• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

LONDONRAPPORT 5

Jaha, i dag sa aker jag hem.

DSC_0465 (kopia)

Som ni ser aker jag inte med Ryan Air, Norwegian ar faktiskt gratis.

#Blogg100

(57)

Efter att jag tog den har bilden flyttade jag fram ett par platser till min plats som enginechecker.

Checkar man in som enginechecker sa ar det gratis. Motprestationen ar att man haller lite diskret koll pa motorn ute pa vingen. Varje flygrutt har tva enginecheckers per motor, en sakerhetsatgard ifall en blir for full. Flygbolagen pratar inte om det har med tanke pa vissa kunders flygradsla.

Hander nagot sa kallar jag bara pa flygvardinnan och sager tillexempel.

”Det var nagon lucka ovanpa motorn  som tydligen inte var riktigt stangd den blaste just bort”

”Var det nagot mer som hande” fragar hon.

”Det for ivag nagra skruvar ocksa.”

”Skall prata med kaptenen”svarar hon och forsvinner framat i planet.

Efter en stund sa kommer hon tillbaka

”Jag pratade med kaptenen och det ar nog ingen fara, det finns jattemanga skruvar kvar i motorn. Sag inget till dom andra passagerarna, sa bjuder jag pa en drink.”

”Nu kommer det svart rok ur den ocksa,” svarar jag. 

 Nu blir jag jattepopular i hela kabinen, eftersom flygvardinnan bjuder alla pa gratisdrinkar. Flaskorna kommer ju anda att ga sonder nar vi ramlar ned. Dessutom har jag mer tid pa mig eftersom jag sag allt forst, sa jag har gott om tid pa mig att satta pa mig flytvasten.

Efter att jag simmat iland i Goteborg tar jag snabbtaget hem i natt och slapper en fototriss.

Med Londonbilder givetvis.

KajsaLisa

2 svar

  1. Låter betryggande! Men får mig ändå att tänka på Titanic.

Kommentera

