• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

KAJSALISA FIRAR PÅSK

 I veckans fototriss skall jag tydligen berätta med tre bilder hur jag firar påsk.

Själv uppskattar jag dom ursprungliga riterna, dom som fanns långt innan påskägg, kycklingar och en massa religion.

#Blogg100

(64)

PLATS, SITT SA JAG !!!!!!!!!!!

minpask

Han blir alltid så här uppspelt när vi skall iväg och då är inte ens kontakten isatt. Lilla gubben lugna ner dig nu, matte skall bara packa ner ett par påsköl och sätta på sig hjälmen så åker vi. Han träffade en jättesöt Elektrolux på Blåkulla förra året, det är väl den som drar.

DSC_0466

SHIT VAD HÖGT MAN KOMMER

IMG_3113

Meile S5281 2000 watt mellan benen, okej jag gillar en gammaldags påsk, men kvast är lite för oldschool för mig. Försöker någon bränna mig på bål så häller jag påsen över dom. Lägger mig precis under vingen på planet och vinkar åt dom där inne. Då slutar dom i bussinessclass att gnälla på att Champagnen serveras i plastglas och blir helnykterister hela bunten. Nej, nu är det dags att svänga österut.

FRAMME

IMG_2993 (kopia)

Tog hit ett band som jag hittade på en rockklubb i Camden förra veckan under min Londontripp. Det isländska Black Metalbandet Solastir. Känns lagom hedniskt för att ha som dansband på Blåkulla. Nu måste jag bara ragga upp en sexig demon att ha lite snusk med.

Lägger in en filmsnutt jag filmade förra påsken, på en av mina häxväninnor som älskar att fucka upp vädret. Det är förresten tack vare henne det aldrig blir vår.

Så här firar man påsk på riktigt, nu kan ni andra sitta där framför TVn och slafsa i er era påskägg, medan ni tittar på nya b-kändisar som vrickar fötterna i Lets Dance. 🙂

GLAD PÅSK

KajsaLisa

54 svar

  1. Hahah vilken härlig tolkning! :))

  2. shit det kallar jag att åååååååååååka…ja eller flyga då! Ska kolla inför nästa påsk vad jag har för dammsugare!

  3. Varför tog du inte Meilen till London? =)

  4. Haha ja det var ju originellt att ta dammsugaren till Blåkulla, det väcker nog uppmärksamhet.
    Ha en bra söndag;-)
    http://ingemix.bloggplatsen.se/2013/03/29/9662060-fototriss/

  5. Det var en kul tolkning hoppas att allt förlöpte väl
    Ha en fortsatt fin helg
    Kram Meta

  6. Ser bra ut att hjämen är med då påskölen är med 😉 Men hade inte du flygförbud…

    • Jo, jag hade flygförbud, men jag tömde påsen och bytte filtret.

      • Jäklar anamma!!! Rena rama raketfarten med andra ord 🙂 Då låg Toyotan till och med i lä 😉 Min ved: Den tar jag bara ned för syns skull 😉 Utsikten att beskåda havet 🙂 Men jag kommer att klyva den och ta fram dem under de kalla månaderna och skapa hög mysfaktor… Mina vedhögar räcker säkerligen 5-6 år 🙂 Så här kap man int ba ned hur som helst 😉

      • Den som hugger sin egen ved blir varm två gånger 🙂

  7. Underbart! Härlig humor som alltid! Ha en fortsatt fin påsk! 🙂

  8. Dammsugare, vilken toppenidé – det går så himla segt med de där hemmagjorda björkriskvastarna. Kul triss som alltid!

  9. Kan ju säga att med centraldammsugarens lååånga slang blir flygturen lite annorlunda 😛

  10. Hmm, tror ikke min støvsuger egner seg for reiser.
    Nyt resten av påsken, etter at du har landet. 🙂

    http://www.starbear.no/mormor/2013/03/31/min-pask/

  11. Isländsk rock i London låter som cool kombo. Skönt tung version av den gamla Chris Isaaklåten.

  12. Helt galet rolig tolkning av trissen. Bandet verkar häftigt. Le´ts dance får vara, all den förbaskade reklamen gör mig galen. Inga intressanta deltagare heller. Nej, det verkar roligare att flyga runt på en dammsugare.

    Ha, en fortsatt vild helg!

  13. Nákvæmlega! Klart man håller på traditionerna.
    Men vädret ska du inte skylla på stackars väninnan. Måste erkänna att jag blotat för vekt i mars. I påsk är det åtgärdat 😉

  14. Kanhända är vi bra på att fundera både du och jag? Inte följa temat så som det är trott kanske? För mig blev det pga sjukdom mer än vanligt ”till regler”. Tycker om att läsa hos dig!

  15. Hahaha alla sätt är bra utom de dåliga 🙂

  16. Ha ha så underbart! Så kul med olika tolkningar och här var det humör på hög nivå som alltid. Ha en fortsatt glad påsk!

  17. Du verkar ha haft en intensiv påskhelg så långt. En bedrift att dessutom få tag i Oppigårds Easter Ale som var borta från alla systemhyllor jag dammsög i Malmö. Populärt.

  18. Nu vet jag bestämt varför jag inte såg några påskkäringar igår. Dom är kvar på blåkulla och lyssnar på det bandet du drog med dig från Camden … Ska titta om jag se några komma flygande idag som är på hemväg! 😉

  19. Attans,glömde helt bort kvasten i år!
    Tur att jag fick hänga med på din tur som kompensation!

  20. He.he.. Ha.ha.. du är rolig du 😉 Underbar tokrolig tolkning.

  21. Åh, en sådan rolig triss! Den gillar jag!

  22. HAHAhahahaa!!!! Första bilden fick mej att gapskratta!! Störtskön triss!!!

  23. Haha, härligt inlägg och tolkning av påsken 🙂
    Du är go du!

  24. Så snabeldraken får agera kvast hos dig… gillar dina upptåg 🙂 Ha det gott!

  25. En rolig och kreativ påsktriss! Ser att du har modernare färdmedel än jag. Ser ut att vara turbo där. Här gäller kvasten fortfarande:)

Kommentera

