• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

LITE FLER GAMLA IKONER

Okej, igår var det ABBA vilka ska vi ta idag då ?

#Blogg100

(71)

IMG_1860 (kopia)

Ozzy och grabbarna eller rättare sagt Iommi och grabbarna eftersom jag anser att gitarristen Tony Iommi är den stora stjärnan i Black Sabbath.

Nu kommer dom tydligen till Friends Arena i November och biljetterna släpps på Fredag.

LÄNK

Tredje gången gillt för mig om det nu blir så, vilket jag kanske betvivlar. Men vi tar mina försök att få se Tony Iommi spela gitarr från början.

Det började med Sonisphere i nationalstadsparken för några år sedan, Heaven and Hell skulle spela. För er som inte är så insatta skall jag inte göra någon gåta av det här som med ABBA igår, utan bara konstatera att Heaven and Hell var Black Sabbath utan Ozzy. Man hade Roger James Dio istället som sångare. Men efter att jag och min kompis den ensamstående headbangande tvåbarnsmorsan och metallblondinen Linda köpt våra biljetter, så avled Dio tragiskt nog i cancer.

CIMG0422 (kopia) 2

Heaven and Hell ersattes med Hammerfall, jag har absolut ingenting emot Hammerfall. Jag har sett dom tidigare och tycker det är kul när vår största helylleikon inom rockbranschen Joacim Cans släpps lös i skinnbyxor på scen, istället för att han skall fjanta runt i TVprogram som Körslaget, för han är duktig.

Men vill jag se Hammerfall som jag dessutom redan hade sett, så har jag säkert 20 år på mig att göra det. Men när det gäller Iommi så är det lite annorlunda. Men så hände det äntligen, Black Sabbath skulle spela på Stadion i somras, nu hade jag chansen, köpte biljetter till mig och Farsan.

Jaha då fick Tony Iommi cancer istället.

Dom som dök upp kallade sig Ozzy and friends, Black Label Societys gitarrist Zakk Wilde var det väl inget fel på, men det var inte Iommi. Ozzy själv hade lite svårt att förflytta sig på scenen, dom hade lagt fram en brandslang han kunde showa lite med, men sjunga kunde han fortfarande i alla fall.

IMG_1834 (kopia)

När jag gick därifrån så var jag i alla fall nöjd, dessutom hade jag ju sett en ikon. Geezer Butler Black Sabbathbassitten var med på ett hörn också, så det var i alla fall halva Black Sabbath men det jag ville höra var egentligen det här.

Vi kanske måste börja inse att dom här grabbarna som var med från början idag inte är Rock and Rollhjältar utan gamla sköra människor och att tiden även är utmätt för dom. Frågan är nu om jag skall se Black Sabbaths sista turne innan dom sätter in sondmatningen och ta risken att jag går därifrån och tänka :

”Jag har i alla fall sett en ikon igen.”

Näst nästa helg så har jag i alla fall köpt biljett och skall se dom här, sångaren är 22 bast och det känns tryggt på något sätt.

Måste erkänna att jag är lite avis på dom där tjejerna i 10 till 14-årsåldern.

Men vem fan vill lyssna på Justin Bibier 😦

KajsaLisa

4 svar

  1. Rock’n’roll will never die, däremot vissa av ikonerna.

  2. Hoppas att fotbollshuliganerna inte har slagit sönder Friends Arena innan det blir annat där. Dom började ju i kväll – tyvärr!

Kommentera

