• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

KAJSALISA ÅTER I LONDON DEL 4

Tunnelbanekaos och trenchcoatjakt.

#Blogg100

(87)

Lite hårdkokt modebloggeri

Smith_&_Wesson_Model_500_flickr_szuppo

Får man med en sån ?

Andra hela dagen i London, hittills har jag inte shoppat ett dugg nästan. Nej, jag har inte blivit sjuk på något sätt klart det skall shoppas när pundet står i under tian, fattas bara annat. Nu tillhör jag inte dom som är så där himla förtjust i att shoppa Adidaströjor 20 kronor billigare än hemma. Det är mycket roligare att shoppa sånt som är lite mer unikt för resmålet, det får gärna vara gjort i landet jag besöker också. I Thailand lät jag sy upp en kavaj och likadant i Goa, känns lite lyxigt att stå och känna på kvalliten på tyget och bli uppmätt av en skräddare. Sen är det inte dyrare än på HM. Dessutom så gynnar man ju landet man åker till istället för att sponsra något girigt multinationellt företag som syr upp kläderna i Bangladesh för skitlöner.

DSC_2001

I Dublin i somras så köpte jag en tjock ulltröja till vrakpris och en tweedkeps. Men nu befinner jag mig i London och vad skall jag satsa på nu ? Bestämde mig för att köpa en trenchcoat. Tydligen är dom jätteinne nu alla skall ha en sån, men jag var inte ute efter en sån där modern slimmad kort sönderdesignad sak, utan en mer klassiskt hårdkokt som fortfarande går att använda när  modebloggarna skäms över sina om ett år sådär.

Alltså en sådan som man kan använda när man jagar kriminella element i dimman. Jag skall nämligen ut och jaga en mördare i kväll. Det får gärna ligga en laddad Smith and Wesson i högra fickan också, men det kanske kostar extra.  Tyvärr var inte tunnelbanan på min sida den här dagen.

Kaos vid Earls Court

IMG_2904

Många tror att Londons tunnelbana alltid fungerar klockrent, det trodde jag med, men det är fel.  Här är en knutpunkt mellan fler linjer och precis som hemma i Stockholm har dom signalfel.

IMG_2901

Men eftersom jag är turist så kan jag ta det med ro och fota lite. En snygg ickedigital skylt.

IMG_2905

Klockan är lika ickedigital.

IMG_2903

Den här killen skulle kunna bli världsmästare i social kompetens, tänk att gå ut bland människorna på perrongen och tala om att han har noll koll på när tåget kommer och alla bara skrattar.

IMG_2907

Här kan man tydligen få hjälp, få se nu, hyrcyklar flyga över Themsen, tunnelbanetåg då, det är möjligtvis inte så att någon sett ett sånt ? Jag jag har sett spår efter ett i alla fall.

IMG_2899

Men det löste sig tillslut, och jag kom iväg på min shoppingtur.

tommy-gun

Hittade en bra trenchcoataffär, men alla Smith and Wesson var slut, dom skulle få hem nya veckan efter. Dom undrade om det gick bra med en Tommy Gun istället (klassiskt gangstermaskingevär ) men då kanske folk på tunnelbanan skulle bli rädda.

Thompson_in_violin_case

Du kan få en fiollåda med föreslog dom.

Nej tack svarade jag tycker den verkar lite otymplig dessutom vet jag att Burberry designat en egen fiollåda med en mindre Tommy Gun, som skall matcha deras trenchcoats. Den släpps i höst med rutigt tyg i fodralet. Köper den då istället.

Men eftersom jag skulle ut på mördarjakt i East End till kvällen så behövde jag en puffra. Kollade med henne i receptionen när jag kom tillbaka till hotellet och hade tur, en tidigare gäst hade glömt en på rummet när han checkade ut, som dessutom var laddad.  Fick låna den.

Within_Temptation_-_The_Unforgiving

Sådär, den här kan jag göra stora runda hål i dom kriminella elementen med. Då var det bara att ta upp trenchcoaten ur kassen och sticka iväg.

DSC_0511

Den här blir perfekt, tyvärr så var det ingen dimma utan svinkallt Tar min irländska ulltröja under och så tweedkepsen, visst blir det en snygg kombination. Vaddå hatt, ja jag vet, alla manliga privatdeckare har hatt till sina trenchcoats, men vi kvinnliga deckare kör med irländska tweedkepsar så det så.

Lägger in en video med Royal Republic , tack vare att jag googlade på den här underliga titeln vet jag vad en Tommy Gun är för något.

Jag släpper mitt kriminalinlägg i morgon, nej det blir inget sån där livspusseldeckare där hjältinnan jobbar i tidningsbranschen och snubblar på ett lik när hon skall hämta ungarna på dagis. Det jag släpper i morgon blir våldsamt otäckt och riktigt blodigt.

Nu fäller jag upp kragen på trenchcoaten, stoppar ned puffran i fickan och ger mig ut i Londonnatten. Återkommer i morgon.

Om jag dödar snabbare än mördaren naturligtvis.

KajsaLisa

4 svar

  1. Jag kom att tänka på en film som jag såg så ofta jag kunde när jag var ung! Den heter En röst i dimman! Många år senare såg jag den igen och den höll, konstigt nog. Åren hade inte tagit död på den.
    Snygg trenchcoat förresten. 🙂

  2. trenchcoat, de är ju bara SÅ fina, jag gillar verkligen den som du visar på bild 🙂
    jag ska nog skaffa mig en sådan där fiollåda 🙂 och gå på jakt 😀
    Sv: tack 🙂 du ska veta att jag letat länge efter en lampa som jag verkligen gillar
    kramar

Kommentera

