• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

VÄRLDENS TRÅKIGASTE SKYLTTRISS

Bara för att muntra upp Fototriss-Helena och visa hur hon förgyller Söndagarna för oss bloggare lägger jag ut det här tråkiga inlägget, Söndagarna blir inte dom samma utan henne. Därför lägger jag idag ut riktigt tråkiga skyltbilder.

#Blogg100

(83)

Helena är tyvärr sjuk så det blir ingen fototriss den här Söndagen, för att stötta oss fototrissberoende så föreslår hon att trissa vidare på förra veckans tema ”Skyltar”.

sjuk

Jag och Linda var igår på väg till klubben i Fryshuset, för att kolla in ett ungt fräscht hårdrocksband. Black Veild Brides.

IMG_3148

Linda Har du tänkt något mer på den där Black Sabbathkonserten i September ? Du har ju alltid velat se  Tony Iommi spela gitarr.

KajsaLisa. Jag har gett upp gubbrocken. Kommer du inte ihåg Sonisphere när han skulle spela med Heaven and Hell, sångaren Dio fick cancer och dom kom inte. Sen i somras fick Tony Iommi cancer och Ozzy kom med basisten. Tror inte det bandet överlever till September, nu har dessutom Sharon lämnat Ozzy så nu håller ingen reda på den mannen. Sångaren i Black Veild Brides är bara 22, ung och fräsch.

Linda: Rena Pojkbandet, vi skulle kanske försöka lite backstage.

KajsaLisa: Ha ha lägg av nu, groupisar skall ju vara tio år yngre än bandet inte tvärt om.

Linda: Och när sa du nej till lammkött ? Det är väl inte vårt fel att vi var för gamla när Back Street Boys slog igenom.

KajsaLisa: Om du inte lägger av kommer jag att dra in dig i håret in på den där Justin Bieberkonserten.

Linda Vi får se hur det utvecklas 🙂

Nu till den tråkiga skylten

IMG_3150

Ingen konsert, inga bilder på mangaliknande hårdrockare med snygga poser och häftig ljussättning , ingen fototriss där man kan tolka temat fritt och lägga in dom heller.

Linda: Ingen backstage heller 😦

Tröstskylten

IMG_3154

Linda var i alla fall snäll och tröstade mig med lite gokartkörning i närheten.

Senare på Wallingatan en lite bättre skylt.

IMG_3157

Hoppas dom inte också är sjuka, nu vill jag ha en öl.

Bästa skylten hittills.

IMG_3159

Men kvällens belgare var naturligtvis slut.

Avslutar med en skylt som ligger utanför skärpedjupet, Please order from the bar står det, vilket vi gjort här. Jag bjöd Linda på den första eftersom hon körde snabbare än mig. Sån här öl skall man inte kröka, den skall drickas långsamt gärna med vitlöksmarinerade oliver. Fast sitter man länge nog så krökar man ju egentligen i alla fall.

IMG_3158

Med den här videon önskar jag Helena och grabbarna i Black Veild Brides att dom kryar på sig.

Linda Men skall inte din triss innehålla tre bilder och en video, det var ju sex bilder.

KajsaLisa: Jo det var ju det jag sa, totalt misslyckat.

KajsaLisa

8 svar

  1. Jag gillar det bandet också. Kram

  2. Där skulle man vilja va 😀

  3. Ni verkar i alla fall ha gjort det bästa av saken.
    Här är ett smakprov från Black Sabbaths kommande:

  4. All världens öl 🙂 Där hade man blivit mycket länge 😉 Och säkert dan därpå och en dag till… Jag skulle gå igenom land för land helt enkelt! Och för att vara säker skulle man fått börjat om…

Kommentera

