• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

ANDERS BORG GÄSTBLOGGAR

Eller allt är relativt.

#Blogg100

(78)

398px-Anders.borg_0c158_4212

Hej, Anders här, fick det här tipset av Fredrik som gästbloggat här tidigare, pratade med KajsaLisa och det var okej, även om hon inte håller med mig om politiken. Däremot uppskattade hon en ledig kväll.

Jag har ju nyligen lagt en budget, måste passa på att säga att det är en bra budget, en budget som gör alla finansministrar i EU gröna av avund. Jag är som vanligt bäst i klassen, ingen lyckas med budgeten lika bra som jag. Visserligen kommer tillväxten att sjunka och arbetslösheten öka, men vi befinner oss i en krisande omvärld och har en jobbig tid framför oss.  Arbetslösheten är över 8% men vi kan ändå göra satsningar.

Det kan man inte i Syrien där alla skjuter ihjäl varandra.

Ja, jag vet jag anklagas ju av oppositionen för att alltid jämföra med dom länder som lyckats sämst. Men ni skall veta att jag behöver inte ens jämföra mig med ett annat land för att visa hur bra jag lyckas.

Vi har nu fyra jobbiga år framför oss med stigande arbetslöshet, men tack vare mina budgetar så står vi på en fast grund.

Står man mitt i Atlanten så drunknar man.

Så det så.

Anders

2 svar

  1. Dessutom har han ju också snygg frisyr. Ska erkänna att jag är lite avis på den där hästsvansen.

Kommentera

