• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

EN EKONOM-LIMERICK.

Tja, det är väl som jag alltid sagt.

#Blogg100

(91)

Dum dummare ekonom.

stålar

Men tyvärr visade det sig att jag hade fel, dom var ännu mer korkade. Nu har det uppdagas att det inte är grekerna som sett till att världen går åt helvete. Två högt uppsatta ekonomer vid Harvard, Carmen Reinhart och Kenneth Roghoff hade gjort ett excelprogram som bevisade att när ett land når en statsskuld på 90% av BNP så faller tillväxten. Det här blev en dogm bland alla räknenissar och man stramade åt och fortsatte skyffla in pengar i bankerna.

Om man skyfflade in pengar i bankerna p.g.a Powerpoint är ännu inte klarlagt.

LÄNK

Måste genast datera upp mitt ekonomskydd i datorn, det finns ju inte en hacker eller trojan som ställt till lika mycket elände som det här. Folk har dragits ner i massarbetslöshet fattigdom och elände på grund av att några överbetalda ekonomer inte kan trycka på rätt knappar på datorn.

Men i väntan på att mitt eget Excelprogram som visar förhållandet mellan att sänka nationalekonomernas löner och deras intresse att se till att vanligt folk får det bättre så får vi hitta på något annat.

När alla nationalekonomer käkar blodpudding sju dagar i veckan är himmelriket nära. men det tar ett tag att sätta ihop eftersom jag vill göra rätt från början och inte bra slänga ihop något som Reinhart och Roghoff gjort.

Exelprogrammet blir nog klart på Söndag, tänkte börja sätta ihop det efter att jag demonstrerat Första Maj på Onsdag. Så länge kan jag ju göra en limerick på ekonomer. I en limerick skall fjärde raden rimma på det första och andra, det tredje stycket skall ha ett eget rim och sen skall första raden innehålla ett ortsnamn.

Men eftersom ekonomin är global skiter vi i det.

En ekonom som titulerades Rogoff

Han sa jag vill bli känd kör en rip off

Vi kör mitt Excel, det blev en stor skräll.

Och EU dom konka som On Off.

Sen kan jag berätta en annan glad nyhet för er. Anders Borg vill egentligen gasa i ekonomin, höja A-kassan, anställa fler i vården och på det viset få ner arbetslösheten. Han har bara haft lite kommunikationsproblem.

 Wordprogrammet funkar inte.

KajsaLisa

4 svar

  1. Gå in på länken och gilla min video, http://www.fusic.com/users/23477

    För det får du en länkning plus att jag lägger upp bilder på dig.
    Ha en fortsatt trevlig dag
    /Julia (http://juliasofiie.devote.se)

  2. Borg har tydligen sagt något klantigt idag? Inte riktigt hängt med men han tillkallade en presskonferens för att säga det iaf. (Lät twitter)

Kommentera

