• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

NU BLIR VI HOLLYWOODFRUAR ALLIHOP

Moderaterna har utsett en ny kommunikationschef, det var mycket snack om strategier, varumärken, målgruppsanpassning och annat  som just kommunikationschefer är bra på, säkert ritar hon jättesnygga staplar i Powerpoint också.

ImageHandler

Facksmil hela Gotland.

Men det är något lurt med det här. Hon heter Hanna Bergholm och kommer från ett jobb som marknadsdirektör på Match.com, dejtingsaiten alltså. Hon vill bland annat få oss kvinnor att rösta på moderaterna eftersom vi tydligen är väldigt dåliga på det. Börjar förstå upplägget, Reinfeldt är en slug jävel. Nu när alla arbetare börjar få ett rätt ljummet intresse till det så kallade nya arbetarpartiet så skall han ragga kvinnliga väljare.

Hanna Bergholm kommer alltså att matcha ihop sådana tjejer som mig som jobbar i värden med rika män. Sen blir vi som bortskämda Hollywoodfruar allihop och röstar moderat.

Vaddå rättvisa jag skall ha en diamantring.

Reinfeldt vet naturligtvis när han skall sätta in stöten. Nu i Januari efter Jul och nyår så är min plånbok ungefär som svenska försvaret, klarar sig en vecka ungefär. Hon kommer att matcha ihop mig med en miljonär som stövlar in som ett stort jävla Nato och tar hand om mig. Sen kan jag shoppa på Bibloteksgatan och dricka parasolldrinkar vid poolkanten resten av livet. Jag kanske till och med blir lika hjärtlös som idolmobberskan Laila Bagge ( Länk ). Hon skrev tydligen på sin blogg att hon blev chockad att att se en hemlös på stan med mobiltelefon. Hur kan en sån ha råd med det ?

E1200BLACKSF199 kronor med kontantkort Elgiganten

Laila, ifall du läser det här så skall jag förklara sammanhanget för dig. En mobiltelefon kostar idag från cirka 200 kronor, enklaste minsta bostaden i Stockholm långt utanför tullarna kostar från en mille och uppåt, alltså minst 5000 mobiltelefoner, det var väl en mobiltelefon uteliggaren hade och inte femtusen stycken, räknade du verkligen ordentligt ?

Nej, jag begär inte att du skall begripa sammanhanget, men om du memorerar vad jag skrev, så kan du väl påminna mig när jag suttit några år med min moderatlevererade miljonär vid poolkanten och blivit lika inkrökt i huvudet som du verkar vara.

Fast det finns ett problem med det här, hur många rika män finns det, är det först till kvarn som gäller ? Tänk om alla hunkar som nyligen gått ut Handelshögskolan redan är slut. Jag kanske får nöja mig med någon tunnhårig och lönnfet typ i 60-årsåldern som redan cashat in fallskärmen. Där ligger jag vid poolen medan han lufsar runt iklädd en limegrön piketröja med krokodil  och ett par säckiga bermudashorts med en rund mage mellan, man ser naveln på, släpandes på en järntia.

Du Hanna, vi skiter i det här upplägget, jag fortsätter gärna att vara fattig och vänstervriden.

Då kanske jag gör lite nytta också.

KajsaLisa

6 svar

  1. Jag skulle bli väldigt kluven om jag såg någon så där som Bagge beskriver, det var meningen att jag skulle ge bort 2 st telefoner till en insamling här i Sundsvall strax för jul. Men jag hann inte med mig. Man kan faktiskt få sin telefon också. Men jag har en god vän som berättade från i somras när han var i din stad, så tog en så kallad tiggare upp en iPhone och sms:ade. Då skulle jag reagera starkare. LB har tagit tillbaka lite nu. Jag fick din uppdatering inatt så jag hade lite bra läsning 🙂

  2. du är så ruskigt bra! Din blogg tänker jag följa!

Kommentera

