. Då vi gjorde en bussresa berättade guiden hårresande historier om vissa kyrkor. Det kunde hända att stenar lossnade på natten och det fanns risk att man kunde träffas av dem om man var där ute.
    Så du kanske har mer rätt än du vet.

  20. Snyggt trissat. Vilket drama!

  21. Du ä la för go, skulle jag sagt om jag bodde kvar i GBG.
    Lovar att jag ska vara försiktig i juni när jag besöker denna fantastiska stad!
    Undrar hur de mäktiga kyrkorna är i Paris?! Har turen att förhoppningsvis få en heldag där på söndag. Tack och lov är det under den ljus tiden av dygnet! Katolikerna är inte att leka med!

  22. Kul triss på temat kyrkor…

  23. Haha, lite skrämmande kan de nog vara, de gigantiska kyrkobyggnaderna i mörkret då fantasin skenar iväg. Kul och läcker triss :).

  24. Har en liten anelse om at Monty-gjenget tok over en smule,
    St. Pauls er ellers en flott kirke 🙂
    God kveld.

    http://www.starbear.no/mormor/2013/05/05/fototriss-del-217-kyrkor/

  25. Skrämmas lyckas du inte så bra med. Läckert inslag. Själv har jag inte fått in nån triss ännu, städning runt huset med grannar i Sthlm. Sen vet ”rockade fett” som gammal discobrutta till sent på natten.

  26. Ha. ha! Du får ta det lugnt på pubarna ;). Kul triss!

  27. Fantastiska bilder! =)

  28. Fina bilder, fast jag har tagit bilder pà Frankrikes längsta katedral, Notre Dame de Chartres, men jag valde inte dessa bilder i fototrissen, det blev den svenska kyrkan i Paris…

  29. Spännande bilder du visar upp till likasinnande text 🙂 Läckert trissat 🙂

  30. Tror bestämt att du besökte väldigt många pubar i London … Eller så hade du timslånga besök på några få!
    Någon gång ska jag nog ta mig in i de där mastodontkyrkorna i London. Tror att Westminster Abbey kan skrämma slag på den nyktraste.

  31. Hmmm, har länken till min blogg försvunnit nu igen? Ser att min kommentar ser annorlunda ut än de andras 😛 Trodde att jag ordnat det en gång för alla.

    Aha – nu kanske jag löste det?

  32. sista bilden var riktigt fin 🙂

  33. Riktigt underhållande triss med texten och bilderna! Gillar ditt inlägg om apoteken riktigt skarpt! 🙂

Kommentera

