• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

EN LITEN BUSSHÅLLPLATSFILOSOFI OM ATT KLÄ AV SIG

Klockan är lite över sex på morgonen, står vid morsans busshållplats och väntar på bussen till jobbet, efter att jag lämnat Lufsen.

DSC_2791 1

Som vanligt när jag står här inkapslad så får jag griller i huvudet. Få se nu, innefrån och ut.  Trosor, strumpor, fleecesockor, tunn långärmad tröja, min ylletröja jag köpte i Dublin, kängor, goretexbyxor och fordrade handskar, min Helly Hansenjacka som består av en inner och ytterjacka sen skippade jag mössa eftersom det är inner och ytterhuva.

För att det här skall fungera måste jag alltså klä på mig så jag inte blir blöt eller fryser, sen skall jag lämna Lufsen hos morsan, gå ner till hennes busshållplats utan tak. Det skall vara sånt väder så ingen vettig människa går ut, jag får inte bli störd i mina tankar. Det skall regna, storma, snöa, slaska eller hagla och jag skall känna avgasröken och höra motorn från bussen jag just missat. Så jag har lite tid på mig att komma i rätt stämning, när jag står och tittar ut genom huvans brevlådeinkast på det vidriga vädret och en tom gata.

DSC_2788 1

Det är närmare 20 grader kallt och eftersom busshållplatsen saknar tak så blir jag säkert utsatt för kallras också.

Den här filosofin handlar om kläder, eftersom jag trivs rätt bra med dom just nu, skulle inte vilja vara utan dom.

Carolina Gynning ligger i bråk med skatteverket hon har dragit av kläder för 212248 kronor ( länk ). Har hon aldrig hört talas om tvättmaskiner, man kan faktiskt använda kläder flera gånger om man tvättar dom. Själv har jag aldrig tänkt på det där med att dra av kläder, det är roligare när man släpar hem ett par ådriga underarmar från krogen som drar av dom. Det kunde ju Carolina Gynning testa istället bråka med skatteverket.

dsc_2118

Ett av mina mer lyckade klädavdrag från en av mina sexnoveller.

Men just nu tror jag inte att jag har någon större lust att få kläderna avdragna och varför skulle någon vilja det ? Kanske skulle komma fram någon hunk på den här busshållplatsen och viska:

”Shit vilka vackra gröna ögon du har”, eftersom det är det enda som syns på mig, men då måste han ju könsbestämma mig först eftersom jag är minst sagt bylsig till formen.

Men om jag nu räknar lite på min egen klädsel just nu så var jackan rätt dyr, goretexbyxorna också sen tröjan från Dublin, fan vad man går omkring i många tusenlappar när det är kallt. Men hon Gynning 212248 kronor.

Shit vad den tjejen måste frysa !

Oj nu kommer bussen, nu skall jag dra av mig huvan skaka ut mitt röda hår ur jackan och flirta som vanligt med busschaffisen. Men inga fler avdrag även om det är varmt i bussen.

KajsaLisa

2 svar

  1. Du skriver verkligen underbart. Hon Gylling har jag aldrig gillat. Kram

Kommentera

