• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

EN GÄRNINGMANNAPROFIL.

Nu skall jag göra en liten orättvis betraktelse.

#Blogg100

(11)

Uppdrag granskning visar ikväll ett program om näthat mot kvinnor. Med tanke på hur jag spydde galla över Janne Josefsson för hans sätt att behandla barnfattigdom så måste jag ju skriva om när dom gör något bra också.

Jag har inte blivit näthatad under den tiden jag bloggat. Inte på riktigt i alla fall. Det har varit en del religiösa knäppgökar inne, sen har jag tydligen kränkt några  när jag  drivit med mäns intresse för fotboll och deras otroliga kompetens att bränna sönder en flintastek på en utomhusgrill.

Gud fotboll och utomhusgrillar är allvarliga saker, skämta aldrig om det.

Joe_Silver_413x440_1-1

NO NO !

Jag kollade på Aftonbladet som har en video där bland annat Åsa Lindeborg läser upp dom hot dom fått via nätet ( LÄNK ). Visst är det obehagligt, men dom tankar jag själv får är vad är det för typ av människor som skriver sånt här ? Troligtvis är det män, även om man inte kan vara riktigt säker, att någon organisation ligger bakom tror jag knappast sånt här skrivs i ensamhet, men finns det några gemensamma drag ?

Mitt bland alla mordhot, slyna, hora, straffknulla och annat som lästes upp försökte jag lyssna mellan raderna. Hittar man något att gå på, jag vet ju inte ens hur representativa just dom här näthatarna är. Pratar vi om fattiga arbetslösa rättshaverister ? Jag menar kombinera ett vanligt jobb med att läsa allt Åsa Lindeborg skriver fast dom hatar henne verkar ju inte så rationellt. Dom verkar ha mycket fritid i alla fall. Kanske jag luftar mina egna fördomar när jag funderar över det här.

Men jag försöker mig i alla fall på en geografisk inramning.

”Håll käften med dina muslimälskande åsikter flytta ut till Tensta och bli gruppvåldtagen, du bör straffknullas och utsättas för hedersvåld så du fattar vad det innebär att få hit en massa muslimer.” ( Hur ofta hedersvåld utövas på svenska blonda kvinnor kan man ju ifrågasätta, hissen gick nog inte enda upp här. )

ELLER

”Du får ett ultimatum antingen säger du upp dig från DN,  lämnar offentligheten, lever ditt patetiska liv anonymt i någon förort och försörjer dig på ett knegarjobb på Mc Donalds”

images-4

Före detta Generalsekreteraren i FN Kofi Annan följde en näthatares råd och flyttade ut i förorten. Han trivs jättebra.

Den sista hataren verkar ju både kunna fixa jobb och bostad till folk det är ju inte illa. Inte i den här staden i alla fall.

Okej, personerna är ju rasister, kvinnohatande och sexualfixerade på en gång, Men jag hittade något annat också, ”flytta ut till Tensta,”  ”i någon förort” ”kneg på Mc Donalds”. Dom här personerna verkar ju se ner på folk med vanliga jobb och förakta dom som bor i förort. Kanske någon stofil som sitter i en Östermalmsvåning med fyra meter takhöjd, försörjd med ärvda pengar och hatar allt som inte är som han själv, vilket innebär ungefär 98% av Sveriges befolkning Så det är inte bara invandrare och kvinnor, dom verkar ju inte ha någon vidare uppfattning om förortsliv heller.

En skulle straffknulla med basebollträ, påminner om det jag skrev om internatskolor igår där man körde upp kvastskaft med kondom i baken på förstaårselever, vi kanske borde kolla ip-adresserna till Lundsberg och Sigtuna humanistiska läroverk.

Ärligt talat om du läser det här, kan du inte sluta läsa vad dom här tjejerna skriver, lämna dom ifred, dra ned till Stureplan och kröka ned dig istället. Det har du faktiskt råd med.

Efter att jag sett uppdrag granskning visar det sig att min gärningsmannaprofil inte stämmer, det kan vara vem som helst. Jag har alltså luftat mina egna fördomar.

Däremot håller jag dom på min egen blogg och sprider dom inte på Facebook.

KajsaLisa

4 svar

  1. Jag såg UG ikväll och har svårt att förstå hur folk som ägnar sig åt näthat (och egentligen allt annat hat också) är skapta. Vi som bryr oss måste visa att vi är fler än dem som hatar.

  2. Ha ha, det vore lite roligt om någon kollade ip och dom gick till Lundsberg;) Irish stew är helt ok=)

Kommentera

