• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

SÅ BLEV DET FÖRSTA MAJ IGEN.

Just det, brukar bli det den här dagen varje år, slår liksom aldrig fel.

Idag har jag skrikit mig hes och kan inte leverera några sarkastiska åsikter, eftersom åsikterna tog slut någonstans uppe vid korsningen Kungsgatan-Sveavägen i tåget så när vi nådde Norra Bantorget så hade jag inga åsikter kvar.

#Blogg100

(93)

Men lite bilder kan jag lägga ut i alla fall.

DSC_0528

Nu har Gud övergett Hägglund & CO. Inte ens Gud vill vara med i ett 3% parti, titta vilket fint väder vi fick av honom. Skrev ju tidigare om när jag såg Löven i Vasaparken  och höll på att flyta bort. Den här gången slapp jag paraplyskogen och som tur var så läste jag väderleksrapporten. Jag struntade i att släpa med motorsågen, som jag tänkt använda, för att se något av talarna. Här sitter folk vid Linnestatyn och suger i sig lite sol. Ett av dagens få moln fick vara med på bild.

DSC_0526

Jag passade på att gå på konsert också, nu fick jag se bandet utan trängsel och en massa fingrar framför objektivet som det brukar bli, när jag fotar konserter.

DSC_0532

Tyckte den här tjejen hade ett bra budskap så hon fick hålla upp det.

DSC_0529

Lite eftertanke till alla riksdagspolitiker. Dom på det här plakatet är beredda att gå i döden för sin övertygelse, dom hoppar knappast av och kör lobbyverksamhet åt näringslivet för flera tusen i timmen. Dessutom vi andra som alltid gnäller på politiker ( vilket även jag gör ) det finns egentligen bara två system på den här planeten demokrati och diktatur ( och en stor gråzon där mellan naturligtvis ). Vi väljer själva våra politiker och hur bra dom är oavsett partifärg beror mycket på hur vi själva engagerar oss. Den här kvinnan från Iran ger mig lite perspektiv på tillvaron.

DSC_0531

Här kommer i alla fall en glad liten LO ordförande, han har fått träffa sin stora idol, nej det är inte Justin Beiber.

DSC_0536

Så gick vi iväg alla 10000, Arbetets söner …….. sluten ……ahhhhh, shit där tog rösten slut.

Nu skall vi  lyssna på Karl PETTER-NICKLAS Thorwaldson, nej han heter faktiskt så, men han har berättat det själv så då tyckte jag det var okej att skriva det.

DSC_0554

Tydligen har han varit ute och fiskat, en abborre så stor? Nej nu överdriver du väl.

DSC_0555

Okej, mellan tummen och pekfingret, det låter ju lite sannare.

Han var faktiskt en underhållande talare med mycket kroppsspråk, mycket glöd och fick publiken med sig.

DSC_0539

Lägger in en sista bild, med anledning av debatten om muslimer och Omar Mustafa, dom här demonstrerar mot regimen i Iran och har säkert flytt för att dom sagt vad dom tyckte. ”Iranska folkets röst mullornas nederlag”  dom är knappast fundamentalister.

Tänk om vi plakatbärande svenskar kunde demonstrera så här kreativt.

KajsaLisa

6 svar

  1. För första gången på många år var jag inte med och gick från Järntorget till Götaplatsen…. 😦 Tråkigt, men man kan inte rå på allt! Du fick i alla fall slut på rösten!
    Svar: Jag har förstått att det var vajsing på flera bloggar som ligger på one.com i söndags! 😦

  2. ”Svenska folkets röst – Alliansens nederlag”. Tänk när det blir verklighet. 2014?

  3. vart har du gjort aav leijonborg? tillhör han ripper-släkten kanske:)?

Kommentera

