• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

OM ATT KÖPA SOSSAR TILL SOSSEMYSET

Kom precis hem, har varit och handlat.

Linda kommer förbi strax, sen skall vi och hennes ungar gå och titta på en eld som brinner.

Väldigt spännande.

Mest ser jag fram mot myset efteråt, det var därför jag var och handlade.

IMG_3161

Men jag var tvungen att fixa ett annat mys till morgondagen. Det var min uppgift att köpa sosse till sosseföreningens mys efter demonstrationen i morgon. Visst kan man köpa politiker, men bara sådana som slutat. Köper man politiker som är aktiva så kallas det muta, men köper man gamla inaktiva politiker för att påverka dom aktiva kallas det lobbing, det anses jättefint. Det är så fint att dom gamla politikerna till och med får behålla sin politikerpension när dom lobbar.  Naturligtvis får dom inte ta ut lön, men vinst ur företaget går bra.

Tänk vad bra att alla gamla politiker blir entrepenörer, vi behöver ju fler entrepenörer i Sverige.

LÄNK

Nu hade jag föreslagit sosseföreningen att vi kunde köpa in en gammal sosse till myset efter Första Majtåget. Man köper ju dom, så om dom skall lobba för mer utsläpp i miljön, snällare krav på banker eller bara komma på mötet och vara mysiga var ju upp till oss som kunder.

Jag fick en summa att handla för som aldrig skulle räcka till att köpa Göran Person. Det fick bli en annan mysfarbror. Efter ett tag så hoppade jag av budgivningen på Per Nuder, alla gamla sossar är svindyra på Första Maj.

Men då fick jag en ide.

Borgerliga lobbyister borde vara billiga den dagen, dels är riksdagen stängd så dom inte kan lobba dels frågar väl inte någon efter en avdankad Allianspolitiker.

Jag ringde Lars Lejonborg.

225px-Lars_Leijonborg,_partiledare_Folkpartiet_liberalerna,_Sverige_(Bilden_ar_tagen_vid_Nordiska_radets_session_i_Oslo,_2003)

KajsaLisa: Hej, vi tänkte hyra in dig den Första Maj.

Lars: Ja jag är ledig, var skall jag lobba för? Mer pengar till försvaret, Mindre pengar till försvaret ? Inga pengar till försvaret alls ?

KajsaLisa: Nej, vi tänkte köpa dig till vårat sossemys, du kan ju berätta varför det inte behövs betyg i mellanstadiet och leda oss när vi sjunger Internationalen. Vi håller varandra i händerna och höjer dom mot taket så där mysigt.

Lars: Okej, 2500 :-

KajsaLisa: Vi går med på det om du sjunger arbetets söner också.

Lars: Okej, thats a deal.

Där ser ni vad lätt det är att köpa politiker, det här är ju jättebra, politikerna i alla kulörer kan ju hoppa mellan politik och näringsliv, fram och tillbaka,.

Torskar Alliansen om ett år kan ju Reinfeldt bli ordförande i LO istället, sen fortsätter han som Alliansledare nästa val.

ELLER ???????

KajsaLisa

Kommentera

