• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

MODERATHYBRIS

Stefan Löfven och Fredrik Reinfeldt har lite kontaktsvårigheter, tydligen vill inte Reinfeldt debattera med honom i TV eftersom han inte redovisat något regeringsalternativ till Alliansen, men hur låter dom när ingen hör dom. Från att i valrörelsen 2006 lagt huvudet på sne och förstått alla har tydligen Reinfeldt blivit lite divig (LÄNK).

#Blogg100

(12)

images-2  ”Du Fredrik, skall vi ställa upp i Agenda och debattera ? Jag sitter ju inte i riksdagen så jag får ju aldrig bråka med dig Vi kan ju gå ut och ta en öl    efteråt, snacka lite annat än politik

 Tänkte på Monks på Wallingatan en kvällens belgare.”

Se+hela+intervjun+med+Reinfeldt+här  ”Men herregud, skulle jag debattera med dig, du har ju inget regeringsalternativ,  jag har ju Alliansen vad har du ?  Miljö och Vänsterpartiet, dom flummar ju runt som dom vill. Av princip så debatterar jag inte politik med folk som inte har en riksdagsmajoritet med sig

 Men går dom ut offentligt och ber om ursäkt för det så kanske jag kan ställa upp.”

images-2  ”Jasså, men nu verkar du ju bara ha ett parti med dig i din Allians,

 Kristdemokraterna och Centerpartiet ser ju ut att åka ur riksdagen i nästa val.

 Är det så mycket att komma med ?”

Se+hela+intervjun+med+Reinfeldt+här  ”Va, skulle jag stå bredvid dig i TV ? Jag är ju stilig, den svenska medelklassen i Täbyvillan förkroppsligad. Folk tänker bara heminrednigstidningar och parmiddagar inspirerade av halv åtta hos mig när dom ser mig. Sen du bredvid, du ser ju ut som någon från ett nedlagt järnbruk man man hängt en grå kostym från Myrorna på, sådana som du är omoderna.

 Vi i partiet har tänkt bort sådana som dig, dessutom håller mitt ex på att lägga ned vården i Stockholm, så dom knegarjobben försvinner också.  Det nya Arbetarpartiet måste ju ha nya arbetare, en modern arbetare dammsuger hemma hos mig och går att dra av som hushållsnära tjänst.”

images-2  ”Men du Fredrik, jag fick en ide, som är lysande, vi struntar i STVs Agenda.

 Vi kan ju debattera i radio så syns jag inte.

 Då behöver du inte skämmas över min kostym från Myrorna.”

loser  ”Shit, tänkte inte på det.

 Hur fan krånglar jag mig ur det här nu då ?

 Ska ju till Bryssel, EU toppmöte jag har inte tid med den där figuren, vad skall vi snacka om ?”

———————————————————————————————————————————————————

images-7  ”Du Fredrik, lugna ned dig nu, jag tar över och fixar det här !!!!!!

 Jag skall inte med till Bryssel, jag  har nog inga problem att ställa upp.

 Kollar almanackan, vilken dag var det ?”

————————————————————————————————————————————————————–

loser  ”Okej, du har ju inte kommit ur puberteten än efter sex år i regeringen. Visst, en grå kostym från myrorna på en avdankad industriarbetare sen du   med hästsvans och ring i örat. Ta den där skinnjackan du brukar ha när du går budgetpromenaden på Drottninggatan också, blir skitsnyggt i studion.  Får jag in Agenda i Bryssel så skall jag titta, det lovar jag.”

———————————————————————————————————————————————————————-

images-6  ”Agenda ? Jag skiter väl i det där programmet, Jag vill sticka till  Monks  ikväll och dricka en kvällens belgare.

 Löfven, bjuder du ?”

———————————————————————————————————————————

images-1

(Suck )” Jag skall väl inte ropa hej än, det är över ett år kvar till valet, men dom verkar ha problem i Alliansen.

Björklund, vill du snacka med mig ?”

4 svar

  1. hahahaha – den var bra 🙂
    Sv: mm, jag tyckte också att det var nästan som ett mirakel att spindeln verkligen levde där den var i fönsterspringan, jag menar, vi har ju haft riktigt kallt för ett tag sedan
    kramar

  2. Allt är bara teater. Jag tror Löfven och Rainfeldt i smyg kommit överens om att bilda en ny allians efter valet. Fast jag hoppas jag har fel.

Kommentera

