• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

PAY IT WITH PRIDE

Ett litet inlägg tillägnat Sveriges mest onödiga företag.

#Blogg100

(9)

Nej, jag syftar inte på public service, den här räkningen åkte in den här månaden fast jag behöver pengar till min Londonresa.

DSC_2830

Den här storyn går tillbaka till år 2006, två saker hände samtidigt. Sverige fick en Alliansregering och mitt Boxerabbonemang gick ut.

Ni kommer väl ihåg att två ministrar fick avgå på en gång för dom inte betalt sin TV-licens. Den ena skulle bli kulturminister, så det var ju inte så passande och när media började leta efter skelett i garderoben hos den andra, hittade dom en hel kyrkogård. Minns den har diskussionen från högstadiet bland ungmoderaterna. När dom skulle vara lite rebelliska, så pratade dom att vägra TV-licens eftersom det var mycket bättre att man hade reklamfinansiering. Tydligen satt dom två moderata ministrarna fortfarande fast i den övertygelsen.

Det var då det gick upp för mig att jag var grundlurad.

Jag betalade mer i månaden för att titta på Boxers urusla utbud av reklamfinansierad dynga, än vad jag betalade i TV-licens för att titta på TV där man slapp se hårshampoflaskor mitt i en långfilm.

Skräp

Deras fula elektronikburk var avbetald och krånglade allt mer, så skiten åkte ut genom fönstret ( nej, nu överdrev jag, den källsorterades under elektronikskrot ). Sen förnyade jag inte avtalet. När dom ringde så frågade jag varför jag skulle betala för att se reklam, när det var billigare att slippa se reklam men dom hade inget vettigt svar. Förutom SVT så har jag den där fantastiska SvenneBanankanalen TV4, som sätter manus i handen på genier och låter dom köra tråkig mainstreamhumor typ Dorsin i Kontoret, eller låter skådisar röra runt i en sås.

Sen har jag TV6 naturligtvis som visar Family Guy som jag tröttnat på, Simpsons som jag är ännu mer trött på och Stargate i alla varianter. Stargate, Stargate SG1 och Stargate Atlantis.

Nu väntar jag på Stargate i svampskogen, det är bara den som saknas, så den dyker nog upp.

Äsch TV6 är i alla fall en hederlig reklamkanal, den visar dynga gratis som jag inte tittar på.

Burk

Men som affärside så så är ju Boxer egentligen genialt. Man klämmer helt enkelt in sig mellan någon som producerar något och den som skall konsumera, sen tar man betalt för att bara finnas där, tror jag skall utveckla det lite.

Jag skaffar en ful färgglad vindjacka, klistrar fast en logga på den, springer ned till Metroboxen i Tunnelbanan tidigt på morgonen och delar ut tidningen.

”Tack” säger dom som går förbi.

”Det blir fem kronor” svarar jag.

”Men är inte Metro gratis ?” Frågar dom undrande.

”Jovisst, tidningen är reklamfinansierad, men jag tillhandahåller den för fem kronor.”

Det går ett sus genom rulltrappan upp till perrongen, vilken entrepenör. Efter att jag blivit vald till årets affärskvinna och hyllad av Alliansen som den företagare Sverige behöver, köper jag alla boxar av Metro för pengarna jag tjänat. Sen hyr jag in Robert.

robbanHej Robert här. För 199 kronor i månaden kan ni få KajsaLisas Metrokort och tillgång Metro dygnet runt. Med guldkortet ingår även Vivo matextra.

Lägger in den här videon också så känns det ännu bättre att betala TV-licens.

Nu skall jag bara komma på varför det var så kul att betala elräkningen.

KajsaLisa

4 svar

  1. Det var kul och träffande skrivet. Riktigt bra!

  2. Haha! Mitt i prick! Ända fram till att det är kul att betala elräkningen. Gah.

Kommentera

