• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

HJÄLP LONDON HAR FASTNAT I MIN LASERSKRIVARE

ELLER MAN RESER ALLTID TVÅ GÅNGER.

IMG_2874

Ja ni ser själva, jag befinner mig alltså mitt i London.

#Blogg100

(51)

Eller rättare sagt, London har invaderat mitt radhus. jag reser alltså två gånger en gång hemma sen åker jag dit. Det var jättemysigt att sitta framför datorn och titta på allt jag ville uppleva, men sen det senaste dygnet så håller jag på med något som får en klätterexpedition i Himalaya att framstå som en söndagsutflykt. Lider av prestationsångest, ambivalens och allmän förvirring. London ligger i soffan, London ligger i resväskan och London har fastnat i min laserskrivare.

Det började med att jag kollade efter rockklubbar

Vet ni vad följande band har gemensamt

The Subways  Bowling Four Soup, Hardcore Superstar, Black Veild Brides,  Duece, Airbourne, Amaranthe, The Offspring, Sum41, Blink182, The Donnas, DAD, DOPE, Wednesday 13, Murderdolls, Bullet, HaleStorm ( hela Halestorm och inget akustiskt gig av två medlemmar som på Bandit Rock ) , Chrome Division, Pain eller Sister Sin.

Just det, ingen av dom spelar på rockklubb den veckan jag är i London.

Förutom Sister Sin då som spelade nu i helgen vilket jag missade. Alla banden turnerar någon annanstans eller ligger hemma och pillar sig i naveln fast dom är lagom stora eller bortglömda för ett klubbgig..

Just nu står valet mellan Engelsk skrammelpunk och Norsk dödsmetall i Camden så jag slipper i alla fall välja klubb.

Men alla andra jävla val då.

IMG_2876

Allt går ju inte ned i resväskan och ett visst shoppingutrymme måste man ju ha. Skall jag ta kavajen jag lät sy upp i Thailand eller den från Goa.

Pocketromaner eller fler guideböcker

Skinnbrallor eller fler jeans.

Lilla eller stora kameran.

Det valet var lätt, bägge, just det bägge laddarna också, sen mobilladdaren.

Var fan har jag lagt den där jävla adaptern, varför kan inte engelsmän ha två hål i väggen som alla andra ?

Dildo eller gummi ?

Får bli gummi dom har väl duschslang på hotellrummet.

Hunterstövlar eller högklackat

Tjock vinterjacka eller lång regnrock.

Just det vädret, skall jag gå på museum när det regnar eller när det är uppehåll, blöta bilder från Trafalgar Square har ju sin charm det också.

Fan nu har BBC ändrat sig igen, kan dom inte fixa en pålitlig väderrapport fem dagar framåt.

Nej nu har jag baske mig bestämt mig, det blir tjocktröja Thailandkavajen, jeans, mina eccodojor bägge kamerorna, rocken över armen och ett ombyte i ryggan. Sen ringer jag Taxi, jag är så jävla förvirrad att jag inte hittar ut till Arlanda längre. Sen sätter jag mig på en pub i London med en pint bitter och ser vad som händer.

I morgon bär det av.

Just det, pass eller biljett ?

Äsch, jag tar bägge.

KajsaLisa

4 svar

  1. Ha så trevligt! Väntar spänt på repotage och bilder 🙂

  2. London calling! Låter härligt. Se till att rocka lagom hårt.

Kommentera

