• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

KAJSALISA LAGAR MAT

1280px-BlackHole

Den här bilden föreställer ett stort svart jävla hål, sådana finns i rymden och min plånbok just nu.

Jag skrev förra veckan om fattigdom, nu tänkte jag skriva lite om en annan sorts fattigdom

Den Svenne Bananiga januarifattigdomen

Jag har just drabbats av den, egentligen kan man skratta åt den, en liten åkomma som kan drabba dom flesta. Om man jämför med det jag beskrev förra veckan, så är det som att jämföra en lättare förkylning med en kronisk lunginflammation.

Min tillfälliga fattigdom är på bättringsvägen och förväntas gå över till helgen, då januarilönen kommer. Då skall i och för sig först det svarta hålet fyllas, så riktigt i balans är jag först i slutet på Februari.

Men innan dess måste jag ju äta, tänkte passa på att försöka laga en gourmetmiddag på det som finns i frysen. Andra bloggare lagar mat i sina bloggar varje dag, jag har inte lagat mat i den här bloggen sen jag startade den för fyra och ett halvt år sedan, så nu måste jag också visa att jag kan. Nu skall jag piffa upp en blodpudding. Fördelen med den här rätten är många.

  • Den är billig.
  • Man blir mätt
  • Det blir inte så mycket disk.
  • Den har aldrig tillagats i Halv åtta hos mig, så den associerar inte till Helge Skoogs eviga tjattrande när man lagar den, vilket minskar risken att man kräks i stekpannan.

Rätten fixade jag till av sånt som skräpade hemma. Börja med att steka ett paket bacon, sen hittade jag ett äpple också som jag skar i klyftor och stekte lätt i fettet från baconen. Man kan säkert hacka lite rödlök och slänga i också, men jag hade ingen. Sen steker man blodpuddingen.

DSC_2786 1

Titta vad mycket mat det blev, nej jag skall inte äta upp allt, Lufsen skall också ha, nej det är ingen fara vi äter på olika tallrikar.

Gott till

DSC_2789

Lingonsylt och en Brooklyn Lager som är kvar sen nyårshelgen. Nej usch, ingen alkohol på vardagar, jag skall jobba i morgon, in med den i kylen igen.

PROMISE

Nu har Jordbruksverket föreslagit skatt på kött och skulle det bli det, så blir det inte lika billigt längre. Jag får väl lägga in ett vegetariskt alternativ.

pizza

Vegetarisk pizza med paprika lök och champinjoner.

Lägger in en video med bandet som inte kan stå stilla, som visar att man även kan ha roligt utan pengar. Om man har en skateboard och samlar ihop lite gladpack, ballonger, engångsmuggar och annat som skräpar hemma. Pool får man låna av grannen

Pizzan  behöver förresten  inget recept, för den kan man köpa på pizzerian i centrum

Men då måste man ha rikskuponger och mina är slut 😦

KajsaLisa

6 svar

  1. Januarifattigdommen är ganska utbredd i sverige=) Hoppas du kan minska det svarta hålet när lönen kommer;)

  2. hahaha – vi åt också blodpudding igår, fast inga andra extravaganser till mer än rårivna morötter och rivet äpple, supergott enligt mig
    kramar

  3. Även jag lagar mat denna månad. Men jag tror jag väljer pizzan istället för blodpudding. Gillar inte blodpudding…

Kommentera

