• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

EN GEMENSKAPSTRISS

I den här fototrissen tänkte jag presentera tre olika former av gemenskap.Vi börjar nere i Vinterviken mellan Aspudden och Mälaren, där Stockholms parkteater ställt upp några bajamajor. Fortsätter några kilometer norr ut till Slussen och går på en rockkonsert,  på Debaser med Royal Republic. Sen flyger vi söderut  över ekvatorn till Gambiafloden, för att gå på byfest. Till sist ett skutt tvärs över Atlanten och den Amerikanska kontinenten. För att lyssna på lite musik med temat gemenskap i L.A..

#Blogg100

(22)

Spänn fast säkerhetsbältet så åker vi.

gemenskap

Påtvingad gemenskap.

DSC_1280 (kopia)

”Kan du sluta att hänga på mig .”

”Gillar du mig inte ?”

”Du luktar faktiskt inget vidare.”

Nej det är väl så, gemenskapen fungerar inte om bara den ena är full.

Tillfällig gemenskap.

(Men man kan ju i alla fall presentera sig.)

DSC_2425 (kopia)

”Jag jobbar på ICA du då ?”

”Äsch, jag sjunger i rockband nu för tiden”

”Kunde man inte tro, du ser inte alls ut som en sån.”

Gemenskap med knappa resurser.

DSC_0490 (kopia)

Fest  några mil uppför Gambiafloden i en by jag besökt. Här har dom varken Facebook, Twitter eller bredband. Dom är helt enkelt tvungna att gå och ha gemenskap vid stranden på kvällarna, för att festa och umgås med sina grannar istället. Men utvecklingen går ju framåt, det löser sig nog.

Men vi kan faktiskt röja rätt bra när vi har gemenskap på den här sidan jordklotet också.

Sådär, hemma framför datorn igen.

KajsaLisa

68 svar

  1. Härlig tolkning!! Särskilt den första bilden….fyndigt! ;O)

    Ha en skön söndag!

  2. Jag tycker du visar upp en fin triss. Byn uppmed Gambiafloden får en att tänka till… Här visar du verklig upp gemenskap, jag antar att det inte finns täckning för det mobila nätet heller…

    • Testade aldrig, men det är möjligt att det gör det, det är var ett par år sedan. Man måste tänka på att medan vi här uppe gått igenom revolutionen från fast till mobilt nät så har dom där nere gått till mobilt från ingenting. Det mobila nätet byggs ut även där, såg basstationer mitt ute i bushen. Men det kanske inte är så många som har råd med en mobil och dom är inte så avancerade.

  3. Härlig gemenskap min favorit blir bajamajorna, bra triss med glimten i ögat som vanligt.
    Ha en skön söndag;-)
    http://ingemix.bloggplatsen.se/2013/02/14/9474477-fototriss/

  4. Bilder med, som vanligt, lyftande text 😉
    Kan inte vi också gå ner på stranden och leka? … eller, ja … när isen smält?

  5. Oh, så härligt! Älskar Dassbilden….. 🙂

  6. En omväxlande triss! Fint med gemenskap på olika sätt! Bilden från Gambiafloden blir min favorit idag!

  7. Härlig triss! Olika gemenskaper.

  8. Den påtvingade gemenskapen är alltid jobbig, även om motparten doftar gott :-))
    Tror att jag skulle passa bäst där på stranden…..påminner mig om röj röj på gården i norr när vi i familjen samlades förr. Alla mina sju syskon är mycket äldre än jag, de är mellan 75 -80 år, så numera är det inte mycket till röj röj men alla roliga minnen finns kvar!
    :-))

  9. Första bilden är ju bara för rolig. Härlig. Att få umgås tillsammans som i Gambia, ser härligt ut kan höra skratten och musiken.

  10. Artig fellesskapstriss. Særskilt de to ”avtredene”
    God søndag. 🙂

    http://www.starbear.no/mormor/2013/02/17/fototriss-del-209-gemenskap/

  11. Fina och kuliga varianter på temat. 🙂

  12. En gång såg jag ett nyfunnet kärlekspar som tillsammans gick in i en bajamaja för att ”umgås”. Fast jag undrar hur mysig den gemenskapen egentligen var just på den platsen.

    • Alla har ju sina böjelser 🙂 När jag var på Sonispherefestivalen satt många som gått dit i T-shirt hela festivalen i dom, för det var sånt jävla väder. Tyckte synd om dom, betala 800 kronor för att lukta på skit en hel Lördag.

  13. Hahaa gillar den första blåa gemenskapen! Ha en fin Söndag! 🙂

  14. Ja, det kan inte vara lätt att vara en bajamaja, man får ta mycket skit 🙂

  15. ASG åt ettan och tvåan! Så fyndigt. så himla bra!!! Ettan slår allt faktiskt och tvåan påminner om gårdagens mello, som jag såg två låtar av;-)
    Å det är inget fel alls med att roa sig ute med lekar eller vad som helst. Borde vara ”lag på” för många här hemma också tycker jag!

  16. nice communities 🙂

  17. Tycker om ditt sätt att skriva!

  18. Tack Kajsa Lisa för alla fina råd. Filar på o donar. efter som du gillar vinterviken så kanske du vill se det här?

    http://elsasdotter.se/2013/02/vinterviken-vinterfrost/

  19. Det var en fin triss med roliga kommentarer speciellt från konserten. Annorlunda, lyckat på alla sätt!

  20. Me like 🙂 Fick ju dessutom börja med ett skratt. Härlig triss!

  21. Sitter och ler när jag läser under den översta bilden 🙂

    Ha en skön söndagskväll
    // Lissen

  22. Hej vilken fin kombination av gemenskap!

  23. Underbara bilder! Helt enkelt… underbara! 🙂

  24. Det är alltid med ett leende man läser/tittar på dina trissar, här blir favoriten sista bilden!

  25. Fin blandning i din gemenskapstriss!

  26. Alltid tacksam när ”gemenskap” får mig att skratta!!

  27. Härlig och skön tolkning av temat!

  28. Helt underbar triss! Speciellt med dina texter till.

  29. Haha, gillar den påtvingade gemenskapen 🙂

  30. Kan inte låta bli att undra om den ena bajamajan gungar till när någon kliver in i den andra …
    Skön blandning av gemenskap!

  31. Snygga bilder. Gillar mittenbilden med precis allt. Bajamajan är riktigt gullig:)

  32. haha rolig bild nummer 1 är! 🙂

  33. Vilken härlig och fantasifull triss =)

Kommentera

