• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

VÅRT SINNE FÖR PROPORTIONER OCH EN KIOSKVÄLTARE

Läste Fredrik Virtanens krönika i Aftonbladet.

Han ställde en del relevanta frågor, t.ex varför Blondinbellas korkade åsikter om omklädningsrum i skolan eller Justin Beiber är intressantare för oss, än Annie Lööfs haveri i KU eller dom ryska planen eller främlingsfientligheten är.

#Blogg100

(90)

Tycker det är en berättigad fråga.

LÄNK

Som jag berättade i förra inlägget var jag på möte i helgen Socialdemokraternas distrikstämma. Som ni kanske märkt är jag lite hemlig av mig, så jag tänker inte berätta om jag satt på Socialdemokraterna i Stockholms årsmöte och försvarade Veronica Palm, eller om jag var på Socialdemokraterna i Stockholms läns årsmöte och avtackade Mikael Damberg. Bägge hade årsmöte i Lördags nämligen.

Men hur som helst så åt vi en god lunch tillsammans, sen gick jag ut i det fina vårvädret och tog en liten promenad. Jag är inte så van att sitta i en bekväm fåtölj i timmar och lyssna på andra, behövde lite frisk luft för att fixa eftermiddagen.

Jag passerade en kiosk, kvällstidningarna stod i stället utanför och jag hajade till.

IMG_3160

Nej, jag tittar inte på Lets Dance, men innan lunch så hade vi diskuterat en motion, angående om kommunerna hade ett ansvar för att det skall finnas natt och helgöppna kvinnojourer, för kvinnor som blivit haft ihjälslagna av sina män. Jag hade väl den kvar i huvudet.

Du har helt rätt Fredrik, det där med proportioner är inte vår grej liksom.

KajsaLisa

2 svar

  1. […] KajsaLisas blogg, Annarkia – Osäkra väljare kan välta lasset, Olov Lindqvist (FP), Tommys tankar, MM, Mitt […]

Kommentera

