• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

KÄNGTRÖTT

Kom på ett nytt ord idag

#Blogg100

(35)

Precis vad jag är just nu, så himla fucking booring kängtrött.

IMG_2860

 Det är ett yttrande av en senvinterdepression, dom där kängorna står i hallen med sina saltfläckar och slitna skosnören bara väntar på att jag skall gå ut och rasta dom.

Fast mina kängor är egentligen jättebra, Goretexinlägg, slitstark vibramsula och dom har ställt upp för mig i så många vintrar nu, att jag glömt hur gamla dom är. Men nu är jag riktigt trött på dom. Egentligen gillar jag snöslask, inte för det är något trevligt väder utan för att jag ser det som en kamp mellan det onda och det goda. Våren ger sig på det vita snötäcket och segrar tillslut, just den där känslan av att det går åt rätt håll är underbar. Men det vita som ramlade ned från himlen idag gjorde varken till eller från.

Det är skosnörena jag tröttnat på, jag har ingen lust att böja mig och haka i dom upp över smalbenen. Ett par grader varmare, så kan jag börja använda mina Hunterstövlar. Dom har faktiskt en stor fördel ( tacka fan för det så dyra som dom var ). Normalt så klafsar man runt i gummistövlar eller också sitter dom bra och fastnar halvvägs när man tar av och på dom.  Hunterstövlarna glider liksom foten bara in och ur sen sitter dom perfekt och är jättesköna om man slänger in en dämpsula. Men då får man inte plats med sockor, så det får bli kängor ett tag till. Sen fortsätter jag våren med mina gympapjuck från Ecco  med elastiska snören, bara att lägga in ett finger bakom hälen så glider dom på.

Tyvärr måste jag rasta hunden så kängorna blir rastade i alla fall, jag petar ner snörena i dom sen har jag foten över så jag slipper knyta. Sen åker dom upp, hakar i andra kängan och jag slår på öronen i snön.

Som ni märker har jag inte lust med någonting, fan jag är ju så senvinterdeprimerad att jag inte ens orkar knyta skorna. Därför har jag bestämt mig för ett senvinterprojekt för att få tillbaka kreativiteten. På ett varv i Kina så byggs det just nu en exakt kopia av Titanic. Den skall gå en invigningsrutt, samma väg som det gamla fartyget skulle gjort ifall det inte sjönk. (länk)

IMG_2856

Den här blir bra

Jag skall ta en av dom stora fula snöhögar som ligger överallt och bygga en exakt kopia av isberget, sen får det underkylda regnet se till att det blir stenhårt. Har någon som läser det här vägarna förbi Nordatlanten och kan släppa det där, så hör av er. Men varför gör jag så här ?

Bara för jag gillar en bra story och ingenting annat.

Dessutom har dom livbåtar så det räcker till alla den här gången, så det blir inte riktigt lika tragiskt. Dom kan ju göra film av alltihop.

Nästa vinter när jag är riktigt jävla kängtrött sätter jag mig bara framför TVn med en påse ostbågar och myser till Titanic 2, Men först måste jag gräva fram snöspaden.

Suck på med dom där jävla kängorna igen.

KajsaLisa

Kommentera

